Schakelmodule voor Robbe F-14

Cheeta

Forum veteraan
aangezien hier veel truckers zitten wil ik jullie even wijzen op de print welke ik zeer binnenkort kan gaan leveren.

Hierbij een stukje aan informatie over deze print en hoe te bestellen eventueel.

Decoder:
eerste foto direct vanuit china (wordt op 6 okt verz.)
image692oa9.jpg

Encoder:
nog geen foto van. (ligt wel al gereed in china).

Informatie:
het betreft hier een 12 kanaals schakel module voor in de Robbe F-14 zenders (of deze ook werkt in andere zenders is nog onduidelijk dit moet nog getest worden en hier kan ik dus ook nog niks over zeggen. Aangezien de F-14 een van de meest gebruikte zenders onder de truckers is mag dat geen grote problemen opleveren.

met deze print kan je zoals te lezen is in het andere topic 12 kanalen schakelen, op verschillende manieren. Kortstondig en aanblijven tot 2de keer inschakelen. Ik zal tegen de tijd van levering een handleiding proberen gereed te maken.

Technische informatie:
12 kanaals schakel systeem
8 kanalen tot Max. 400mA (continue stroom zou ik aanraden rond 100-200mA te houden)
4 kanalen tot Max. 10A (continue stroom zou ik aanraden tot zo'n 5A daarboven is koeling vereist!)
Voedingspanning: 7 - 12V (hoger vereist een extra print die de spanning naar beneden bijsteld)

Met deze print kun je dus prima verlichting en andere verbruikers schakelen, zelfs motoren zijn mogelijk.

Link naar andere topic:

zelfbouw-12-kanaals-multiswitch

Kosten??
Encoder €26,50
Decoder €23,50
Samen dus €50,00
Verzendkosten voor 1 set = €2,64 TNT tarief.

Bestellen???
Je kan mij het beste een email sturen op het volgende adres:

sales@wetronic.nl

als je daar laat weten wat je nodig hebt en hoeveel? Dan maak ik een factuur aan.

Defect wat nu?
Simpel! 3 maanden garantie waarin ik fouten herstel, het enigste dat het je kost is het terugsturen van de spullen. Retourkosten zijn voor mij.

Let wel op! Gebruikersfouten zijn uitgesloten!

Wat na 3 maanden? verzendkosten zijn dan voor de gebruiker, en reparaties onder coulance. *bv alleen kosten van de onderdelen inkoop prijs etc.

Ik wil mijn truck vast voorbereiden is dat mogelijk?
ja, dat is prima mogelijk. Je moet alle verlichting en overige vebruikers als volgt aansluiten. Deze print is zo ontwikkeld dat alles naar de GND(-/zwart) schakelt. Dus alles moet voorzien zijn van hun eigen positieve spanning (+/rood). Spanning die je hiervoor gebruikt is niet van belang. Zorg wel voor de juiste voorschakelweerstanden.

Ook heb je een voedingspanning nodig. deze kun je direct van de accu naar deze module leiden. Mits dat je niet meer dan 20A! trekt uit je accu. Daarboven raad ik een aftakking van je accu met stevige draden aan of eventueel een eigen accu.

Nog vragen?
stel ze gerust, via pm of hier in dit topic. ik zal alles proberen te verzamelen en te beantwoorden.

Laatst bewerkt door een moderator:
dus als ik het goed voorheb

heb ik 1 vrij kanaal op de zender nodig
en 1 op de ontvanger

waardoor je dus 12 extra voedingskanalen in je truck krijgt?

kan men met 1 batterij de print voorzien en een rijregelaar zonder dat dit stoort?

en stel ik bouw een kipper op men truck met spindel,
deze kan ik best hierop aansluiten?

dus als ik het goed voorheb

heb ik 1 vrij kanaal op de zender nodig
en 1 op de ontvanger

klopt helemaal, op de f-14 zitten kanalen nog vrij in de zender zelf. hierop wordt deze dus aangesloten.

waardoor je dus 12 extra voedingskanalen in je truck krijgt?

Precies je krijgt 12 extra schakelkanalen erbij ja.

kan men met 1 batterij de print voorzien en een rijregelaar zonder dat dit stoort?

als deze rijregelaar geen rotzooitje maakt van de accu spanning (waar ik niet vanuit ga) dan kan dit ja. Hou er wel rekening mee dat bij 7,2V accus = 6x0,9 = 5,4V de print niet meer bedrijfszeker kan zijn maar dit is dan wel het punt dat je echt over moet naar een volle accu ;). Bij een lipo van 7,4V geld nagenoeg hetzelfde. De set werkt vanaf 6V nog. Echter een veiligheidsmarge is benodigd. Zodoende dus de 7V dit is gebaseerd op accu spanningen. De set kan maximaal 15V hebben op de ingang.

