Scania verlichting

Beste truckers,
Na enkele weken kwartjes in de google zoekmachine gegooid te hebben vraag ik jullie om hulp.
Ik ben een scania 8x4 aan het bouwen en deze wil ik graag voorzien van verlichting.
De MFU vind ik echter aan de dure kant zeker omdat ik geen gebruik wil maken van de geluiden.
Verder heeft tamiya de verlichting set 56501 echter is deze volgens mij gemaakt voor de King Hauler en voorzien van kleine lampjes i.p.v. leds.
Nu zal deze set wel passend te maken zijn op mijn scania, maar dan zijn het nog steeds geen leds.(of zijn de lampjes tegenwoordig ook vervangen door leds)
Hebben jullie misschien nog tips of ervaring met de 56501 set, of is er nog een alternatief voor deze set?

Hoi Dr Mario,

Naar mijn weten is de set ook gewoon met leds.
Aangezien dat je alleen gebruik wild maken van een lichtmodule zijn er meerdere opties.
Ik geloof dat de lightset van tamiya niet echt uit te breiden is en zit je al gauw aan een max. weet niet of deze alleen voor king hauler is
Waar ik veel goede verhalen over heb gehoord is de m20+ van servonaut.
Misschien iets prijzig maar dan heb je wel goed spul en een ingebouwde snelheidsregelaar.
Onze volvo bouwer heeft er ook 1 in zijn truck misschien even kijken.
Servonaut Online-Shop - Servonaut M20+
Hier heb je de link waar hij voor een kleine 200.- te koop is.
Verder is er op deze link ook de verlichting uit te kiezen.

Zijn er nog meer makkelijke modeles? denk dat er wel meer respons komt.
suc6

Zelf opbouwen met led's en schakelmodules can CTI en/of Graupner.

is wel een beetje een puzzel maar het geeft wel een stevig resultaat

full

dit is dan wel een Bruder, maar de basis is hetzelfde

Groetjes

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
De goedkoopste manier is zoals Fido al aangaf, een 4 kanaals schakelblokje van CTI en daar zelf leds aan vastmaken, een andere mogelijkheid is de USM-RC van beier, is licht + geluid maar je hebt nog een aparte regelaar nodig. De volgende optie is dan de M20+ van Servonaut (heb ik zelf ook) deze bevat een ingebouwde regelaar met "cruise-control".

de 56501 set, of is er nog een alternatief voor deze set?

Probeer deze verkoper op eBay.de eens voor led printjes. Dan moet je ze nog schakelen maar het ziet er goed uit:

http://hansenhobbies.com/

Deze kan je mailen voor stekkers en krimpgereedschap. Alles met 2,54 raster en verguld dus geen gezeur. Dan kan je je bedrading helemaal zelf maken. De stekkers van de servo en eventueel BEC voeding komen overeen.

Een beschrijving voor het maken van verlichting kijk dan eens bij MBVP voor meer info. Succes!

Laatst bewerkt:
Hé bedankt allemaal voor de hulp/tips, ik ga me eens verdiepen in de geboden opties. De printjes van Zore spreken me wel aan. Echter ziet de zelf verlichte bruder van Jeroen er ook super uit. Ik denk dat ik voor een combinatie ga, de printjes en nog wat losse leds.

Hé bedankt allemaal voor de hulp/tips, ik ga me eens verdiepen in de geboden opties. De printjes van Zore spreken me wel aan. Echter ziet de zelf verlichte bruder van Jeroen er ook super uit. Ik denk dat ik voor een combinatie ga, de printjes en nog wat losse leds.

ik denk dat ik de goed koopste optie heb voor je die heb ik er zelf ook in zitten.

van con.....nl die hebben twee verschillende sets van modelcraft voor €30,- ik heb de 206932 - 89 werkt prima en met achteruit rijden krijg je zoon piep je te horen (deze wel afplakken is iets te hard) deze set is wel uit te bereiden met constant brandende verlichting maar niet met een IR module of zo.

gr martijn

Wie heeft er ervaring met deze module van modelcraft/con...d 206932-89 of een filmpje.
Ik wil eigenlijk weten hoe je deze module schakelt of doet die dat door de puls van de rij en stuur inrichting.

ik denk dat ik de goed koopste optie heb voor je die heb ik er zelf ook in zitten.

van con.....nl die hebben twee verschillende sets van modelcraft voor €30,- ik heb de 206932 - 89 werkt prima en met achteruit rijden krijg je zoon piep je te horen (deze wel afplakken is iets te hard) deze set is wel uit te bereiden met constant brandende verlichting maar niet met een IR module of zo.

gr martijn

Wie heeft er ervaring met deze module van modelcraft/con...d 206932-89 of een filmpje.
Ik wil eigenlijk weten hoe je deze module schakelt of doet die dat door de puls van de rij en stuur inrichting.

hij schakelt door een y kabel tussen de snelheidsregelaar en een y kabel tussen de stuur servo.

gr martijn

Martijn bedankt voor het filmpje.
Precies wat ik zoek voor de truck van mijn zoon maar alleen de vraag hoe zet jij je gewone licht aan en uit of is die altijd aan ?

Martijn bedankt voor het filmpje.
Precies wat ik zoek voor de truck van mijn zoon maar alleen de vraag hoe zet jij je gewone licht aan en uit of is die altijd aan ?

als je het doet zo als het hoort gaan ze aan als je gaat rijden voor of achteruit en als je stopt gaan ze halve kracht draaien en na ong. 10 sec gaan ze uit tot dat je weer gaat rijden.

alleen ik heb me gewone koplampen op de uitbereiding gezet (net als de orange lampen op het dat) en dan blijven ze aan en gaan ze pas uit als je de hele wagen uit zet.

gr martijn

Wil je het goedkoop houden,ga dan eens kijken naar een TLU01 unit..Bedoeld voor rc auto's,maar op een truck misstaat het ook niet! Een TLU01 unit wordt standaard geleverd met 2 witte en 2 rode 5mm LED's,meerdere stekkertjes zijn los verkrijgbaar.

Je laat de lampen branden door de stekker tussen je regelaar en je accu te plaatsen,de truck veranderd er niet door en je hebt ook nog eens een leuk aantal lampen branden;)

Op een TLU01 unit kan je in totaal 16 LED's aansluiten,wil je er meer dan is het een kwestie van solderen:rolleyes:

Misschien is het wat voor je,voor een 15 a 20,- heb je al een leuke TLU set.

Mvg

Wil je het goedkoop houden,ga dan eens kijken naar een TLU01 unit..Bedoeld voor rc auto's,maar op een truck misstaat het ook niet! Een TLU01 unit wordt standaard geleverd met 2 witte en 2 rode 5mm LED's,meerdere stekkertjes zijn los verkrijgbaar.

Je laat de lampen branden door de stekker tussen je regelaar en je accu te plaatsen,de truck veranderd er niet door en je hebt ook nog eens een leuk aantal lampen branden;)

Op een TLU01 unit kan je in totaal 16 LED's aansluiten,wil je er meer dan is het een kwestie van solderen:rolleyes:

Misschien is het wat voor je,voor een 15 a 20,- heb je al een leuke TLU set.

Mvg

Hallo Robin,

Ik heb de module van conrad zojuist al binnen en ben daar zeer tevreden over ook omdat er het achteruitrij piepje bij zit.
Nu heb ik nog een ander project liggen waar ik verlichting voor nodig heb maar ik had de TLU01 maar daar gingen de gewone stads lichten en dergelijke van knipperen als je ging rijden ?

Back