schaalwedstrijden 2005

• Topicstarter Topicstarter jaap
  • Startdatum Startdatum
J

jaap

Guest
Een paar foto's van de schaalwedstrijd van vandaag.
Helaas niet op Gilze rijen maar in oisterwijk.

afb20246.jpg

afb20247.jpg

afb20248.jpg

afb20249.jpg

afb20250.jpg

afb20251.jpg

afb20252.jpg

Topic titel is verkeerd, Oirschot is wel degelijk een ander dorp/stad als Oisterwijk. En om het nog interresanter te maken ligt het clubveld tussen Haren en Esch in. Lage opkomst of lijkt dat maar?

Rick

S..., je hebt helemaal gelijk.
ik zal het even aanpassen.
zal wel aan de zon van vandaag hebben gelegen.
was inderdaad bedroevende opkomst aan deelnemers.

Verder wel geslaagd, vind ik.

niet moeilijk rare opkomst

als niemand weet dat het verplaatst is ????

Ik heb vorige week van de voorzitter van gilzen een mail gekregen dat het niet doorging omdat ze vliegverbod hadden, van verplaatsing nooit iets gehoord.

mijn interesse in F4C mag je vergeten.

hee, dat was bij mij op de club. Er was afgelopen woensdag pas het bericht gekomen dat de wedstrijd verplaatst zou worden. op gilze rijen mogen een komende tijd geen pleziervaart vluchten meer plaatsvinden, dacht ik.

Belgische deelnemers konden niet meedoen, omdat het een grasveld was ipv. een asvaltbaan, en zij hadden een turbinekist.

verder was de wedstijd wel leuk, maar duurde voor mij toch wel een beetje lang, het leek een beetje veel op elkaar allemaal.

ps. het is modelvliegclub Oisterwijk, maar ligt al 20 jaar in Haaren(bijna in Esch)

@mohammed,
Klopt, ik geloof dat de basiscommandant alle evenementen opgeschort heeft.
Is erg jammer, maar ik vond dat jullie club het netjes georganiseerd had.
Zeker gezien de korte termijn.
Mooi veld ook, hoor.

Jaap,
Dank voor het posten van de plaatjes heb je er nog meer en was er geen sportschaal.

Heb zaterdag voor de wedstrijd nog met de Spitfire testgevlogen en met de 12 cellen 3300mah zit het met de vliegduur wel goed voor het wedstrijdprogramma.

Jammer dat een tandwiel in de servo voor het onderstel kapot ging, waarbij het onderstel naar buiten kwam en gelukkig nog goed gelockt kon worden voor een prima landing.

Moet dus nog wat aanpassen en oefenen maar zal er zeker zijn de volgende wedstrijd.

Misschien het onderwerp aanpassen naar schaalwedstrijden 2005, kunnen de andere wedstrijden hier ook bij gezet worden.

3W_flyer,
Jammer dat het fout is gegaan, maar had je je aangemeld bij Gerard om te komen vliegen.
Ik had keurig een mailtje gekregen van Gerard met een route beschrijving.
Zou jammer zijn als door dit misverstand je interesse voor F4C over is.

Heren de deelname is nooit erg groot maar hopenlijk kunnen wij met zijn allen hier verandering in brengen, dus wie doet er mee met de volgende wedstrijd op 29 mei te Rozenburg.

Ton

Ton, jammer dat je er inderdaad niet bij was, miste je al. Vliegtuigen waren mooi en ondanks de toch harde wind mooi voor gevlogen.

Wat ik jammer vond is de lage opkomst van modellen. Er is zoveel moois in het land. Hoe komt het toch dat er maar zo weinig meedoen?

Zoals gevraagd door Ton nog wat foto's:

afb20332.jpg

afb20333.jpg

afb20334.jpg

afb20335.jpg

Heb ook de topictitel aangepast.
Jammer genoeg was je er niet Ton, had je anders graag nog even gesproken. Zeker had ik die spit wel in het echt willen zien. Zijn mooie foto's in je draadje.

ik weet niet of ik 29 mei kan komen, andere verplichtingen.

Groet,
Jaap

Eens kijken of ik zondag op het fietsje bij jullie kan komen kijken, Dit is voor mij niet zo ver weg. In Grevenbicht de Maas over met het fietsveer en dan ben ik er al bijna.

......ook voor degene die het niet vergeten zijn...., komende zondag (19-06) 3de F4c NK wedstrijd op vliegbasis Valkenburg.....had je wel vantevoren voor moeten aanmelden en maakt derhalve deze reply wel een beetje overbodig.....!

Hoe dan ook, zal wat plaatjes posten als ik wat tijd heb, wordt mijn eerste deelname dit jaar.

Groet,
Gerald

......wat was het warm gisteren......! Goed, ik klaag niet hoor!! Zeldzame dagen als deze moet je koesteren in Nederland. Hebben we nog gevlogen? Jawel, de schaalwedstrijd op Valkenburg was errug gezellig, prachtige omgeving al moest je wel af en toe wat schaduw proberen te vinden én héél veel drinken!

