Schaalmodellen Flying Styro

• Topicstarter Topicstarter green thunder
  • Startdatum Startdatum
G

green thunder

Guest
Gisteren mijn Flying Styro modellen binnengekregen en vandaag al begonnen met de bouw natuurlijk. :wink:
Mijn eerste indrukken zijn;
Echt mooi afgewerkt en geschilderd vanuit de fabriek. (groot pluspunt)
Echter als je begint met de bouw moet je wel direct beginnen met het versnijden van de romp om ergens deftig iets te plaatsen.
De handleiding stelt ook niet veel voor spijtig genoeg.
Je moet zowat alles zelf uitzoeken waar en hoe je de electronica moet plaatsen.
Voor de bediening van de flaps en rolroeren dien je ook al direct in de vleugels te beginnen snijden.:?
Zodra ik iets constructiefs kan laten zien post ik het hier wel terug :)

En nu nog wat verder gaan snijden :wink:

oops vergeten bijzetten :oops:

Het zijn dus deze 2 modellen.
F16 in de Belgian Tiger kleuren
En de Vought TA-7C CORSAIR II

fsk014.jpg

VoughtTA.GIF

Er komt een Vasafan 55 op met een Himark motor van 4100Kv in samen werking met een 3cell batterij zou dit voldoende moeten zijn om hem deftige prestatie's mee te geven.

Persoonlijk vind ik dat dergelijke modellen moeten worden uitgerust met een EDF.

Himark motor van 4100Kv

Kilovolt?

Dat gaat op 3S lipo niet veel doen . . . :wink:

Grapje.

Let er bij de F-16 op dat je een zo strak, recht en glad mogelijk tunnel zonder flauwekul erin (ontvangers, regelaars, servo's etc.) creëert, anders krijg je het zelfde effect wanneer je je hand op de stofzuigerslang legt: veel toeren, weinig effect.

Succes.

Eventueel kun je je licht opsteken op de Amerikaanse fora: daar staan vreselijk veel draadjes over met name de F16.

Mooi ding, dat wel. . . :)

jan.

ik ben benieuwd naar jouw resultaat :) Ik heb ook nog een belgium tiger doos liggen... ik dacht aan een 5000 kv motor ;) Moet dan 250W trekken volgas!

Zo vandaag eindelijk de vleugels klaar gekregen van de corsair
Volgens de "handleiding" dien je enkel de buitenste flaps te gebruiken maar eigenzinnig zoals ik ben :lol: heb ik ze over de hele lengte van de vleugels scharnierend gemaakt.
De hoogteroeren worden ook scharnierend gemaakt in de vleugel, volgens de "bouwtekening" dienen ze te scharnieren in het midden maar dit lukt niet door de fan die er in komt.
(ik denk dat die het niet gaat apprecieeren als er een metalen stang door zijn as word geduwd :P )

Weer een stapje verder bij de corsair.
Servo's en linken zijn geplaatst, staartroer en hoogteroeren zo goed als klaar.
Ben enkel nog aan het twijfelen of ik een aanzuigtunnel zou maken onder het electrogedeelte zodat de fan obstakelvrij kan ademen. ( zoals Jan hierboven al aangaf)
Als dit gedeelte gedaan is kom ik dus op het punt om de fan en de batterij te gaan plaatsen.
Ik was zinnens om mijn 3s lipo's te gebruiken van de T-rex maar aangezien ik nogal een snelheidsfreak ben denk ik er nu aan om voor de corsair (en later ook de F-16) 4s lipo's te gebruiken.
Wat denken jullie is dit overkill of nog te doen?

Enig nieuws over die F16 of de Corsair?
Ik ben wel erg benieuwd, en wellicht niet de enige... :lol:

De bouw van beide toestellen ligt eigenlijk al een tijdje stil (bijna 2 maanden :oops: )
Zodra ik de kans zie om verder te werken vul ik het hier weer verder aan.
Zal wel niet de eerste 2 weken zijn :(

Ik vlieg al jaren met de corsair :) Met een zelfbouw cd-rom vliegt daar 30 min op 700 mAh kokam's. Hij zit rond de 200 gram dan. Met 350 ers kan hij ook indoor maar ik heb de flaps ook schaal en daardoor reageert hij wat traag ;)

Windkracht 2 wordt al veel maar met windsti is het werkelijk schitterend :)

145.jpg

146.jpg

147.jpg

148.jpg

149.jpg

Hey,

Da's toch echt een andere corsair dan dat topic starter bedoelt.
Maar ook een hele mooie.

Marten

Tja, waarom ze het zelfde heten, ff kijke of ik d'r wat in de boeken van kan vinden.

Ze zijn beiden in iedergeval van het zelfde ''merk''.
Vought.
Verder heet die uit de tweede wereld oorlog
Vought F4 Corsair, de straaljager hebben ze dan weer Vought A7 Corsair II genoemd.
Verwarrend

Mocht je verder nog wat willen weten over een van beiden dan heb ik hier een boek liggen met wat leuke gegevens.

Marten

Ik zal ook eens een lijst maken met onderdelen die ik nodig heb ;) Ik zoek nog steeds een leuke fan en motor...

Als motor zou ik de HP-Y22 S nemen. Goed betaalbaar (45 dollar!!) en verkrijgbaar tot 6000 k/v!!! http://www.aircraft-world.com/prod_datasheets/hp/y22/y22s.htm

Alleen een fan weet ik nog niet.. een vasa fan hoor ik wel vaker maar hij moet wel volledig carbon zijn. Als accu komen er 2 x 1100 15C cellen in aan beide kanten van de duct. Of 1250 of 1550 maar dat wordt weer wat zwaar ben ik bang :(

Back