schade, wie kan mij helpen??

het motorcompartiment van mijn boot (Tornado 17, 2,5cc nitro) is behoorlijk gebarsten, ik weet niet hoe het komt. ik haalde hem laatst uit z'n winterslaap en het was ineens stuk. maargoed, ik heb weinig ervaring op het gebied van dat soort dingen heelmaken.
foto's komen nog.
weet iemand hoe ik dit moet maken?

Hallo Foll,

Is het een ABS, houten, of polyester/epoxy romp?

ABS kan niet tegen nitro, dat moet je goed in de (nitrobestendige) verf zetten.

Ik wacht de foto's en nadere informatie af.

Groeten, Jan.

ik weet niet van welk materiaal de romp is, hoe kan ik daar achter komen? de romp kan wel tegen nitro, tenminste hij lost niet op ofzo, ook niet als er wat nitro gelekt is.
hier wat foto's
(ik heb even de tank eruit gehaald, daar liep ook een barst:()
11sfrcy.jpg

x3pkh.jpg

deze is ooit al gerepareerd, maar niet goed genoeg:
bv81v.jpg

het geheel:
2z87mm8.jpg

en weer met tank:
10z7qky.jpg

wie weet hier raad mee? is hij nog te redden?:(

Hallo Foll,

Het lijkt ABS, maar het zou ook ingekleurd lexan kunnen zijn.

Probeer aan een onopvallende plaats of het oplost in aceton.

Als dat het geval is, kun je met strippen ABS de scheuren afdekken en met aceton de boel aan elkaar lassen, gebruik zo weinig mogelijk aceton om vervorming van de romp te voorkomen, gebruik een penseeltje met heel weinig aceton!

Ik wacht even je test af.

Groeten, Jan.

als het goed is heb ik nog aceton liggen, misschien ook nog een ABS-plaat. die ga ik van de week even opzoeken.
ik heb net het blok er even uitgehaald, onder de bevestiging kwam ik nog een niet zo mooie verassing tegen:(, maar ik zie nu wel dat er bij 1 bevestigingsgat niets kapot is:).

dus bij 3 gaten moeten er barsten gerepareerd worden.
bij 2 van de 3 (zie foto's) zijn er ook nog stukken uitgebarst, hoe moet ik dit maken? of lukt dat niet zonder ervaring?
woont er misschien iemand in de buurt die daar goed mee overweg kan?

11mgbbl.jpg

501iq8.jpg

2en6wb8.jpg

Bepaal eerst van welk materiaal de romp gemaakt is, dan krijg je waarschijnlijk ook meer respons over hoe je dit kunt herstellen.

Groeten, Jan.

Als de romp oplost met MEK of aceton, is dat het middel waarmee je de scheuren kunt lassen.
Is het materiaal van de romp ongevoelig voor deze oplosmiddelen dan moet je wat anders gebruiken, zoals Stabilit express, epoxy, polyester, enz...

Zolang je niet weet waar de romp van gemaakt is, blijft het voor mij ook gissen.

Groeten, Jan.

Dat heeft jan al een tijd geleden hier gezegd:

Hallo Foll,

Het lijkt ABS, maar het zou ook ingekleurd lexan kunnen zijn.

Probeer aan een onopvallende plaats of het oplost in aceton.

Als dat het geval is, kun je met strippen ABS de scheuren afdekken en met aceton de boel aan elkaar lassen, gebruik zo weinig mogelijk aceton om vervorming van de romp te voorkomen, gebruik een penseeltje met heel weinig aceton!

Ik wacht even je test af.

Groeten, Jan.

Back