Schakelaar op Skysport 4 maken

Hallo ik heb een vraag hoe moet ik een schakelaar op een skysport 4 maken.
heeft iemand een tekening of kn iemand het mij uitleggen.
reageer dan even.

Gr. Ramon

Hallo....

Je kan de Futaba skysport four prima uitbreiden naar 5 kanalen.....Ik heb het zelf meerdere malen gedaan... :wink:
Soldeer een dubbele draad zoals aangegeven op de foto's
( 1 draad aan massa en 1 aan het pootje van het IC )
Let op dat je geen sluiting veroorzaakt tussen de beide punten, deze liggen kort naast elkaar :!:

afb11396.jpg

Vergeet niet een condensator van 1nF tussen deze beide punten te solderen :!:

afb11395.jpg

Uiteraard draag ik geen verantwoordelijkheid voor schade ontstaan aan de zender etc. etc. Deze "operatie" voer je dus voor eigen risico, uit :!: ( Hou er rekening mee dat je garantie na deze handeling ook vervallen is !)

Suc-6 ermee Gert

Kan je er dan alleen een schakelaar op zetten of ook een potmeter??

gertbartelink zei:
Deze "operatie" voer je dus voor eigen risico, uit :!: ( Hou er rekening mee dat je garantie na deze handeling ook vervallen is !)
Gert
Zo lang het geen bak- en braadwerk wordt valt het met de garantie wel mee, hoor! Zo kritisch zijn we nu ook weer niet.

Je kunt hier overigens uitsluitend een 2-positie schakelaar aansluiten.

waarom moet er eigenlijk een condensator tussen??

hoeveel shakelaars kan je er extra op aansluiten???

bij de mijne zit er een trainigs schakelaar tussen, waar zit die dan??

Je kan maar 1 schakelaar plaatsen, en je moet een normale condensator van 1nF gebruiken ( geen +/- )
Het maakt dan niet uit hoe je hem plaatst

dan gaan we dat van de week is doen ( het vliegd zo vervelend moet nu 1 stick de hele tijd opzij houden tijdens het vliegen( voor camera) )
m.v.g Marijn

mohammed zei:
waarom moet er eigenlijk een condensator tussen??
De condensator dient om hoogfrequent instraling te voorkomen. Als dit optreedt 'wiebelen' alle kanalen op onvoorspelbare manier.

:oops: die 2 puntjes zitten wel erg dicht op elkaar ( die van de condensator dan ) ik denk dat ik het liever eventjes door mijn modelbouw zaak of electronica zaak laat solderen :oops:
m.v.g Marijn

hé, ik heb ook een skysport four! Lijkt me een leuk idee. Er zat bij mij een onvanger bij met idd 5 kanalen. kan je dan gewoon iets op dat 5e kanaal pluggen? En zo ja; wat? een microswitch, motortje, of zoiets. Waar gebruiken jullie (degene die het al gedaan hebben) hem voor?

Ik knutsel namelijk graag, maar elektrotechniek is niet mijn sterkste kant!

ja, dat wil ik ook wel, maar kan dat wel en zo ja: Hoe? Het lijkt mij uit de vorige berichten dat je op je zender alleen een aan/uit-schakelaar (2-standenschakelaar) kan zetten. Kan je dan op je ontvanger een servo zetten?

dat kan mijnes heeft nu inmiddels het schakel kanaaltje de servo gaat van het 1e maximale punt naar de andere bij omschakelen
m.v.g Marijn

cool, dat lijkt me wel het proberen waard!

ik denk dat ik het liever eventjes door mijn modelbouw zaak of electronica zaak laat solderen
Heb je dat ook laten doen? zo ja, waar? Ik zit er ook over te denken.

Ik moet trouwens ook nog ff iets bedenken waar ik dat 5e kanaal voor nodig heb. :lol:

uit eindelijk heb ik even mijn buurman lief aan gekeken of die het even wou doen ( werk bij een reparatie punt voor tvs enz) maar ik denk dat de electronica zaak waar je deze spullen kan halen het ook zo doet hoor
of je modelbouw zaak gewoon even vragen
m.v.g Marijn

Back