Schaaldocumentatie Alouette III gevraagd

• Topicstarter Topicstarter p51oldcrow
  • Startdatum Startdatum
P

p51oldcrow

Guest
Het is eindelijk gelukt;

Door de bereidwilligheid van Vario om moeite te doen nog een romp te vinden van de Alouette III die ze in de 90-er jaren leverde, kan ik deze kit toevoegen aan de hangaar. Eerst zal echter de RPX worden afgemaakt.

Wellicht is er iemand die schaaldocumentatie (tekeningen / detailfoto's) heeft liggen van de Alouette III, liefst in kleuren van de KLu (Grashoppers / Sar / Royal Blue).

Alles is welkom.

"Schaalvliegers zijn schaars!! Dus help je elkaar !!"

Met dank aan Vario voor de werkelijk geweldige service! Kunnen veel leveranciers nog iets van leren.

Appie van Moorst heeft een Alouette III met werkende lier, geen idee hoe schaal hij is. Bij mijn weten is Appie geen forumgenoot. En de laatste keer dat ik hem sprak, had hij geen e-mail. Ik stuur je zijn adres en telefoonnummer via PM.

Alouette III dokumentatie

Hey,

Ik ben zelf aan een alouette II bezig... alez, niet zelf, heb daar een team voor (lol), maar dat zal je al wel gemerkt hebben hier op het brandstofheliforum.
Tijdens mijn zoektocht naar info over de alouette II kwam ik af en toe iets tegen over de alouette III. Ik weet niet of je deze link kent? 't Zijn prentjes die op de site van Vario Duitsland zelf staan, maar ze zitten nogal goed verborgen... vandaar.

http://gallery.vario-helicopter.org/gallery/Alouette-III

Hopelijk ben je er iets mee.

Groeten en succes met de bouw hé...

Nick (blue bird)

Een klant van mij heeft er een gebouwd ( groot model 2,5 meter ) voor turbine, hij heeft er vroeger een gevlogen en heeft hem ook zo veel mogelijk schaal gebouwd.

Misschien moet je met hem contact opnemen?
Hij heeft een dansschool in Veenendaal ( Ruitenbeek dansschool )
ff Google op de naam en je kan hem mailen.

suc6

Bart

Het Militaire Luchtvaartmuseum in Soesterberg heeft er ook een staan, in SAR uitvoering. Je kan hier prima rond de toestellen lopen en foto's maken.
De hallen willen wel nog eens redelijk donker zijn dus als je een externe flitser hebt moet je die vooral meenemen.

Back