Schaalzweven in Japan

Voetpedaal? :)

flitsche20002.jpg

Johannes

Is dit wel in Japan? Vlak voor de tweede start lijkt het of ik iemand hoor zeggen: "Fabelhaft"...

Ik heb het fragment aan de plaatselijke sushichef hier voorgelegd en volgens hem zegt iemand "verrek mijn gulp staat open" :rolling:

Die Johannes heeft ook overal een antwoord op :D:D. Als ik ooit nog eens voor de rechter kom te staan mag hij mij verdedigen. :banana:

dat hij dan ook weer een plaatje heeft van een voetpedaal is ook een giller trouwens!!

Wel een elastiek, geen elastiek.
Allerhande woorden horen in diverse talen.
Wel een klapprop of niet (alsof je die op 150 meter of zo nog ziet, of dat je een schop voor je hol of celstraf krijgt als iemand anders het ziet).

L.B.

Als het uiteindelijk zo vliegt............nou, doe mij er dan ook maar 1 :cool:

Mysterieuze start

Ik denk dat ze het dolly aandrijven met een lijn. :p
Zoals op een vliegdekschip.

Johannes

Laatst bewerkt:
Die motor toert helemaal niet pas op nadat hij van de grond af is. Die is volledig op toeren voordat de kist beweegt.
Ik zie ook nog steeds geen elastiek, maar zie die kist wel versnellen zoals ik van een grote kist met flink forse motor gewend ben.

Bij het 2e filmpje kun je heel goed (van dichtbij) zien dat er geen lijn of elastiek ligt. Je hoort ook 2x de motor testen. Dat doe je niet als er een lijntje ligt.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit gewoon op motorkracht gaat, maar wel 2 à 2,5 kW!
De start is identiek aan die van Arjans MotorSpatz.

Dirk.

Laatst bewerkt:
Misschien zie ik de afmetingen niet goed maar deze propeller aandrijven met
2 à 2,5 kW heeft volgens mij geen zin.

Johannes

Oh nee, lijn met een keerrol.
Simpel maar werkt perfect.

Johannes
Zeker bij het tweede filmpje hoor je de prop het gras 'maaien'.
Als daar een lijn lag, was die doorgehakt of in de prop opgedraaid.

Misschien zie ik de afmetingen niet goed maar deze propeller aandrijven met
2 à 2,5 kW heeft volgens mij geen zin.

Johannes

2 à 2,5 kW s idd. niet efficient voor die prop (klein dus veel toeren). Maar door de neushoogte is die max. diameter een gegeven. Trekken doet het echt wel ....
Arjan doet precies het zelfde op zijn motorSpatz. Ook een veel te kleine prop, maar hij komt wel weg. Erg vlot zelfs.

Dirk.

Laatst bewerkt:
Volgens opgave zou het een setup met 3S zijn (kan ik mij bijna niet voorstellen, ik zou minstens aan 6S denken) Dan moet je wel hele flinke stromen trekken om aan 2 kW te komen....
Met 6S hebben we het ook over circa 100 Ampere...

Dirk, je zult wel gelijk hebben maar als ik (tweede filmpje) de start van de Ka-8 bekijk snap ik iets totaal niet. Na ca. 25 sec. geeft hij kort volgas en het toestel beweegt niet. Na ja je ziet natuurlijk allen maar een stukje van het toestel. Misschien houd iemand het toestel vast aan de staart. :)

Ha, ha dat wordt vooral gedaan bij vliegtuigen met brandstofmotoren.

Na ja, een lijn zie ik ook niet.

Eh,.... misschien heeft het dolly een aandrijving.:p

Johannes

Dirk, je zult wel gelijk hebben maar als ik (tweede filmpje) de start van de Ka-8 bekijk snap ik iets totaal niet. Na ca. 25 sec. geeft hij kort volgas en het toestel beweegt niet. Na ja je ziet natuurlijk allen maar een stukje van het toestel. Misschien houd iemand het toestel vast aan de staart. :)

Ha, ha dat wordt vooral gedaan bij vliegtuigen met brandstofmotoren.

Na ja, een lijn zie ik ook niet.

Eh,.... misschien heeft het dolly een aandrijving.:p

Johannes
Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet 'weet'. Ik interpreteer wat ik zie.

Ik zie op 0:25 ook geen beweging, maar vasthouden (als bij brandstofmotoren) is natuurlijk goed mogelijk. Ik doe ook altijd even een motorcheck. Bij mij gaat de motor altijd over een 3-standen-schakelaar. Standje 1 is net voldoende power om op hoogte te blijven. Dat standje gebruik ik meestal om te testen of de motor het doet. Flink minder power dus. Zoiets zou die Chinees(?) ook gedaan kunnen hebben.

Aan de andere kant, een elastiek of lijn via keerrol houdt die beweging niet tegen. Dan zou hij nog steeds de neiging hebben voorover te kantelen.

Ik vermoed dat hij werd vastgehouden aan zijn staart.

Gr. Dirk.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet 'weet'. Ik interpreteer wat ik zie.

Ik zie op 0:25 ook geen beweging, maar vasthouden (als bij brandstofmotoren) is natuurlijk goed mogelijk. Ik doe ook altijd even een motorcheck. Bij mij gaat de motor altijd over een 3-standen-schakelaar. Standje 1 is net voldoende power om op hoogte te blijven. Dat standje gebruik ik meestal om te testen of de motor het doet. Flink minder power dus. Zoiets zou die Chinees(?) ook gedaan kunnen hebben.

Aan de andere kant, een elastiek of lijn via keerrol houdt die beweging niet tegen. Dan zou hij nog steeds de neiging hebben voorover te kantelen.

Ik vermoed dat hij werd vastgehouden aan zijn staart.

Gr. Dirk.

Hij is ook een beetje geel van kleur , maar het is een Japanner :rolling: >>> aldus volgens de benaming van het draadje : schaalzweven in Japan

Laatst bewerkt:
Back