schakelen tussen norm en stunt op dx6i

hoe kan ik met een spektrum dx6i schakelen van de normale mode naar de stunt mode, moet dit in het menu of kan dit met een schakelaar op de zender?

grfr

Werp even een blik in de handleiding aub, daarin staat dit prachtig uitgelegd...

De instellingen voor 'normal' & 'stunt' mode zoals omschreven in de handleiding van je 'BNF' model (?) zijn een algemene benaming voor een reeks van instellingen in je zender die je zelf moet/kan instellen.
Dit dmv. DUAL RATE, EXPONENTIAL,enz....
Je schakelt tussen deze instellingen dmv. één of meerdere switches op je dx6i.

In de handleiding van je model staan deze vooropgestelde waarden gewoonlijk vermeld.

ik begrijp wat jullie bedoelen maar ik heb de zender sinds gisteren heb de gebruiksaanwijzing al uren zitten uitpluizen maar ik ka het antwoord niet vinden, misscien komt dit wel omdat ik het nog niet goed begrijp.
ik heb wel de instellingen voor normaal en stunt in de adjustments gemaakt, maar welke schakelaar ik nu moet omzetten om van de ene mode in de andere te komen kan ik niet duidelijk vinden, of moet ik de stunt mode in het menu aan een schakelaar toewijzen.
kan ik de timer ook aan de throttle stick toewijzen, zodat de timer begint te lopen als ik gas geef, of moet je hem altijd met bijv de trainerswitch zelf aanzetten.

grfr

@jelleee bedankt , betekent dat dan als de schakelaar op "gear" staat dus de "norm settings" en op "f mode" de "stunt settings".

grfr

'0' op de zender is normal mode, '1' is idle up(of stuntmode). Let op: wel eerst even je throttle curves instellen !

@jelleee bedankt , betekent dat dan als de schakelaar op "gear" staat dus de "norm settings" en op "f mode" de "stunt settings".

grfr

Je moet niets veranderen in je adjustments maar in menu d/r... standaard staat deze op 0 en als je de betreffende switch van positie verander gaat hij naar 1., hier kan je 2 verschillende uitslagen onder programmeren. Je heb hebt ook een d/r combi menu, daarmee kan je je elevator, aileron en ridder uitslagen onder 1 knop zetten, je hoeft dan geen 3 schakelaars om te halen als je grote uitslagen wil hebben.

Maar alles staat duidelijk uitgelegd in je manual.

Gear en F mode is inderdaad de knop die je zoekt, gear staat voor normal, en f mode staat voor stunt.

Hetgene D-J beschrijft zijn de dualrate knopen, elev DR, rudd DR en ail DR. Stel ook de knop rechts achter in mix/TH HOLD. Dan kan je throttle hold aanzetten, die zit je in je throttle curve op alle punten op 0! Onmisbaar vind ik.

gear is niet voor in stunt mode te komen !!!!
de switch die je zoekt zit het meest links boven op je zender
0 norm
1 stunt 1
2 stunt 2

Is niet bedoeld als kritiek maar eerder als waarschuwing...
Als je nog niet weet hoe je naar idle up moet schakelen lijkt het me ZEER onverstandig om dat te gaan doen ;)

in de dx6i staan de throttle curves in de stunt mode standaard hetzelfde als als in normal mode, als je hier reeds een wijziging in hebt aangebracht zou ik idd oppassen. Het is belangrijk dat je goed weet hoe pitch en throttle curve instellingen werken, voordat je aan die knop zit. als je heli plotseling optoert (in de hoop dat er een softstart op de regelaar zit, anders ben je helemaal niet blij) kunnen er rare dingen gebeuren.

Back