Scania T143H (Peter en Wil)

Dit hangt onder het chassis voor de intercooler.
766de7b562a57d88e3d0b560bdc149de.jpg
e0744f8777e47a9532884ad6997f53ee.jpg
15e257c939aa5241d04d9da3b3e8b35b.jpg
aa95e9f801f956aadb7497327d434cdb.jpg

@toostbeek

Hallo toostbeek. Wederom mijn hartelijke dank voor deze prachtige foto's en de aanvullende informatie. Of de bypass er onder komt te zitten weet ik op dit moment nog niet. Ik heb onder de radiateur natuurlijk al mijn stuur servo zitten dus is er maar weinig plaats daar voorin.
De ombouw naar de dsc-14 motor zal nog even op zich moeten laten wachten want ik lig op dit moment plat door problemen met mijn rug.
Ik hoop binnen een paar weken weer verder te kunnen gaan met de hobby.

Mvg.Opa Wil

@toostbeek

Hallo toostbeek. Wederom mijn hartelijke dank voor deze prachtige foto's en de aanvullende informatie. Of de bypass er onder komt te zitten weet ik op dit moment nog niet. Ik heb onder de radiateur natuurlijk al mijn stuur servo zitten dus is er maar weinig plaats daar voorin.
De ombouw naar de dsc-14 motor zal nog even op zich moeten laten wachten want ik lig op dit moment plat door problemen met mijn rug.
Ik hoop binnen een paar weken weer verder te kunnen gaan met de hobby.

Mvg.Opa Wil

Sterkte Wil

Zo,ik ben er weer.
Allereerst mijn hartelijke dank voor de bemoedigende woorden van jullie. Tsja,mijn rug dat is en blijft een heel zwak punt bij mij en van tijd tot tijd heb ik er zoveel last van dat ik even gas moet terug nemen. Afgelopen maandag ben ik weer (voorzichtig) aan de slag gegaan.

@toostbeek

Het heeft even geduurd maar wederom mijn dank voor het plaatsen van de foto's. Door deze foto's en de feedback van jou hoop ik van een ds motor een dsc motor te maken. Helaas zal de bypass niet gaan lukken. Ik heb aan de voorkant in het chassis reeds een servo voor de besturing zitten. die ruimte is dus al helemaal gevuld. Hierdoor moet ik aan de onderkant van zowel de intercooler als de radiateur een beetje "sjoemelen". Dat is jammer maar modelbouw is in sommige gevallen concessies doen.

Ik ben afgelopen maandag gelijk maar begonnen met de intercooler. Gelukkig had ik van Marcel (Ruitje) een foto gekregen waarop de intercooler staat.
Marcel mijn dank is groot:

360.jpg

De intercooler frezen was veel werk. Allemaal sleuven van 2 m/m breed. Gelukkig heb ik de sleuven erin gekregen zonder een freesje te breken:

360.jpg

Een freesje van 2 m/m is echter veel te kort om helemaal door en door te kunnen frezen. Dus heb ik de intercooler aan de achterkant uitgefreesd.
De twee pennen zijn voor de aansluitingen naar de turbo en het inlaatspruitstuk:

360.jpg

Ook ben ik aan de radiateur begonnen. Met twee boutjes zet ik de intercooler vast:

360.jpg

Ook de ring heeft zijn plaatsje gekregen:

360.jpg

Het geheel samengebouwd:

360.jpg

Natuurlijk ook weer even op het chassis gezet:

360.jpg

Mvg.Opa Wil

Fijn dat het weer wat beter met je gaat Opa Wil, verder ziet het er weer zoals gewoonlijk goed uit.
en ja het teken toch ook de vakman om de 2mm frees gewoon heel te houden (scheelt kosten van een extra frees en geen kans op het beschadigen van het werkstuk door een eventuele breuk)
maar met al dat Alu, word de truck ook kwa gewicht bijna op schaal denk ik......:bye::bye::bye:

@Jan de Boeff

Hallo Jan.

Ja,het gewicht gaat nu ook wel een rol spelen hoor! De bladveer staat nu al aardig bol naar de bovenkant. Het gewicht van de motor is nu 460 gram. Dat wordt straks weer opgevangen door de schokbrekers. Daar ga ik straks veren inzetten die het gewicht van de motor compenseren. Let ook op het overhellen van het linker voorwiel. Dat komt door de caster:

360.jpg

Vanmorgen begonnen met de ventilator. Ik moest wel helemaal van voren af beginnen dus vandaag een nieuwe naaf gemaakt.
Eerst in de klauwplaat een stuk rond gedraaid:

360.jpg

Daarna de spantang in de draaibank gezet en de andere kant gedraaid:

360.jpg

Op mijn verdeel apparaat heb ik ook een spantang dus de naaf hier in gezet en 10 gaatjes van 2 m/m geboord en geruimd:

360.jpg

Toen het verdeel apparaat onder graden gezet en platte kantjes aan de naaf gefreesd:

360.jpg

Vervolgens weer terug naar de draaibank gegaan en de naaf verder af gemaakt en afgestoken:

360.jpg

Morgen ga ik aan de bladen beginnen.

Mvg.Opa Wil

Back