Schakel kanaal

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
Hallo

Ik wil mijn gloeiplug onboard maken en deze met de zender aan en uit zetten.
Weet iemand hoe je een "rc schakelaar" maakt, dit in plaats van een servo met een micro switch?

Gr.

Jacques

hallo

conrad printje kopen
ze werken heel goed en voor die prijs kun je zelf niet de componenten kopen

raf

Ja , ze hebben zelfs een schakelaar in een servo behuizing.

Top!

Gr.

Jacques

Jacques,

Voor "on board" gloeiplug systemen ken ik maar één antwoord: glowsens. Betere zijn er naar mijn ervaring niet. Als je werkt met één nikkelcadmium accu komt er altijd maar 0,9 volt op de plug door de verliezen in de schakelaar etc. Glowsens gebruikt twee accu's van een kleinere capaciteit en pulseert de spanning over de plug terwijl gemeten wordt wat het verbuik is. Ik heb nog nooit een plug hiermee kapot gemaakt en gebruik drie van die regelaars. Er is er nu zelfs eentje die je als een gewone servo aan de ontvanger aansluit en die de ontvanger accu gebruikt om de plug te laten gloeien. Verbruikt evenveel als een stevige servo....zeggen ze.
Als je voor bijna dezelfde prijs er zelf een wil bouwen: in elektuur heeft er een gestaan een aantal jaren geleden. Ik kan je een kopie van dat artikel opsturen als je dat wil. Ik heb deze ook gebouwd maar dan blijkt het nadeel van een enkele accucel. De plug gloeit matig en de accu moet een forse capaciteit hebben om even mee te gaan.
De glowsens wordt overigens ook door Jamara geleverd en is bij Q te P te koop.

Hans Delemarre

hallo

de schakelaar die ik bedoel die werkt met een relais dus nul noppens verlies over de schakelaar
wat ge der aan de ene kant als accu aanhangt komt aan de andere kant er uit als ge dikke draden gebruikt tenminste

sportieve groeten raf

jacques zei:
Hallo

Ik wil mijn gloeiplug onboard maken en deze met de zender aan en uit zetten.
Weet iemand hoe je een "rc schakelaar" maakt, dit in plaats van een servo met een micro switch?

Gr.

Jacques

Hoi,... in welk toestel wil je dit toepassen,
bij 95% van de toestellen zal dit een negatief effect hebben
namelijk,... gewicht toename

hallo

de schakelaar die ik bedoel weegt 14 gr kost 7.64€
als je de schroefverbinding weg laat waar je de kabels in kunt schroeven door ze rechtstreeks aan de print te solderen dan spaar je nog enkele grammen
laat je het ic voetje ook nog weg dan wordt het nog lichter
en een toestel waar je dus laat zeggen 10 gr niet in kunt wegkrijgen das dan wel heeeeeeeeeeeeeeel klein niet
een sub d nimh van 2000mAh die weegt 82 gram dus je kunt mooi rond de 100 gr blijven met je kabels en alles er bij

sporttieve groeten raf

Hallo,
Eerder schreef iemand dat Conrad een schakelaar aanbood in servobehuizing.
Heb even vluchtig rondgekeken (de dagelijkse arbeid ging voor) en ik denk dat ik hem heb gemist.
Waar moet ik hem zoeken.

Groeten uit Antwerpen,

Paul Siemons

hallo

dit is wel een twee kanaals schakelaaar en je kan maar max 1.5 amp belasten dus ik denk dat het hier gaat om een transistor eidtrap waar wel verlies over valt

het bestel nummer is 23-46-21-04
kostprijs 19.66€

de eenkanaals schakelaar 23-47-70-04 kost maar 7.64€ en een leeg servo huisje 23.46.05-04 kost maar 2.53€

wat dus lekker onder de 19.66 blijft en je hebt dan een schakelaaar met een relais uitgang die geen verlies heeft met een schakelstroom van 2 amp wat kan opgevoerd worden naar 4 amp daar de relais tweemaal om
is wat wil zeggen dat je de twee kontakten dubbel kunt gebruiken wat je dus 4 amp oplevert op de uitgang

het is maar wat je wilt kopen

sportieve groeten raf

Back