Schaal klapprop, als iemand nog wat geld over heeft.

Bizar duur!!!
Daar kan je een jaar lang gebak van kopen en een jaar lang elke dag vieren dat je het NIET gekocht heb.

Bestaat dit systeem ook in de 1:1 ????
@GJVO....waar vlieg je eigenlijk.?
Uithoorn is best wel in de buurt van schiphol !

Mvg. Richard

Laatst bewerkt:
Bestaat dit systeem ook in de 1:1 ????
Op deze manier heb ik het nog nooit gezien, maar voor aandrijving in de neus heeft de Stemme S10 een inklapbare prop:

0005.jpg

Nadeel van de manier van inklappen zoals in het filmpje hierboven is dat je neus 0.5-1 meter langer zou moeten zijn voor de prop (tenzij ze het heel ingenieus tussen/onder je benen kunnen inklappen).

Ach.. duur..
Een inklapbare aandrijving zit ook zo'n bedrag en soms wel duurder.
Op een schaalkist van een duizendje of 5 maakt die 1300 euro ook niks meer uit.

Richard, ik heb ongeveer een jaar niet echt meer gevlogen maar inderdaad, ik zit hier onder de opstijgende vliegtuigen.
Ik vlieg normaal gesproken door het hele land, bij vrienden en bekenden op clubs, dus heb geen eigen vaste club meer.

Gert-Jan

1300 euro is een hoop geld maar nu niet bizar duur of zo.
Voor bijv. een Graupner Up&Go ben je ook al 1100 euro verder.
Maar dan vind ik dit toch wel een meer chique oplossing. :cool:

Voor € 500 heb je een nieuwe (door Elicker zelf volledig overhauled en in nieuwstaat gebrachte) Elicker 12,5". :thumbsup:

Voor zwevers tot 7,5 kg. :)

Zie het te koop forum, afdeling vliegtuigen.

;)

jan.

1300 euro is een hoop geld maar nu niet bizar duur of zo.
Voor bijv. een Graupner Up&Go ben je ook al 1100 euro verder.
Maar dan vind ik dit toch wel een meer chique oplossing. :cool:

Och een beetje turbine begint bij +/- 1700 euri
Een stermotor zelfde, soms moet je wat voor de hobby overhebben.

Tja, het is een glijdende schaal he.
Toen ik 16 was was ik blij met een westerly.
4 jaar geleden was mijn droomvliegtuig een Nemesis van Air C Race.
De afgelopen 2 jaar heb ik alles gekocht wat ik mooi vond, dus ook de Nemesis, een grote Cosmic Wind, een turbinekist, een paar grote dure zwevers...
Achteraf gezien had ik er ook makkelijk een Ford Fiesta met alle opties voor kunnen kopen.
Het erge is nu, dat als ik nu iets zie dat ik denk, oh... dat is goedkoop, terwijl iemand met een normaal werkend gezin er maanden voor moet sparen.
Ik durf nu vanwege mijn ziekte geen grote of snelle dingen meer te vliegen maar ik zag gisteren een mooie zwever...
Ik moet me echt inhouden om hem niet te bestellen.
Dat intrekbare propsysteem zou er perfect in kunnen.
Alleen krijg ik geen antwoord op emails aan Torqman.
Maar laat ik eerst eens weer vertrouwen in mezelf krijgen, daar heb ik een 92cm zwevertje voor gekocht.
En als het dan toch weer eens beter gaat, dan komt er wel weer iets heel moois.

En nog even terugkomen op de glijdende schaal...
Ik hoor dat van vrij veel mensen die redelijk prijzige modellen hebben.
Een soort verslaving.

GJ

Achteraf gezien had ik er ook makkelijk een Ford Fiesta met alle opties voor kunnen kopen.

Ik heb een vrouw en 3 kinderen..........achteraf gezien had ik ook makkelijk een Ford Fiesta, allerlei mooie dure modellen en wellicht nog een Lamborghini Aventador kunnen kopen :D
Achteraf kijk je een paard in de kont, je leeft nu dus mag je er ook nu van genieten.

Maar goed, terug on topic.
In vergelijking tot een doorsnee opklapmotor vind ik het dus niet exorbitant geprijsd.

Op deze manier heb ik het nog nooit gezien, maar voor aandrijving in de neus heeft de Stemme S10 een inklapbare prop:
Toevallig gisteren de mei-editie van het Duitse blad Modell gekocht, met daarin een bouwbeschrijving van een RC versie van de Stemme. Ik moet het nog in detail lezen, maar het ziet er knap uit.

Max.

Geluk zit niet in het bezit van dingen, spaar je de moeite/het geld.

Dat weet GJ ook wel.

Afleiding en troost kan je kopen.
Gezondheid helaas niet.

Maar even terug naar de aandrijving..
Ik vraag me af of een grondstart wel mogelijk is met zo'n prop op de neus.

GJ

Tja ik eet graag gebak!

Ik zat laatst in de trein en de persoon tegenover mij,had bij controlle geen kaartje.
Hij kreeg een boete.
Ik zei tegen hem: zonde van je geld, want daar kan je een hoop gebak voor kopen!

Mvg. Richard

Back