schaal van robbe ????

• Topicstarter Topicstarter hugo
  • Startdatum Startdatum
H

hugo

Guest
Ik heb toch al wat bootjes zelf ontworpen en gebouwd maar nooit echt op de schaal gelet en ook nooit echt afgewerkt met details.
Nu heb ik laatst gezien dat robbe een heel asortiment aan accessories en fittings heeft. een hele boel mooie spulletjes om op een boot te bouwen. En nu wil ik eens een boot op schaal maken helemaal afgewerkt tot in de details. maar kan iemand mij dan zeggen op welke schaal dat de accessories en fittings van 'robbe dan zijn gemaakt ?

ik zoek er al een tijdje naar en vind niks dus ben ik maar hierheen gekomen.

alvast bedankt
Hugo Groensmit
hugo_groensmit@hotmail.com

Ja maar dan moet je de 1:1 maten ook hebben.

Moet je eerst even naar een zeehaven om een radartje op temeten.

Anders misschien Robbe ff mailen.

Groeten,

Jan

PS: Heeft Billingboats ook niet heel veel fittings?? www.billingboats.com

heej bedankt

heej bedankt mensen ik weet nu welke schaal het is en ik heb ook al een kant en klare romp gevonen voor mijn sleper. de opbouw en de details maak ik zelf :lol:

hugo groensmit

antwoord

wel de schalen die robbe het meest gebruikt is 1:25
maar er zijn ook schalen zoals
1:50
1:40
1:10
en 1:100

de robbe site is zojuist aangepast en daar staat dat alle fitings of de meeste toch op schaal 1:25 zijn deze schaal zal mijn sleper dus ook hebbe

groenten

hugo

sleper

nou ik dacht aan een gewoon model zo als de yorkshireman

Aeronaut levert ook veel beslagdelen, ook in de dezelfde schalen als Robbe.

Moet je maar even op hun site kijken.

Hoi Roel,

ja weet ik, maar ze hebben wel mooi spul, en dat vind ik hier in Limburg weer nergens dus wat wil ik dan ?

Ik ga regelmatig naar Duitsland winkelen en dat scheelt een hoop. Maar ja er zijn dingen die daar ook niet te krijgen zijn.
De rest probeer ik na te bouwen maar als het mooi is en voor een redelijke prijs dan bestel ik het wel.

Als ik zo een reddingsvest als voorbeeld neem, dat krijg ik niet zo mooi nagebouwd ja en dan moet je dus een keuze maken.

André

Back