schaal Porsche GT2?

Hoi ik had lange tijd geleden deze gekocht bij de Dirk v/d Broek
geloof voor iets van 20euro ofzo, echter enkel vol gas/sturen
waardoor t totaal niet leuk is om mee te rijden en lastig
de planning was om em te versturen naar familie van mijn vriendin in de Fillipijnen, echter wil ik hun dat niet aan doen en heb ander speelgoed voor ze gevonden
echter vroeg ik me af wat ik hiermee zou doen, want t is wel een tof model
ik zou helaas liever geen tijd besteden aan het ombouwen/upgraden van een auto als hij niet minstens 1:16/1:14 doel is ie achterop de trailer of in de trailer past en mogelijk zelfs voor de gein als ANWB uitvoering met alle toeters en bellen erop :cool:

iemand een id? thnx
als het moet kan ik ook een foto maken naast een 1:14 Audi Q7 :rolleyes:

1493260_247182985442927_98105333_n.jpg

1528518_247182958776263_234300323_n.jpg

groetjes

Je neem de lengte in centimeters, (bv. 23,58cm)
Je deelt 424,5 door deze lengte (bv. 424,5/23,58 = 18 )
De schaal is 1 / resultaat (bv. 1 / 18 )

Ervaring leert mij dat ombouwen van dergelijke modellen weinig oplevert.
Eenmaal proportioneel bestuurd rij je er 2x mee, maar gezien je de aandrijving hetzelfde laat, gaat hij noch sneller, of ligt noch beter op de weg, achteraf sloop je er alle elektro weer uit, en heb je een lege auto... (in mijn gevallen vroeger toch) maar goed, je leert er wel mee. En zolang de autootjes niet te veel geld kosten, en je de ingebouwde besturing niet definitief vastlijmt, maar schroeft/elastiekt/... heb je die achteraf mooi terug.

Oorspronkelijk geplaatst door Nak
Als het redelijk betrouwbare schaalmodellen zijn kan je het eenvoudig berekenen aan de hand van de wielbasis van je model t.o.v. het origineel.
ultra handige tip thnx... dat ik daar niet aan gedacht heb... :rolleyes:

HALLO GOOGLE HIER KOM IK :cool:

Laatst bewerkt:
REACTIE OP JE EDIT ;)

helemaal gelijk, totaal vergeten,
zal t strax eens kijken of t lukt ga dr vanuit dat er voor de 911 GT2
genoeg info te vinden is :D

gewoon opmeten en invullen, die 424,5 is reeds opgezocht als werkelijke lengte...
:proost:

EDIT hij is 29/30cm volgens jou formule is hij dan nagenoeg precies 1:14 goed genoeg dus :P
hij is echt prachtig gedetaileerd en zoals ik al zei kunnen de trucks wel wat lading gebruiken in later stadium

echter werd t vrouwtje boos en wilde deze graag aan haar neefje geven, maargoed we zien wel hoe dit loopt

nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
trouwens ik heb hier nog een defecte Nikko Subaru STI
na wat zoeken kwam ik dr achter dat die iig 1:16 is dus dat is wel fijn...
nu ffkes zijn welke schaal mijn Mitsubishi EVO is ;)
als ze nou allemaal rond dezelfde schaal zijn kan dit best leuk als transport
wie weet hou ik de Porsche verlopig even standaard en focus ik me tussendoor op het uitzoeken waarom de 2 andere speelgoed wagen niet willen rijden

EDIT: poehoe exact achterhalen welke EVO t isnie makkelijk :D
EVO 6 schijnt
4350mm te wezen, t model = +/- 32, komt neer op 13,5xx dus globaal 1:14

...

dus de Porsche 911 GT2 / Mitshubishi EVO 6 / Audi Q7 zijn allemaal 1:14 dat is tamiya schaal zegmaar (tenopzichte van de trucks)

echter zijn de bruders & tanks allen 1:16 ... de replica Aeromax is dan weer wel 1:14

naja ik moet maar accepteren dat ik 2 verschillende schalen hanteer hhehe :P

Back