Schaduw in AFP de luxe

Hallo, misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kon het niet echt vonden in de draadjes.
Ik heb een probleem met de schaduw onder de toestellen er wordt alleen een rechthoek weergegeven, doe ik iets fout?

@nne

Nee ik denk het niet ik denk dat je vidio kaart te slecht is voor de mooie kwaliteit en anders staat het vast wel in te stellen in het menu (schaduw ,resolutie ed.)
Anders kan het ook nog aan het model liggen.

Vergelijk even de specs van jouw pc-systeem en de minimum eis van de sim.
En eventueel de laatste versie van Direct X instaleren.

Jongens betekend dit, dat onderstaande niet genoeg is......... :(

Intel® Pentium® 4 Processor 540 met Hyperthreading technologie 3,2 GHz
Microsoft® Windows® XP Professional MUI
Intel® 915G Chipset
512 MB (2 x 256MB DDR400 SDRAM)
Intel® 915G On Board Extreem Graphics 128 MB Dynamic Video Memory Technology
1,44 MB FDD
80 GB (SATA-100, 7200RPM) HDD

@nne

piccolopup zei:
Intel® 915G On Board Extreem Graphics 128 MB Dynamic Video Memory

Tsja ik kan het fout hebben maar deze OnBoard video kaart zal nooit de kwaliteit hebben van een aparte videokaart...

Je zult zeer waarschijnlijk een aparte goede videokaart moeten kopen om alles uit de simulator te halen

Video onboard maakt niets meer uit, de laatste G-force serie kun je ook ingebakken aantreffen.
Zo lang het geheugen maar niet gedeelt wordt met het systeemgeheugen ( en dan ook van beide het maximum gevraagd ) is er niets aan de hand.

Ok de software, Heb je de minimum eisen al bekeken van de sim?
Als dit ok is, kun je kijken of je drivers wel "up to date" zijn.
Uiteraard ook even kijken welke versie Direct X op je systeem zit.

Mocht alles "net aan de maat zijn" dan kun je overwegen om "powerstrip" te gebruiken ( dit is een stukje software dat de laatste stukje performance uit je grafischekaart zuigt ) uiteraard is dit op eigen risico.
Je kunt ook alle in de achtergrond draaiende ( niet benodigde ) software uitschakelen.

Ik vergelijk mijn PC altijd met mijn schoonmoeder.............
Dan heeft ze weer dit en dan weer dat en dan is ze weer niet vooruit te branden.
Maar ze heeft 1 voordeel ten op zichte van mijn schoonmoeder, deze kan uit ( mijn schoonmoeder ook wel, maar dat is toch anders...........toch? )

Suc6

@Pjoeter

Begrijp ik hieruit dat ik geen "3-D turbo versneller" hoef aan te schaffen en zo ja wat is dan "een goede keus"

@nne

? 3-D turbo versneller ?
Ik zou voor een spel/sim sowieso geen (grote) investeringen doen.
Als je toch iets wil dan kun je kijken bijvoorbeeld richting Asus/Ati/n-vidia/G-force.
En dan kun je ook nog kiezen vanaf 64MB tot wel 512MB
En de prijzen liggen verdeeld vanaf 50€ tot wel 800€
Je hebt gewone simpele grafische kaarten tot aan kaarten die diverse opname mogelijkheden hebben ( zowel digitaal als wel analoog ).

Het is voor een buitenstaander nogal moeilijk om in een andermans zijn portemonee te kijken.

Ik zou zelf eerst eens kijken wat de softwaremogelijkheden (powerstrip/DirectX) zijn, gezien de jonge leeftijd van jou machine.
Ik heb boven ( voor de kids ) nog een oudje staan die sneller presteerd ( ligt natuurlijk ook aan de aplicaties ) dan de machine waar ik nu op werk.

@pjoeter

Oke, ik ga wel even met mijn leverancier in de slag, want het schijnt dat deze Fujitsu Siemens een voeding heeft die minder capaciteit heeft dan diegenen bedoeld voor de particuliere markt.
En de zwaardere grafische kaarten "trekken" wat meer dan gemiddeld!

Bedankt voor de adviezen!

@nne

Back