schaalheli met blade mechaniek.

Bij het schaalrompen word er veel gebruik gemaakt van wat ik noem de trex maten.
450-500-600.
Ik ben aan het rondkijken en wil beginnen met een schaalheli.
Een Trex 450 lijkt me een goede starter ? Nu blijkt dat de winkels hier in de buurt blade als huismerk hebben.
Ik zie weinig bouwverslagen waar een blade heli als basis gebruikt wordt gebruikt.
Ik wil natuurlijk voor een eerste project , de gangbare weg ingaan en zeker geen pioniers werk verichten.

TM

Align en Thunder Tiger zie je vaak in schaalrompen. Een blade kan ook, maar heb ik nog maar 2x gezien.
Daarnaast zijn er ook merken die mechanieks verkopen puur voor schaal. Zoals Vario en Century.

Voor je eerste bouwproject zou ik ook starten met een Align T-rex. Gewoon omdat daarover zo veel info te vinden is.

Al raad ik dan een 500-size aan. Daar is gewicht minder kritiek en kan je ook meer schaaldetail aanbrengen dan bij een 450.

Heb je al eerdere vliegervaring met helikopters?

Van wat ik tot nog toe van Blade gezien heb....

Zou ik er nog liever een goedkope HK kloon T-rex in hangen, eerlijk gezegd....

Vandaag nog in de winkel geweest.
Het verhaal van geen Align heeft te maken met het falliet van robbe. De nieuwe invoerder geeft geen gunstige prijzen voor align.
Daar raden ze ook een 500 aan ipv een 450.
Voor mij betekend dat wss nog een jaartje langer oefenen met een pot-boom.

voor mijn gevoel zijn de Blade heli's licht gebouwd voor gebruik enkel als pot een boom heli,
verder heb je bij T Rex b.v. een vaast maat voor een heli, 450, 500, 600, 700,
de Blade 700 is zelfs nog niet zo oud, dacht ik,
andere merken zo als Vario zijn idd gebouwd om in een romp te gaan !

Back