Scania VSB met stenentrailer

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Cheeta, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Yep, dat is em.:cool:

    Maar als je hem omdraaid, kom je dan niet met je koppelschotel in de knoei???:confused:
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    de servos moeten allemaal onder het chassis blijven.
     
  3. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    Alwin,


    Als je hem net zo plaatst als je lift servo, met de hevel naar de hevel van je lift servo zit ie volgens mij onder het chassis en je kunt met een kort servo armpje volstaan, je bent maar een kleine uitslag nodig voor die stuuras.

    Robert
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik ga er nog is over nadenken maar dat wordt pas na aankomend weekend aangepast want dan moet die rijdbaar zijn.
     
  5. mark

    mark Guest

    Ziet er netjes uit.

    Maar zo te zien heb je er een brushless motor inliggen.
    Wat zijn hier de specs van?

    bvd
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    dit is een robbe roxxy buitenloper.
    levert 900 toeren per volt
    en loopt straks op een 11,1v lipo accu.

    dit geeft 10.000 tpm. echter zit die bak in het midden met 4/1 vertraging.
    hierdoor loop ik de helft minder dan een truckpuller.
    en zal moeten schakelen. maar dat maakt het juist leuk.
     
  7. mark

    mark Guest

    Een stock silvercan loopt 19.740 toeren per minuut bij 7,2V nominaal.
    Dus met deze komt je uit op 900x7,2= 6480 toeren per minuut bij 7,2V nominaal.
    Een truckpuller 2 loopt 6500 toeren per minuut bij 7,2V.

    Aangezien de prijs van deze motor ongeveer rond de €30-€40 ligt,
    valt het nog reuze mee, alleen jammer dat je er dan ook een brushless regelaar moet kopen.

    Tnx voor de info.
     
  8. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    hee alwin

    ziet er echt netjes uit laadt graag nog een keer een goede foto van je lift as zien hoe da\t werkt

    mvg bertus
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    @mark,

    die brushless regelaar heeft daar en tegen wel veel meer mogelijkheden.

    Lipo met borstel motoren is lastig te vinden. En die lipo cut off vind ik toch wel belangrijk.
    Het voordeel van lipo is vooral de ruimte welke nogal kostbaar is in het model. Er komt nu 2x 11,1V 2400mAh lipo in de truck te liggen. dit kan ik precies kwijt achter de rechter sideskirt.

    @bertus.
    ik zal eerdaags nog eens een HD filmpje er van schieten.
     
  10. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    En dan nog een paar voorbeelden...

    *De motor is te regelen over de hele knuppel uitslag van je zender.
    *Op de roxxy regelaar zit de mogelijkheid dat deze een toerental vasthoud, geeft zelf gas bij als ie langzamer gaat draaien.
    *Het stroom gebruik, ik heb met de volvo ( 7,5 kg) bijna 30 uur gereden inkl licht en geluid.
    * geen gepiep via de geluidsset.
    *de kracht, 1300gram/cm ( een standaard tamiya motor 200gram/cm)

    Robert
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    je bent me alweer voor robert ;)

    wel is een programmer erbij een echte must!
     
  12. mark

    mark Guest

    @Alwin en Robert,

    Tnx voor de info.
    Dan weten we dat de keuze voor motoren alleen maar groter is geworden.
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    het grote voordeel blijft vooral de afmetingen en de lipo accus.
    ik ben helemaal over naar lipo.

    ook kun je de curve van de motor afstellen.

    van super soft tot super hard. 5 stappen waren het dacht ik
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vanavond zijn eerst proef rit gemaakt. Kan niet anders zeggen dan dat die een koppel heeft waar je u tegen zegt.

    Ik kan hem met de hand mits genoeg druk op de wielen niet tot stoppen dwingen. Hij blijft doorgaan. Hij wil niets anders dan trekken trekken trekken!

    een echt werkpaard dus. Nu nog zorgen voor voldoende druk op de achterwielen.

    De snelheid bevalt mij tot nu toe prima. Ik rij nu in zijn 2 (nog geen schakelservo). In zijn 3 ligt het ongeveer 1,5x zo hoog dus dat is mooi. Is net stapvoets bij te houden.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  15. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Alwin,


    Hmmm, mooi dat de rijproef is geslaagd !!

    Succes met de verdere bouw van de Scania Stenetrailer !!
     
  16. mark

    mark Guest

    Heey Alwin,

    Met dat koppel kan er natuurlijk maar een merk cabine op: Volvo:D

    Mooi om te horen dat het met de brushless goed gaat.
    Ik denk dat ik hem ook ga overwegen in me Volvo en andere modellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina