Schaalromp: hout verlijmen met lijmkit

Gewoonlijk gebruik ik ZapPoxy 2-compenenten epoxylijm om de houten structuur (ter bevestiging mechaniek) in een (heli)schaalromp te bevestigen.

Is er eigenlijk iets op tegen hiervoor een lijmkit (bv. TEC7) te gebruiken?
Zeker naar aanbrengen is dit een pak makkelijker maar lijkt me ook steviger omdat zo'n lijmkit wat elastisch blijft en dus trillingen dempt.

Of denk ik ergens verkeerd?

Ik heb er geen ervaring mee. Zelf gebruik ik uitsluitend UHU plus, bevalt me goed, heeft van alles wat ik geprobeerd heb, de beste hechting op een epoxy romp.
Na een paar slechte ervaringen met willekeurige andere merken en soorten epoxy lijm (waaronder Bison en ook UHU 5 minuten epoxy), hou ik het op datgene waarvan ik weet dat het werkt.

Heyy goede avond

Hey houtwerk in een schaalheli heb ik nog niet gelijmd met Tech7 maar al wel in vliegtuigen en ik kan zeggen dat het perfect werkt .
Tech7 is iets enorm sterk , ik heb het bij mijn laatste heli ( Hughes 500 ) gebruikt om de cockpit beglazing te kleven en dit was enorm makkelijk en zit muurvast met een heeeel dun laagje .
Eens een proefplaatje lijmen op iets van polyester he .

Grtjs Blitske

Ik lijm alles met uhu endfest 300 24h twee componenten lijm. Deze maak ik af en doe er dan fijngesnipperde (gemixte) glasvlies onder om deze wat te dikken... door de trage uitharding heb je zeer veel tijd alles mooi te fixioneren / uitlijnen. Ik gebruik dan niet meer dan nodig is van lijm breng alles aan met een doktersspuit. En dan na die 24h klein beetje bijschuren en nog een matje ertegen met eveneens die uhu 300 endfest. Kheb nooit problemen gehad alles zit daar supergoed mee vast...

Daar kan ik alleen maar mee eens zijn! Er gaat niets boven UHU plus endfest 300 in een epoxy heliromp