Je bent toch niet toevallig spectrum en eflite toestellen gewend?
Die hebben dat..
In de regel is het onmogelijk dat een heli met een bestandje of standaardinstellingen goed staat, of uberhaupt vliegbaar is.
Ik ben, naast de combinatie spectrum en eflite spul, nog nooit zoiets tegengekomen.
Gewoon vanaf de basis beginnen. Zelf doen. Weet je hoemhet werkt, en wat je aan moet passen als het niet goed vliegt.
Lukt je dat niet, lees de algemene technische kennis door, een sticky onder heli algemeen.
Staat de basis van afstellen in benoemt.
De motor is een specifiek 2e dingetje, als je nog geen methanol tuf hebt gehad, zul je even wat info in moeten halen ;-)
Ga je zonder kennis dat ding starten, zal hij best gaan draaien.. maar weet wel dat zo'n motor bij de verkeerde afstelling in 30 secondes total loss kan zijn.
Niet om je te ontmoedigen..
Maar heli's zijn een stevige tik kritischer dan vliegtuigen.
Meer kennis van de piloot nodig. Meer kennis nodig om af te stellen.
Brandstof is ook zo iets.
Komt helemaal goed, als je de vragen maar vraagt.. of even hulp zoekt bij iemand voor de eerste vlucht..