en stel ik bouw een kipper op men truck met spindel,
deze kan ik best hierop aansluiten?

als deze niet meer trekt dan 10A (uitgaande dat je hem af en toe gebruikt) ja dan kan dit prima.

blablablab (moest van het forum... :P minimaal 10 tekens in mijn eigen bericht)

ok hartelijk bedankt voor de info

ik ga nog even wachten,heb net wat grote kosten gedaan
en moet een beetje zien wat ik doe,maar ik ga er zeker nemen

heb wel interesse, weet alleen niet of ik er plek voor heb op mijn F14, links en rechts boven heb ik al modules, kan dit eventueel onder? waar nu het plaatje zit?
zal er nog wel een foto van maken om een en ander te verduidelijken

dat zou je dan zelf zo moeten verbouwen dat plaatje. Hij is echt bedoeld voor 1 van de 2 bovenste module plaatsen. daar zijn de gaten ook op uitgelijnd.

ik kan de print eventueel ook leveren met losse schakelaars zodat je ze zelf ergens kan plaatsen en draden kan trekken naar de print toe.

test

Alwin,

Ik heb een multiplex 3030 zender, zou het daar ook in kunnen?

Anders wil ik het wel testen hoor of ie daar ook in werkt, wel de versie met de losse stekkers, dan kan ik er zelf een plekje voor zoeken....

Robert

durf ik niks over te zeggen, ik denk het haast niet, maar dat moet dan inderdaad getest worden.

heb je wel de mogelijkheid de extra kanalen te bereiken in de zender?

Ja hoor, geen probleem.
kan overal gewoon bij, alles zit met een mooi stekkertje aangesloten..
Heb er nu een 8 kanaals schakeling in maar die werkt niet goed en is ook te klein geworden..

Robert

Hey Alwin,

Ik zit te overwegen, om ook een setje bij je te bestellen...
en kan/wil ik het ook voor je testen in een FC-16 zenderset.

@ Robert,

Ik ben bang dat het niet zal gaan werken in een Multiplex zender.
Dit omdat er in de F14 en de FC-16 een speciale aansluiting zit voor een module !
Ik meen dat alle modules van Robbe zelf, ook enkelt maar comtible zijn met de F-serie.

Maar testen blijft vrij natuurlijk ;)

hoi

dat komt wel goed uit waneer ik met mijn 10x3x3 ga bouwen met autolaadtkraan heb namelijk voor de autolaadkraan al 11 servos nodig

uhm let wel op dat deze print geen servos kan aansturen. het zijn puur schakel kanalen niet meer niet minder. Om 11 servo's aan te sturen is weer heel wat anders benodigd. Deze set is meer bedoeld om motoren, lampen en overige te kunnen schakelen.

misschien dat het wel mogelijk is met enige modificatie *lees extra print* om een servo tester aan te sturen en hiermee basis posities van servos in te stellen.

nieuw email adres speciaal voor bestellingen ;)

tevens komt er later nog het adres

support@wetronic.nl

wordt al bijna professioneel LOL!

hallo cheeta

ik zelf heb een FC-16 , het zelfde als de F-14 maar dan digitaal , ik veronderstel dat dit geen probleem mag zijn om deze print ook in te bouwen in een FC-16

ik hoor het graag van je

grtjes truckdriver

zoals al eerder aangegeven in het andere topic, is het dus niet bekend of deze zender werkt. We vermoeden van wel. Maar tot dat het grondig getest is kan ik er geen reactie op geven.

Ook is het voor mij gewoonweg niet te doen om alle zenders aan te schaffen en te testen. De f-14 staat in bestelling. De FC-16 is al niet meer leverbaar. Als mensen eventueel in staat zijn langs te komen en / of bij evenementen / beursen het in te bouwen kunnen we het proberen. Echter dan moet ik het wel van te voren weten. moet het een en ander aan gereedschap extra meenemen.

*scope, mulitmeter, wat reserve parts voor de zekerheid etc.

hallo cheeta

ik heb ergens gelezen dat jij ook naar waspik komt , ik zal daar ook aanwezig zijn en ik heb een FC-16 dus mag je het gerust bij mij proberen , zo hebben we toch een zekerheid he

grtjes truckdriver

ik kom inderdaad ook naar waspik ;). en naar het spellenspektakel. Dus we kunnen het daar eventueel proberen ja, echter is mijn bedoeling toch ook wel kilometers te maken met de truck hoor ;). Dus niet alleen maar sleutelen en solderen.

tevens zou je eens kunnen kijken of je aansluitingen hetzelfde zijn als bij een F-14? anders moet ik daar ook even rekening mee houden. heb als het goed is morgen mijn F-14 binnen.

mvg

alwin

Back