Hallo maar weer.
Omdat het typen mij niet makkelijk afgaat reageer ik niet veel omdat dit teveel tijd en moeite vraagt van mij. Ook omdat ik zoveel mogelijk foutloos en correct wil reageren.
@Jan de Boeff
Een BEKER, dat is nu al een hele mooie beloning en de motor is nog niet eens helemaal af. Er moet nog genoeg aan gebeuren. Toch ben ik "verguld" met deze blijk van waardering. Dank je.
Mijn dagelijkse bezigheid is nu vooral gericht op het spuiten. Nu kun je met de watergedragen verven snel spuiten. Na de primer kun je direct doorgaan met de gewenste kleur maar dan moet je eerst wel even je spuit schoonmaken. Zit je net in je ritme en dan moet je onderbreken voor een reinigingsbeurt.
Dus kwam bij mij het idee op om een tweede spuit aan te schaffen maar dan niet zo'n hele dure. Ik wil met deze spuit de primer gaan spuiten en met de dure spuit de lak. Daarna kan ik beide spuiten tegelijk reinigen. Dus op zoek gegaan naar een goedkope spuit. Ik heb nu een beetje ervaring dus misschien lukt het mij nu wel om hiermee de onderdelen in de primer te zetten.
Mijn keuze is gevallen op de Fengda BD-116 met pistoolgreep. Een chinees product van nog geen 30 euro. Hier ben ik de afgelopen week mee aan het stoeien geweest.
Het resultaat is mij echt mee gevallen, kijk maar naar de volgende foto van de radiator:
De details zijn goed zichtbaar gebleven. Daarna gelijk met zwarte lak (satin) gespoten en een uur later was alles weer schoongemaakt en gemonteerd:
Ik ga vanaf nu dus gewoon door met deze manier van spuiten.
Mvg.Opa Wil