Deelnemersveld....: Eigenlijk om te schamen, bijna hetzelfde effect als de formule 1 wedstrijd van gisteren. Erg jammer want ik weet dat er een heleboel mooie schaalmodellen in het land rondzwerven. Ik weet dat deze vraag elk jaar terug komt maar toch stel ik hem: Waarom delen we die mooie modellen niet door ze aan elkaar te laten zien, er over te ouwehoeren onder genot van bakkie koffie en dan ook nog een wedstrijdje voor de sportiviteid????? Gaarne reactie!

Hoe dan ook;
Sportschaal telde vier deelnemers te weten (In volgorde van einduitslag)
1: Bert Hazenborg - Koolhoven FK49(Was documentatie vergeten....)
2: Stef vd Steen - Fokker F36
3: Bert van Eijk - Piper Cub
4: Robin van Rossum - Liberty Sport

F4C Schaal telde er maar (!) drie:
1: Gerald Rutten (ikke) - F15
2: Gerard Rutten - Beechcraft C45
3: Bert van Eijk - Piper Cub

Gelukkig geen grote schadens gevlogen, wat ik zo weet is dat Bert Hazenborg een probleempje met een van de motorophangingen kende en ik zelf had tijdens mijn derde vlucht na 3 minuten een flame-out. Deze was vlak voor de "Dalende cirkel" en dus op grotere hoogte, tijd genoeg om een landing te plannen. (Reden is té hoge uitlaat temperatuur, motor was al aan de beurt voor revisie, een hete dag heeft eea doen vervroegen!)

Hieronder een kleine impressie:
(sorry voor niet al te hoge kwaliteid)

normal_P6190001.JPG

normal_P6190002.JPG

normal_P6190004.JPG

normal_P6190005.JPG

normal_P6190007.JPG

normal_P6190010.JPG

normal_P6190013.JPG

normal_P6190009.JPG

normal_P6190011.JPG

normal_P6190012.JPG

De volgende wedstrijd is een gecombineerde Benelux cub wedstrijd in Genk op 18 september, wie komen er allemaal???

Groet,
Gerald

In belgie was het ook F4c wedstrijd in Dilsen.
Hier was het ook uiterst warm en ook een niet zo´n beste opkomst maar het was al meer dan het dubbel van vorig jaar.

Ik heb zelf geen foto´s gemaakt daarom maar wat tekst.
De deelnemers
Erik Smeets met zijn Spitfire
Augustin Goddet met zijn stampe trainer
Gust Jaenen met zijn piper J3
Wim Reijnders met zijn F-16
Eric Kennis (ikke) met mijn beech 18

Het was een schadeloze wedstrijd :lol: :P
Wim had na de eerste start (welke maar net goed ging) besloten om maar 1 vlucht te doen omdat zijn F-16 niet genoeg snelheid kreeg op het gras.

Helaas moet ik tijdens de benelux (thuis) wedstrijd verstek geven. :oops: :oops:
Eric

Hee......, wat nou niet bij je thuis wedstrijd zijn????? 8O
Moet je wel een hele goede reden voor hebben....... :wink:

Alles goed gegaan met je B18? Had je draad gelezen en je kist ziet er mooi uit hoor!

Alles OK op Genk?

Groet,
Gerald

Hier in Genk is alles ok, 8)
De reden dat ik er niet bij ben is: dat ik al meer dan 10 jaar naar de zelfde vliegshow gaan in Willebroek (3de weekend van sept) en dat het dit jaar toevallig samen valt is jammer. :cry:
De B18 heeft zich van zijn goede kant laten zijn bij het vliegen (statiche heb ik niet meegedaan mijn documentaie is nog niet klaar, plus dat hij niet echt gebouwt is voor de statische) Voor mij telt het vliegen, en af en toe een keertje meedoen met een wedstrijd voor de lol en de sfeer.

ps hoe is het met je vliegopleiding?

Groetjes eric

Reminder voor de laatste F4C wedstrijd van het jaar!!!

Volgende week zondag (18 september) zal deze plaats vinden in Genk bij Zwartberg. Geen aanmelding nodig om te komen kijken dus kan tot op laatste moment nog beslissen. Hoop dat het een mooie dag wordt, heb dit jaar zelf bijzonder weinig gevlogen en zal waarschijnlijk ook mijn laatste worden dit jaar.

Wie komt er ook?

Groet,
Gerald

Zondag as (18sept) is het inderdaad weer zover de BeNeLux-cub schaal in Genk zwartberg
compositielzwl.jpg

Het modelvliegveld ligt bij/op het echte vliegveld voor een route beschijving daarom een link van het vliegveld http://users.pandora.be/ebzw/
Er zouden 2 Nederlandse deelnemers zaterdag al komen.
Waaronder uw vader.

zelf zal ik er niet zijn :oops:
Groetjes Eric

Back