schakelen tussen HH en normal gaat niet naadloos

Zoals de tittel zegt.
Ik heb mijn piccolo weer bij de kraag genomen en het piccoboard vervangen door een ontvanger, Castle Creations Thunderbird 6 regelaar voor de staart.
De gyro is een MS-44 ( die had ik nog)

In HH lijkt het wel te werken, en ben nu bezig met de gain mode en revo mix in te stellen.
Maar nu heb ik een probleem met het overschakelen tussen de 2 modi.
Opstarten gaat in HH en vol links initialiseert de staart esc.

Van HH naar normaal lijkt vlot te gaan, maar omgekeerd terugkomen van normaal naar HH. Dat geeft een zwieper aan de staart. De enige verklaring dat ik eraan kan geven is dat de mix niet gelijktijdig zouden inspringen maar ze zitten op dezelfde knop geconfigureerd

norm, idl1&2 = HH + 0
idl3= gainmode + revo

De zender is een FF9.
Alle tips zijn welkom.

beetje klok/luiden/klepel etc., maar is het niet zo dat je NOOIT revomix moet gebruiken bij een headholdgyro? moet je maar eens checken in de manual van je FF9
(dit is in ieder geval zo bij FX18 )

beetje klok/luiden/klepel etc., maar is het niet zo dat je NOOIT revomix moet gebruiken bij een headholdgyro? moet je maar eens checken in de manual van je FF9
(dit is in ieder geval zo bij FX18 )

Beter nog eens lezen. Ik kan switchen tussen normaal en heading hold.

Beter nog eens lezen. Ik kan switchen tussen normaal en heading hold.

ja und? dat geldt toch voor alle HH-gyro's?
ik haak ff af; heb er net ff te weinig kaas van gegeten om je verder te helpen - op mijn 2 heli's met HH-gyro (ja: ook te switchen) heb ik de revomix niet in gebruik

Dit berichtje weer onder de aandacht brengen. Ik heb dit probleem nog steeds.
Ik heb de afstelling in beide modes nog wat verfijnd en ben er 100% zeker van wat het probleem.
idle-3 is rate mode, norm 1-2 zijn HH
Als ik van mode 3 naar 1 of 2 schakel ziet de gyro nog een laatste stukje revo, vlak voor die ook uitschakelt.
Als ik de heli aan de grond zet, en met gas dicht schakel is de zwieper er niet.
Blijkbaar schakeld de revomix een fractie later uit dan de gyro die in HH springt.

Haal die revo-mix er maar helemaal uit, die mixer is handig bij de ouderwetse tolgyrootjes. Tip : stel hem af zonder revomix in rate modus, daarna kun je zonder zwiepers omschakelen naar HH.

Haal die revo-mix er maar helemaal uit, die mixer is handig bij de ouderwetse tolgyrootjes. Tip : stel hem af zonder revomix in rate modus, daarna kun je zonder zwiepers omschakelen naar HH.

Dat begrijp ik niet helemaal, ik dacht eigelijk dat ik in rate niet zonder revo kon (staart motor ) ? Of moet ik dat de gain helemaal opdrijven ?

TM

Back