Schade herstel verslag Golf 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, het moest er maar eens van komen.
Gisteravond een ongeluk(voor het eerst in de 16 jaar dat ik rij) gehad door schuld van een persoon die zigzaggend van rijstrook wisselde en op het moment dat ik naar links wou invoegen op een rijstrook gaf de persoon gas bij.
Kon niet meer uitwijken voor een dikke mercedes die voor de stoplichten stond te wachten en klapte dus achterop.
Degene die het veroorzaakt heeft is doorgereden.
Ik was zo verpaupert en verbaast dat het niet in me opkwam om het kenteken te noteren.
Schade aan de mercedes : paar krassen op de achterbumper(niet te geloven hoe stevig zo'n mercedes is zeg!!).
Schade aan de Golf : bumper, complete ophanging van de koplampen/ radiateur , koplampen zelf , opgekrulde motorkap , gril.
Leek me wel leuk om een verslag van het schadeherstel te maken hier.
Hier alvast wat foto's :

1~4.jpg

2~4.jpg

3~3.jpg

4~1.jpg

5.jpg

Eerst moet ik (helaas) nog wat spullen van mijn modelbouwhobby verkopen om de nieuwe onderdelen te bekostigen :(
Baal er best wel van, de spullen waar ik juist zo blij mee was moeten nu weg.

Laatst bewerkt:
Helaas is het wel jouw fout. Jij wou van rijstrook wisselen, dan moet je voorrang verlenen.
Hoe zuur het ook voor jou is.

Succes met het herstel ! Het kost altijd meer dan je denkt

Het is NIET mijn fout gvd en trouwens, dit is een topic over het herstel en niet over valse beschuldigingen.
Zal als jij een van rijstrook verwissel ook eens gasgeven zodat jij er niet tussenkunt, kijken hoe je dan reageer.

Ik sta hier echt te koken van deze opmerking

Het is NIET mijn fout gvd en trouwens, dit is een topic over het herstel en niet over valse beschuldigingen.
Zal als jij een van rijstrook verwissel ook eens gasgeven zodat jij er niet tussenkunt, kijken hoe je dan reageer.

Ik sta hier echt te koken van deze opmerking

Ik kan me je VOLLEDIG voorstellen. Het vervelende is dat we allemaal weten wie het fout heeft gedaan, echter volgens de regels is het precies andersom. Ik ben ooit eens aangereden op mijn eigen weghelft. Een hardrijder haalde plotseling een rijtje geparkeerde auto's in... Vlak voor de ""touch" zelfs nog uitgeweken een heg in.. hij ramde me vol bij mijn voorwiel langs in het schutbord!
Tja wie is er schuldig... hij natuurlijk, hij haalde in op mijn weghelft. Tegendeel was waar... als iemand inhaalt over een afstand van b.v. 100 meter geparkeerde auto's dan mag hij op de andere weghelft komen en moet degene wie daar rijd uitwijken???

Maar idd. het gaat niet om schuldvraag, al voelt het wel lekker om een je gal te spuwen... Dus weer ONTOPIC!!!
Hoe ga je het doen, wat onderdelen van de sloop? Direct in kleur?

Succes, greetz van Aldert

Ik snap hoe je je voelt. Een paar jaar geleden, toevallig bij jou in de buurt (oprit A7, waar ze nu aan het werk zijn, net na het stoplicht)

Iemand met een aanhanger vol bouwvakkersgereedschap verliest een ladder en gaat midden in de bocht vol op de rem. Achter hem klappen 7 auto's op elkaar, waarvan ik nummer 4 was. Meneer heeft volgens ooggetuigen rustig de ladder weer op de aanhanger geknoopt en is weggereden.

Kenteken is nog wel genoteerd, maar was volgens de politie van weinig waarde, want wat zegt de verzekering? U zult wel te hard en/of te dicht op uw voorganger hebben gereden. Let wel, het ongeluk gebeurde enkele tientallen meters na en stoplicht wat net op groen was gesprongen en vlak voor een bocht! Toegestane snelheid (destijds) was 80, we reden hooguit 50!

Hoe het precies is afgelopen weet ik niet, want ik reed (gelukkig voor mij) in een bedrijfsauto, notabene op mijn laatste werkdag voor dat bedrijf. Ik weet wel dat de schade ca. 8000 Euro bedroeg en de veroorzaker van het ongeluk waarschijnlijk niet aansprakelijk is gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back