......wat was het warm gisteren......! Goed, ik klaag niet hoor!! Zeldzame dagen als deze moet je koesteren in Nederland. Hebben we nog gevlogen? Jawel, de schaalwedstrijd op Valkenburg was errug gezellig, prachtige omgeving al moest je wel af en toe wat schaduw proberen te vinden én héél veel drinken!
Deelnemersveld....: Eigenlijk om te schamen, bijna hetzelfde effect als de formule 1 wedstrijd van gisteren. Erg jammer want ik weet dat er een heleboel mooie schaalmodellen in het land rondzwerven. Ik weet dat deze vraag elk jaar terug komt maar toch stel ik hem: Waarom delen we die mooie modellen niet door ze aan elkaar te laten zien, er over te ouwehoeren onder genot van bakkie koffie en dan ook nog een wedstrijdje voor de sportiviteid????? Gaarne reactie!
Hoe dan ook;
Sportschaal telde vier deelnemers te weten (In volgorde van einduitslag)
1: Bert Hazenborg - Koolhoven FK49(Was documentatie vergeten....)
2: Stef vd Steen - Fokker F36
3: Bert van Eijk - Piper Cub
4: Robin van Rossum - Liberty Sport
F4C Schaal telde er maar (!) drie:
1: Gerald Rutten (ikke) - F15
2: Gerard Rutten - Beechcraft C45
3: Bert van Eijk - Piper Cub
Gelukkig geen grote schadens gevlogen, wat ik zo weet is dat Bert Hazenborg een probleempje met een van de motorophangingen kende en ik zelf had tijdens mijn derde vlucht na 3 minuten een flame-out. Deze was vlak voor de "Dalende cirkel" en dus op grotere hoogte, tijd genoeg om een landing te plannen. (Reden is té hoge uitlaat temperatuur, motor was al aan de beurt voor revisie, een hete dag heeft eea doen vervroegen!)
Hieronder een kleine impressie:
(sorry voor niet al te hoge kwaliteid)
De volgende wedstrijd is een gecombineerde Benelux cub wedstrijd in Genk op 18 september, wie komen er allemaal???
Groet,
Gerald