Schakelaar i.p.v. Potentiemeter voor de DJI Phantom 2 Series.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo nu een vraag aan één van de techneuten onder jullie.

Nu je na de laatste firmware update voor de DJI Phantom 2 Series je voortaan gebruik kunt maken van de Till functie (kanaal 7) voor de camera door achter op de zender een hevel te monteren moet ik bekennen dat dit toch niet zo goed functioneer als gewenst is.

Als ja de camera naar beneden wilt zetten met de hevel, loopt deze geheel door tot de eindaanslag, of je moet op het juiste moment tegen sturen om hem op het juiste moment te doen stoppen. Ook met een externe potentiemeter op de zender werkt het op dezelfde manier. Nu mijn vraag, zou het mogelijk zijn de interne potentiemeter te vervangen voor een drie standen schakelaar.

Stand boven: camera gaat omhoog.
Stand midden: camera blijf in de huidige positie staan.
Stand onder: camera gaat naar beneden.

Dus wil je de camera iets omlaag hebben, schakel je naar de onderste stand tot de camera positie die je hebben wilt daarna zet je de schakelaar weer in de midden stand zodat de camera op die positie stil blijf staan.

Ik dacht aan deze schakelaar op de twee buitenste aansluitpunten een weerstand te plaatsen die de camera net van positie doet veranderen, en op de middelste aansluitpunt een weerstand waarmee de camera weer stil blijft staan.

Het is maar een idee en weet niet of dit mogelijk is, maar laat er uw gedachten eens op los.

Mvg Willy...

Op YouTube vond ik deze video [URL="
Vision Camera tilt mod with microswitch. - YouTube[/URL] en dat is wat ik met het voorgaande bericht bedoelde.

mvg Willy...

Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats het gewoon hier. Dit is geen doorlink naar jouw site.

Inhoudelijk, met een potmeter op de voorkant werkt het ook prima. Een merkje bij links, midden en rechts is voldoende om hem beter te richten dan met een schakelaar. Met een potmeter kun je hem prima tussen twee standen zetten en weet je hoe de stand van de camera is. Met het heveltje achterop loop je inderdaad altijd te worstelen.

Plaats het gewoon hier. Dit is geen doorlink naar jouw site.

Dat begrijp ik ook, en ben ook best bereid dit te doen, was het niet dat ik stap voor stap aan de hand van foto's die ik ervan heb gemaakt probeer uit te leggen hoe ik dit heb gedaan. Het maken van een html pagina is iets minder werk dan het gehele proces hier te moeten gaan posten. En mijn website zit dit forum geheel niet in de weg, anders zou ik het hier ook niet meer posten.

Nog sterker, ik zelf ben al sinds 2010 een regelmatige bezoeker van dit forum. En ook in de toekomst zal ik hier regelmatig te vinden zijn.

Grt Willy...

PS, Ik zie nu dat het moderator team (zonder het even te melden) mijn handtekening heeft verwijderd, zeer flouw dat zij zich laten beïnvloeden door een enkeling die zich daaraan stoort, terwijl er hier zovele zijn die ik probeer te helpen, hetzij hier of via mijn site.

PS, Ik zie nu dat het moderator team (zonder het even te melden) mijn handtekening heeft verwijderd, zeer flouw dat zij zich laten beïnvloeden door een enkeling die zich daaraan stoort, terwijl er hier zovele zijn die ik probeer te helpen, hetzij hier of via mijn site.

Ik ben het helemaal met het moderator team eens. Dit is een modelbouwforum, geen gratis advertentie ruimte.

Zoals belooft, heb ik aan de hand van een materiaal lijst, elektronisch schema en vele afbeeldingen een stap voor stap handleiding gemaakt om de microswitch in uw DJI Zender te kunnen inbouwen.

Het zou teveel werk zijn deze hier op dit forum te publiceren, en aangezien ik hier geen verwijzingen meer mag maken naar de betreffende pagina, blijft er niet anders over dan dit als laatste hier nog even te melding.

Ik weet nu nog niet of ik dit forum nog zal bezoeken, of andere DJI Phanton 2 gebruikers van advies zal kunnen dienen, omdat dit meestal gepaard zal gaan met verwijzingen naar andere media op het internet, en dan het risico loopt te worden verbannen van dit forum.

Mvg Willy...

Das wel erg zwart wit...

Er is veel veranderd hier de laatste tijd, en das niet allemaal ten goede geweest.. Dat ben ik met u eens, maar zo zwart is het nog lang niet hoor ;)

Ik weet nu nog niet of ik dit forum nog zal bezoeken, of andere DJI Phanton 2 gebruikers van advies zal kunnen dienen, omdat dit meestal gepaard zal gaan met verwijzingen naar andere media op het internet, en dan het risico loopt te worden verbannen van dit forum.

