Hoi weer.
Alle leuk aanklikkers weer bedankt, ook de reacties worden door mij zeer gewaardeerd.
@Jan de Boeff
Jan ik heb hier al meerdere keren geschreven dat mijn vriendin in Gouda woont. Bijna de thuisbasis van Herman. Ik loop dus vrij regelmatig in zijn snoepwinkel rond dus ja, ik heb de door jou beschreven producten reeds in mijn bezit. Desondanks mijn dank voor jouw reactie. Misschien dat een andere beginner hier zijn voordeel mee kan doen.
Deze week ben ik voorzichtig begonnen met het spuiten van mijn eerste onderdelen van de motor.
Nu kun je aluminium niet zomaar spuiten dat moet eerst grondig gereinigd worden met een etsend middel. Ik heb hiervoor koper en aluminium reiniger van Südwest gebruikt omdat ik ook de primer van Súdwest gebruik:
https://www.vistapaint.nl/leveranciers/sudwest-koper-en-aluminium-reiniger/
Na het reinigen moet je dan binnen twee uur de primer aanbrengen anders gaat het aluminium al weer corroderen. Na het reinigen mag je het aluminium ook niet meer met de blote hand vastpakken, dus handschoenen gebruiken.
Dan komt het spuiten. Het lastige met deze kleine onderdelen is hoe hou je het vast tijdens het spuiten? Ook hier bracht Peter weer uitkomst:
Kleine kneedbare blokjes die goed vastplakken en die ook weer makkelijk te verwijderen zijn.
Ik heb nog een hele spindel met beschrijfbare cd's staan die niet meer gebruikt worden dus mooi als basis kunnen dienen. De plakkertjes erop geplakt en daarop de onderdelen gedrukt:
Nu kon ik dus lekker spuiten en het onderdeel toch in mijn hand houden om te draaien:
Let op de plaat staat nu in de primer maar de boutjes zijn nog strak te zien.
Een kwartier later heb je dan de rest ook gespoten:
Toen ik het blok met frezen klaar had was er iemand die schreef dat hij wel de pakkingen miste, bij deze zijn die er nu ook:
Martin ik hoop dat het zo nu wel goed is.
Mvg.Opa Wil