Schade lipo pakket

Ik ben vandaag even wezen vliegen met de sniper. En bij een lage overshoot, stopte de motor onverwachts (lege accu). Door de sterkere wind die er stond was het niet mogelijk om wat hoogte te winnen, en te draaien om op het veld te laden.
Ik heb dus in een naastgelegen grasveld geland. Maar bij ophalen van het model, bleek deze toch een harde landing te hebben gehad. Want de accu was helemaal in de neus van de sniper gevlogen. En zat nog behoorlijk goed vast ook. En dit ondanks dat er foam voor de accu zat, om hem te beschermen.

Nu is mijn kokam 3s1p 3200 pakket niet meer in de vorm zoals het hoort.
Aan de kant waar de kabels zitten, zijn de bovenste hoekjes van de buitenste cellen wat naar binnen geduwd (ongeveer 1 mm, heeft de vorm van de romp aangenomen). Aan de onderzijde is niets aan de hand (van de buitenste cellen). De middelste cel ziet er nog perfect uit. Die lijkt totaal geen schade te hebben.

Nu is de vraag kan deze lichte schade kwaad voor het pakket, kunnen ze lichte flex hebben? Het pakket is niet opengescheurt. Er lekt ook geen chemische rotzooi uit. Het is puur dat de buitenste cellen aan de bovenzijde, de vorm van de romp een beetje hebben aangenomen.

Het pakket heeft net 5 vluchten gedaan, dus hoop niet dat het afgeschreven is.

Groeten Paul.

P.s. Ik heb het pakket nog niet opgeladen, wachtende op reactie. Ook heb ik de voltage nog niet gemeten. Maar ik ga ervan uit dat de soldeer verbinding nog in orde is. Want zo erg is het pakket ook weer niet vervormt.

Ik heb zelf met mijn pakket ook een goede klap gemaakt, waarbij het landingsgestel van de heli nu mooi gemarkeerd is in de LiPo (~ 1x2/3mm)... maar vooralsnog geen problemen mee ondervonden. Uiteraard; altijd even bij blijven als je 'm oplaadt :)

Heb even een paar fotootjes gemaakt. Niet 100% scherp. Maar zegt meer dan alleen tekst

DSC00387klein.JPG

DSC00388klein.JPG

normal_DSC00389klein.JPG

groeten Paul

Hoi hoi,

geen vreemd geurtje? Dan is het waarschijnlijk wel goedgegaan.
Zoals mijn voorganger ook heeft getypt, tijdens het laden (moet eigenlijk altijd) even in de gaten houden. En leg hem op een "plofplekje" neer.

Suces, Gr.A.

Nee geen geurtje. Als ze stuk gaan gaan ze dan stinken of zo??? Of bedoel je het geurtje van kortsluiting (verbranding van chemische rotzooi). Die is er niet geweest.

Ik houd altijd het lipo pakket in de gaten als ik het doe laden. Je weet maar nooit wat er allemaal zou kunnen gebeuren.

groeten Paul

salamander zei:
Nee geen geurtje. Als ze stuk gaan gaan ze dan stinken of zo??? groeten Paul

Nog geen lek pakket gehad dus :mrgreen: . Die geur merk je wel op, en vergeet je nooit meer (vreemd raar idioot smerig zoet luchtje :wink: ).

Gr.A.

Sinds ik alle berichten over ontplaffende accu's hier heb gelezen (niet alleen lipo's) heb ik standaard een rookmelder op m'n bureau liggen bij het laden van accu's

Aaalie zei:
salamander zei:
Nee geen geurtje. Als ze stuk gaan gaan ze dan stinken of zo??? groeten Paul

Nog geen lek pakket gehad dus :mrgreen: . Die geur merk je wel op, en vergeet je nooit meer (vreemd raar idioot smerig zoet luchtje :wink: ).

Gr.A.
8O ik heb net mijn 1e lipo pakket binnen , net 1 vlucht achter de rug. en nooit gecrasht,
als ik daar aan ruik , ( bij de opening van de folie) of ik open het blikje waar ik ze in bewaar dan ruik ik lichtjes dat zoete luchtje waar jij het over hebt.
kan dit kwaad of is dit normaal?.
M.V.G Marijn de Heij (die nu even dat lipo pakket in de schuur gaat leggen.)

Back