Ooit in langvervlogen tijden aangeschaft voor jawel !!! 99,-- guldens.
En nu ligt het op de bouwplank, een SCEN Puma III.
Het wordt de laagdekker uitvoering.
De bouwbeschrijving sumier maar vertaald, maar vraag niet hoe.
Belangrijke aanwijzingen zijn destijds m.b.v. de tipex gewoon verdwenen.
Dus de duitse bouwbeschrijving lezen is een must.
Al een deel van de vleugel op de plank liggen. Op aanraden van PUMA-vliegers binnen de club, wat aanpassingen gedaan.
Zo zijn de ribben (balsa) die het landingsgestel dragen, vervangen door 2mm triplex ribben.
Een handige tool uit m'n rc-auto verleden is een camber-gauge.
Heel handig om de wortelribben in de goede stand te krijgen.
tot zover
Hans
En nu ligt het op de bouwplank, een SCEN Puma III.
Het wordt de laagdekker uitvoering.


De bouwbeschrijving sumier maar vertaald, maar vraag niet hoe.
Belangrijke aanwijzingen zijn destijds m.b.v. de tipex gewoon verdwenen.
Dus de duitse bouwbeschrijving lezen is een must.

Al een deel van de vleugel op de plank liggen. Op aanraden van PUMA-vliegers binnen de club, wat aanpassingen gedaan.
Zo zijn de ribben (balsa) die het landingsgestel dragen, vervangen door 2mm triplex ribben.
Een handige tool uit m'n rc-auto verleden is een camber-gauge.
Heel handig om de wortelribben in de goede stand te krijgen.

tot zover
Hans