Schaalzweven in Japan

Vind het geen gezicht met zo'n klapprop op de neus..... Maar wel mooi vliegen daar

Op welke zwever staat een klapprop dan wel goed?
Zou mij niet spijten om daar eens mijn jongens uit te laten.
Zat vandaag met mijn Cumulus te pielen.Kan het echt niet over mijn hart krijgen om in dat snuitje de zaag te zetten

Doodzonde

Vind het geen gezicht met zo'n klapprop op de neus..... Maar wel mooi vliegen daar

Zat vandaag met mijn Cumulus te pielen.Kan het echt niet over mijn hart krijgen om in dat snuitje de zaag te zetten

Zou doodzonde zijn.:2gunfire:

Gaat ook eggggggg nie gebeuren.
Snap het gemak wel,zeker toen voor 2 maanden een zwever van mij door de hoogstart recht in de kruin van een boom getrokken werd.
Maar het is nu eenmaal een zwever,en dat blijft hij ook.

zijn zat kisten waar het wel staat maar op zo'n mooie schaalbak vind ik het persoonlijk geen gezicht....

Gr Lyckele

....dit zijn wel flinke kisten maar als je ziet hoe snel ze los zijn.....
Wel opvallend omdat de prop niet heel groot is..

....dit zijn wel flinke kisten maar als je ziet hoe snel ze los zijn.....
Wel opvallend omdat de prop niet heel groot is..

Ach, wat je bijna niet ziet in het filmpje is het elastiek waarmee ze gelanceerd worden.:p
Vandaar de korte rolweg.

Johannes

Ach, wat je bijna niet ziet in het filmpje is het elastiek waarmee ze gelanceerd worden.

Je bent iets ouder dan ik Johannes (maar je ziet er goed uit hoor :mrgreen::mrgreen:)
Je ogen zijn in ieder geval beter dan die van mij want het elastiek zie ik zo 1-2-3 niet, wel de dolly. Zit het daar aanvast? Dat maakt de start nog meer bizar, een kist lanceren met elastiek en een draaiende prop.........Vragen om moeilijkheden

Ha,ha,.. of was het een katapultstart?:)
Nee, als ik het goed zie start hij naar beneden de heuvel af.

Johannes

Blijft dat die aanloop voor de Minimoa bizar kort is. We hebben het wel over een 1/3 kist van ruim 5 meter die ook aardig wat zal wegen.
Ben benieuwd wat voor setup er dan inzit met die kleine prop en toch zoveel power. Mijn Japans is niet zo goed dus dat kan ik ff niet lezen :rolling:

Google Vertaling.

Aanbevolen motor, motor of: Hyperion 3025-12, Hacker A30-10XL, La tempo 12XL: 14 × 9.5,13 × 7 Batterij: 11.1V 2700 ~ 4200mA Li-Po Speed ​​Control: We raden gerangschikt 40A ~ 70A.

Johannes

Google Vertaling.

Aanbevolen motor, motor of: Hyperion 3025-12, Hacker A30-10XL, La tempo 12XL: 14 × 9.5,13 × 7 Batterij: 11.1V 2700 ~ 4200mA Li-Po Speed ​​Control: We raden gerangschikt 40A ~ 70A.

Johannes

Thanx. Opvallend lichte setup op 3S....13x7 is ook al geen grote prop...

Stel je hebt de keuze: een pure zwever die je zelden kan vliegen omdat er niet altijd een sleper is... of een prop op de neus die je al niet meer ziet als het toestel tien meter hoog is... ik zou het wel weten. En ja, de zaag erin is natuurlijk wel even een moeilijk moment...
Dat elastiek zie je niet op de video, maar wel hoor je dat de electromotor pas optoert als het toestel van de grond komt. ;)

Stel je hebt de keuze: een pure zwever die je zelden kan vliegen omdat er niet altijd een sleper is... of een prop op de neus die je al niet meer ziet als het toestel tien meter hoog is... ik zou het wel weten. En ja, de zaag erin is natuurlijk wel even een moeilijk moment...

Mee eens Bart. Je kan er ook voor kiezen om de kale as van de motor uit de neus te laten steken en daar de prop op te zetten. De zaag hoeft er dan niet in. Als je de prop er dan afhaalt zie je helemaal (bijna) niks meer. Volgens mij gaat Raymond ook zoiets doen

Heren, ik wil niet eigenwijs doen maar ik ben nog niet overtuigd dat de minomoa met een elastiek gelanceerd wordt. Met een elastiek moet je de kist vasthouden bij het op rek brengen van het elastiek. Dat zie ik hier niet gebeuren :confused::confused:

Bij herhaald terugkijken (en het geluid flink hard) hoor ik óók bij het tweede toestel de motor pas optoeren als-ie loskomt. Niet zo duidelijk als bij de minimoa, maar hoorbaar. Ze starten dus beide met elastiek.
Is dit wel in Japan? Vlak voor de tweede start lijkt het of ik iemand hoor zeggen: "Fabelhaft"...

Laatst bewerkt:
Back