Mvg Willy...

Als het verwijzen naar andere media veelvoudig gepaard gaat met het adverteren van je eigen (vrijwel levenloze) forum vind ik het ook niet gek dat je op de vingers getikt word door het moderator team.

Je kan ook informatie verstrekken zonder keer op keer weer naar je eigen forum te verwijzen.

Er staat duidelijk in de regels betreffende de handtekening.

- Geen links of verwijzingen naar andere RC-Fora, niet dat we geen concurentie dulden, maar om irritante ledenwerving te voorkomen.

Daar valt mijn site dus ook onder, vandaar dat ik niet naar de betreffende pagina mag verwijzen, en daar hou ik me aan.

grt Willy...

Tsja maar dan kun je nog steeds dingne posten hoor ...
DAAR doelde ik op...
Als was het maar een simpele copy and paste van de tekst van UW forum... ;)

Das wel erg zwart wit...

Er is veel veranderd hier de laatste tijd, en das niet allemaal ten goede geweest.. Dat ben ik met u eens, maar zo zwart is het nog lang niet hoor ;)

Ik zie dat je dat vaker gesuggereerd Emil maar er is helemaal niet zoveel veranderd hoor. :)

Ik heb bij het aanpassen van de handtekening netjes een pb gestuurd en niemand "op de vingers getikt". Uiteraard wel een kopie van regel 4 meegestuurd als uitleg.

We zijn een technisch forum en willen de dingen graag hier met elkaar delen. En verbannen worden? Dan moet je het echt wel bont maken hoor. ;)

De moet zakt je hier in de schoenen, ik stop ermee met dank aan (op Burp na) de volgende personen.

Het begint allemaal in dit Topic.

DJI brengt binnen enkel dagen twee updates uit waar ik hier een melding van maakt, lees het commentaar wat ik hierop krijg.

Hoe vaak ga je hier nog iets over posten..?

Wellicht promotie eigen website/forum ??
Of anders gewoon "idee een 10, uitvoering een 5" Geen idee eigenlijk....

Psygho, over het promoten van mijn website had ik bij het plaatsen van dat bericht niet eens stil gestaan.

We gaan naar het volgende Topic.

Ik had een idee om de camera hevel te vervangen door een microswitch en heb dit zelf toegepast op mijn eigen zender, wat ik verder wilde toelichten via mijn eigen site.

Plaats het gewoon hier. Dit is geen doorlink naar jouw site. Inhoudelijk, met een potmeter op de voorkant werkt het ook prima.

Dat het met een potmeter ook goed werkt zal best, met een hevel achter op de zender werkt het ook, het ging hier over een microwitch. De rede waarom ik het niet gewoon hier plaats is bij jou bekend.

Ik ben het helemaal met het moderator team eens. Dit is een modelbouwforum, geen gratis advertentie ruimte.

Als je verder niets iets zinnigs kan bij dragen Dennis hou dan je mond, het moderator team is best in staat dit zelf in goede orde af te handelen. Maar je wilt het me vast en zeker nog even goed inwrijven. Nou dat is je gelukt, tevreden nu.

Als het verwijzen naar andere media veelvoudig gepaard gaat met het adverteren van je eigen (vrijwel levenloze) forum vind ik het ook niet gek dat je op de vingers getikt word door het moderator team. Je kan ook informatie verstrekken zonder keer op keer weer naar je eigen forum te verwijzen.

Ik heb hier geen verwijzing gemaakt naar het door jou beschreven “vrijwel levenloze” forum. Wat wil je als dit forum pas enkele dagen online is, meteen de grond in stampen.

Ik had een verwijzing gemaakt naar mijn website en ben hiervoor door het moderator team op aan gesproken en dat moet volgens mijn voldoende zijn.

Lees anders deze regelgeving eens, en gedraag je daarna.

Leden die zich als semi moderators gedragen naar mede leden toe die in hun ogen iets niet goed doen (denk daarbij aan crossposten, warez verzoeken etc) en dit in het topic op welke wijze dan ook duidelijk proberen maken is niet gewenst.

Wij willen een ieder er op attenderen dat de moderators op dit forum, die voor dit soort zaken zijn aangesteld, deze gebruikers erop kunnen attenderen wat ze "fout" doen.

Wat wij wel graag zien is, dat als je iets tegenkomt dat in strijd is met de huisregels, dat je de link “Meld misbruik in dit bericht” gebruikt of dat je een moderator een mail stuurt en dat je verder het topic met rust laat.

