Scania T143H (Peter en Wil)

@Kraanbouwer

Hallo Mitchell.
De Volvo staat keurig netjes opgeborgen in zijn transportkist. Ik heb daar nog een plan voor maar dat komt later wel.Mijn nummer één prioriteit is nu de Scania.

Dag 5 van de steunen.
Vanmorgen weer naar de kelder gegaan en de pijpen geboord,geruimd en getapt. Eerst een goede aanslag bij de klem opgebouwd zodat beide pijpen exact hetzelfde zouden worden:

360.jpg


En toen was het eigenlijk heel eenvoudig. De boel in elkaar schuiven en met de zes inbus stelboutjes vast zetten:

360.jpg


Vanaf de goede kant is er dan geen boutje te zien:

360.jpg


En dan komt de onvermijdelijke foto:

360.jpg


Het geheel moet nog aan de traverse vast gezet worden maar dat komt volgende week weer. Eerst iets anders maken.

Mvg.Opa Wil
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Iedereen hartstikke bedankt voor de mooie reacties en de likes. Ik ben er altijd weer blij mee.

Ik heb in mijn woonkamer een tussenwand waar de Scania op staat te pronken. Vanmorgen kwam ik uit bed en toen zag ik dus het volgende:

360.jpg


Ik moest meteen aan Peter55 en Luchard denken.
Mannen speciaal voor jullie deze foto.

Mvg.Opa Wil
 
Hoi maar weer.

Mijn truck heeft twee assen met een differentieel sper. Om deze in en uit te kunnen schakelen heb ik een micro servo gekocht. Als eerste dus een u-profiel gefreesd:

360.jpg


Hier past de servo precies in:

360.jpg


Omdat de kabels naar de servo's bij mij rechts in het chassis liggen de servo ook aan de rechterkant gemonteerd:

360.jpg


De uitlaat vanaf de turbo was ook nog niet vastgezet dus daar ook twee beugels voor gemaakt. Eerst een plaat op breedte en lengte gemaakt,de dikte was al goed. Daarna de plaat geboord en verzonken. Toen in de klem vastgezet. Let op het extra plaatje tussen het werkstuk en de losse bek van de klem:

360.jpg


Nu kon ik de beugels uit gaan frezen. Omdat het extra plaatje er tussen zit kan ik met mijn frees buiten het werkstuk komen dus blijft er geen radius staan:

360.jpg


Dat doe je twee keer en je hebt de beugels:

360.jpg


Vervolgens de zaag er in twee schuine kanten frezen een gaatje boren en tappen en de beugels zijn klaar:

360.jpg


Nu staat de uitlaat wel mooi vast:

360.jpg


Mvg.Opa Wil
 
@demian1290

Hallo Marco.
Nee,de boutjes hoeven niet verzonken te worden.Zoals je op de laatste foto kunt zien rust de binnen cabine op de nokken aan het uiteinde van de dwarsliggers.
Gisteren de dikke Scania nog even wat dikker gemaakt. Ik heb nog een ballastbak liggen en heb die voor de lol er even opgezet:

360.jpg


Lekker dik zo.

Mvg.Opa Wil
 
Om te beginnen wens ik een ieder (ondanks het corona virus) een fijne Pasen toe.

De Deense kist annex luidspreker onder handen genomen. Eerst de speaker vastgezet met vier klemplaatjes:

360.jpg


Daarna aan de achterkant twee gaatjes geboord voor de bedrading. De gaatjes zitten zover mogelijk naar voren zodat de draden direct onder de cabine naar buiten komen. Geen draden in het chassis dus:

360.jpg


Toen aan de voorkant het deksel gefreesd met de uitsparingen voor de handgrepen:

360.jpg


Nu lijkt de onderkant op een echte box:

360.jpg


En de voorkant op een Deense kist:

360.jpg


Op de volgende foto zien jullie dat de bedrading direct onder de cabine uitkomt:

360.jpg


Volgende week de tank maar eens onderhanden nemen.

Mvg.Opa Wil
 
Hoi weer.

Zoals vorige week al aangegeven heb ik mij deze week met de tank bezig gehouden. Eerst de kopse kanten ingefreesd:

360.jpg


Daarna de klem onder 45 graden op de tafel gezet en het kruis er in gefreesd:

360.jpg


Toen was het tijd voor de tankdop. Eerst in de spantang op de draaibank gedraaid:

360.jpg


Vervolgens naar de freesbank en in de spantang op de verdeeltafel het profiel gefreesd:

360.jpg


Dat ziet er na het frezen dan zo uit:

360.jpg


Dan is het tijd om de boel af te bramen. Let op de tankdop zit nog steeds vast aan het pakstuk:

360.jpg


Na het vijlen en schuren ziet het er dan zo uit:

360.jpg


Als laatste bewerking terug naar de draaibank,afsteken en een gat in de tank boren:

360.jpg


Mvg.Opa Wil.
 
Back
Top