Schaalheli in koffer

Hallo,

Ik wil graag een mooie schaal om mijn Trex500 hebben. Ik heb deze gevonden HeliArtist 500D Sliver Fiber Glass Fuselage (500 Size) : HeliArtist.com, We Deliver Quality. . Echter wil ik ook dat ik de heli in mijn koffer kan opbergen. Na wat meten kom ik tot de conclusie dat hij er wel in zou passen, maar dan zonder de skies. Deze zouden dus demontabel moeten zijn Heeft iemand hier ervaring mee? Let op, de maten op de website kloppen niet. In de manual staan andere maten. L=875, B=228 (breedte van de skies maar dit zou in de praktijk iets smaller moeten zijn als de skies demontabel worden) en H=389.:o

Vanwege de vorm van het landingsgestel (rechte lange starre poten in plaats van beugels uit één boog) is dit nu nét een van de lastigere heli's om het landingsgestel demontabel te maken.

Maar het zal vast wel kunnen, ik denk alleen dat je je veel problemen op de hals haalt.

Als het nu bijvoorbeeld een Jetranger of EC135 o.i.d. was, hoefde je alleen maar de beugels er onder weg te schroeven (en indien van toepassing, de mechaniekbevestiging onafhankelijk van die beugels te maken) maar hier ga je toch iets moeten verzinnen met insteekpootjes en een stevige buisconstructie in de romp....

Maar alles kan....

Groet, Bert

Hoi Bert,

Die EC135 is ook mooi maar te lang nl. 1035mm t.o. 875mm van de 500D. Dan zou ik misschien de kop op een andere manier in de koffer moeten doen. De jetranger is ook al zo'n 990mm, ook te lang. Het wordt nog een heel gepuzzel. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetnis, Jurgen

Mischien een hee onbenullige opmerking van mij... Maar heb je al eens gedacht aan het aanpassen van je koffer aan de heli, in plaats van het aanpassen van je heli (of heli-keuze) aan de koffer?

Haal wat board (is met 99% zekerheid je huidige koffer ook van gemaakt) of desnoods triplex, wat aluprofieltjes en wat hoekdoppen, en maak de koffer die je nodig hebt....

Groet, Bert

Back