schakelen.

• Topicstarter Topicstarter simon losi
  • Startdatum Startdatum
S

simon losi

Guest
hoi beste lezers,

ik heb een losi lst2 aangeschaft en ben tot de conclussie gekomen dat de auto niet goed schakelt.
voorbeeld: als ik optrek schakelt de auto niet van 1 naar 2 maar gaat ie loos draaien.
als ik hem even laat staan en dan weer optrek pakt hij de versnelling 1 weer.
soms schakelt hij wel naar ze 2 maar als ie dan in ze 2 loopt schakelt ie niet meer terug in ze 1.
als ik met de auto bochten maak gaat hij ook loos draaien.
ik heb naar de vertanding gekeken maar daar is niks versleten en of gebroken ook de koppeling geeft gewoon tegendruk de servos hebben ook geen speling en doen het zoals het hoort.
ik ga dinsdag terug naar de winkel waar ik hem gehaald heb en laat hun gewoon erna kijken.
maar als er mensen zijn die nog sugesties hebben hoor ik het graag.
bvd simon,

hoi beste lezers,

ik heb een losi lst2 aangeschaft en ben tot de conclussie gekomen dat de auto niet goed schakelt.
voorbeeld: als ik optrek schakelt de auto niet van 1 naar 2 maar gaat ie loos draaien.
als ik hem even laat staan en dan weer optrek pakt hij de versnelling 1 weer.
soms schakelt hij wel naar ze 2 maar als ie dan in ze 2 loopt schakelt ie niet meer terug in ze 1.
als ik met de auto bochten maak gaat hij ook loos draaien.
ik heb naar de vertanding gekeken maar daar is niks versleten en of gebroken ook de koppeling geeft gewoon tegendruk de servos hebben ook geen speling en doen het zoals het hoort.
ik ga dinsdag terug naar de winkel waar ik hem gehaald heb en laat hun gewoon erna kijken.
maar als er mensen zijn die nog sugesties hebben hoor ik het graag.
bvd simon,

heb je hem al ingelopen????

(ruim 1 liter)

ja ik heb hem al ingelopen en vanaf het begin ging wilde hij al niet schakelen teminste heel traag ik dacht dat hij misschien te ruim stond dus heb hem iets ingedraait daarna ging het weer goed maar toen ik de dag erna weer ging rijden kreeg hij het probleem weer

heb je hem al ingelopen????

(ruim 1 liter)

Wat heeft dat met het probleem te maken?

Het uit de 1e versnelling schieten alsof die in een vrij komt te staan ligt aan de oneway bearing op de 1e versnelling (de grote tandwiel).
Als het een nieuwe auto is mag dat niet zomaar gebeuren maar soms laten ze het standaard vet in het lager zitten. Even uit elkaar trekken, het lager en de as goed ontvetten en met een druppel dunne olie weer in elkaar zetten.

ook is het mogelijk dat het nokje in de 2de versnellings klok is afgebroken zodat het meenemertje niet achter het nokje blijft hangen en loos rond draait.

mvg hans

oke bedankt voor je snelle reacties ik ga er morgen ff zelf naar kijken je hoort van me groetjes

Nog een tip; ik weet niet of er op een Losi LST2 een slipper clutch zit, maar dit zou ook de oorzaak van je probleem kunnen zijn. Misschien moet deze wat strakker aangedraaid worden.

nou ik moet zeggen dat dit een zeer goed forum is, en dat je hier teminste heel snel reacties krijg op een vraag en dat je vraag hier teminste echt gelezen word ik blijf hier lekker hangen.
ik wil bedanken voor de snelle reacties maar ga zelf maar niet aan de wagen rommelen ik ga morgen naar de winkel waar die aangeschaft is de auto heb ik vrijdag gehaald dus hun kijken er maar lekker even naar als ie een maand of 2 3 oud is ga ik er zelf wel aan rommelen teminste tenzij hij hem wilt opsturen daar ga ik natuurlijk niet op wachten dan moeten we maar ff met de auto de kelder in om hem op te knappen.

groetjes, en word vervolgt ik zal in iedergeval laten weten wie het beste antwoord had op mijn vraag :)

nou ik moet zeggen dat dit een zeer goed forum is, en dat je hier teminste heel snel reacties krijg op een vraag en dat je vraag hier teminste echt gelezen word ik blijf hier lekker hangen.
ik wil bedanken voor de snelle reacties maar ga zelf maar niet aan de wagen rommelen ik ga morgen naar de winkel waar die aangeschaft is de auto heb ik vrijdag gehaald dus hun kijken er maar lekker even naar als ie een maand of 2 3 oud is ga ik er zelf wel aan rommelen teminste tenzij hij hem wilt opsturen daar ga ik natuurlijk niet op wachten dan moeten we maar ff met de auto de kelder in om hem op te knappen.

groetjes, en word vervolgt ik zal in iedergeval laten weten wie het beste antwoord had op mijn vraag :)

ja,maar je moet gewoon je auto kennen...
je moet niet zeggen ''ja,maar ik ga de auto zelf niet uit elkaar draaien,dat laat ik de winkel wel doen....

het is een hobby,sleutelen hoort erbij...;)

Een van de dingen met modelbouw is inderdaad dat je ook moet leren sleutelen en ook het sleutelen leuk moet gaan vinden. Het is nu eenmaal niet alleen maar rijden, 2 uur rijden = 1 uur sleutelen gemiddeld...dat hoort erbij.

In het begin is het logisch dat je naar de winkel gaat, maar als je slim bent blijf je erbij (als dat kan) wanneer ze de auto nakijken en herstellen. Daar leer je van en dat heb je nodig in de toekomst. Over een paar maanden haal je waarschijnlijk zelf gewoon je halve auto uit elkaar, voor de lol, om te herstellen of gewoon om schoon te maken.

Suc6!

nou ik ben terug geweest naar de winkel.

na ruim 2 uur sleutelen en afstellen versnelling erop eraf enz enz met rc wateringen zijn we tot de conclussie dat het toch dieper in de versnellingsbak zit ik ben blij dat ik dit zelf niet open gemaakt heb ook voor de eventueele garantie ik heb de auto achter moeten laten want hij moet uit elkaar de kans is dat volgens de winkel een tandwiel of een busje niet doet wat hij moet doen,nou we wachten het af.
ik heb trouwens wel al het gereedschap besteld wat nodig is om hem uit en in elkaar te zetten..alvast voor de toekomst.

Back