Einde citaat.

Schijnbaar heb jij net als ik de fout gemaakt de regeltjes niet eerst te lezen.

Ik heb geen zin meer om telkens bij ieder topic dat ik plaats me af moet vragen welk commentaar ik nu weer over me heen krijg.

Burp, ik heb niets tegen jou jij doet hier gewoon waarvoor je bent aangesteld, maar voor de overige gebruikers die hier reageren heb ik geen goed woord over, deze gebruikers zorgen er voor dat je hier voortaan weg blijft.

Grt, Willy...

De moet zakt je hier in de schoenen, ik stop ermee met dank aan (op Burp na) de volgende personen.

Het begint allemaal in dit Topic.

DJI brengt binnen enkel dagen twee updates uit waar ik hier een melding van maakt, lees het commentaar wat ik hierop krijg.

Psygho, over het promoten van mijn website had ik bij het plaatsen van dat bericht niet eens stil gestaan.

Als je verder niets iets zinnigs kan bij dragen Dennis hou dan je mond, het moderator team is best in staat dit zelf in goede orde af te handelen. Maar je wilt het me vast en zeker nog even goed inwrijven. Nou dat is je gelukt, tevreden nu.

Ik heb hier geen verwijzing gemaakt naar het door jou beschreven “vrijwel levenloze” forum. Wat wil je als dit forum pas enkele dagen online is, meteen de grond in stampen.

Ik had een verwijzing gemaakt naar mijn website en ben hiervoor door het moderator team op aan gesproken en dat moet volgens mijn voldoende zijn.

Lees anders deze regelgeving eens, en gedraag je daarna.

Leden die zich als semi moderators gedragen naar mede leden toe die in hun ogen iets niet goed doen (denk daarbij aan crossposten, warez verzoeken etc) en dit in het topic op welke wijze dan ook duidelijk proberen maken is niet gewenst.

Wij willen een ieder er op attenderen dat de moderators op dit forum, die voor dit soort zaken zijn aangesteld, deze gebruikers erop kunnen attenderen wat ze "fout" doen.

Wat wij wel graag zien is, dat als je iets tegenkomt dat in strijd is met de huisregels, dat je de link “Meld misbruik in dit bericht” gebruikt of dat je een moderator een mail stuurt en dat je verder het topic met rust laat.

Einde citaat.

Schijnbaar heb jij net als ik de fout gemaakt de regeltjes niet eerst te lezen.

Ik heb geen zin meer om telkens bij ieder topic dat ik plaats me af moet vragen welk commentaar ik nu weer over me heen krijg.

Burp, ik heb niets tegen jou jij doet hier gewoon waarvoor je bent aangesteld, maar voor de overige gebruikers die hier reageren heb ik geen goed woord over, deze gebruikers zorgen er voor dat je hier voortaan weg blijft.

Grt, Willy...

Ten eerste, je bent hier uit vrije wil. Niemand beveelt jou om dit forum te verlaten.

Daarnaast loop je zelf publiekelijk te klagen over het moderator team omdat ze de verwijzingen naar jou forum en website hebben verwijderd (och och wat zijn ze "flouw"). En nu vertel je mij dat ik me stil moet houden als ik (naar jouw mening) niks zinnigs te verkondigen heb, beetje hypocriet.

Vervolgens vertel je mij dat ik me naar de regels moet gaan gedragen terwijl je de geciteerde regels in diezelfde post deze in drievoud overtreed, dat is behoorlijk zielig.

En dat allemaal terwijl je niks heb op te merken over de clou van mijn tweede post. Dus bij deze zal ik het nog een keer herhalen: Je kan ook informatie verstrekken zonder keer op keer weer naar je eigen forum te verwijzen.

Begrijp wel dat het niet mijn bedoeling is (en nooit zal zijn) om andere forumgebruikers weg te pesten, je begint tenslotte zelf publiekelijk over je problemen met het moderator team de praten.

Bij deze gooi ik dan ook de handdoek in de ring, ik heb mijn zegje gedaan en hier zal ik het dan ook bij laten.
Succes met je forum.

Heren, relax. Iedereen is hier omdat we dezelfde hobby delen. Iedereen is welkom, of je info deelt of alleen haalt is je eigen zaak. Maar als je deelt dan ook graag hier. Niemand hoeft weg maar je moet ook niet perse blijven als je je niet thuis voelt. Laat elkaar in waarde en laten we samen genieten van wat deze hobby ons biedt.

Ivm een eventueel verdere escalatie sluit ik dit topic tenzij de TS mij een bericht stuurt dat hij er graag weer mee verder gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back