schans bouwen

• Topicstarter Topicstarter M@@rten
  • Startdatum Startdatum
M

M@@rten

Guest
hoi iedereen..
aangezien ik binnekort een buggy ga kopen(enigma xs) en een vriend van mij een ultrex evo en iemand anders al een kyosho inferno heeft..
was ik van plan een schans te bouwen of same over te kunnen jumpen 8)

Ik weet alleen nog niet precies hoe ik hem moet bouwen..
natuurlijk kan ik een plank op een blok leggen maarja..dat is ook weer zo simpel :P :lol:

ik zat te denken om hem met een plank te maken..en te proberen om hem in hoogte verstelbaar te laten zijn..3 standen ofzo..30cm..50cm en 70cm bevoorbeeld..weet niet of dit een beetje normale afmetingen zijn?

dus heeft iemand nog tips? of andere iedeeën om hem te maken? dan hoor ik dat graag..groetjes maarten :D :D

ok dankje voor de links! maar ik zoek iets wat ik echt in hoogte kan verstellen ofzo..iemand ideeën of tips?

een plank multiplex als grondvlak en daar op een plank triplex die verstevigd is met balkjes (triplex om de drempel die de auto maakt om op de plank te komen te verlagen) en die op de plank multiplex is bevestigd met een scharnier.
Het schuifgedeelte: 2 vierkante ijzeren balken die in elkaar passen, in de buitenste balk boor je bovenaan een gat en in de binnenste balk drie gaten in de lengte, en dan kan je die ijzeren balken heen en weer schuiven en blokeren met de pen.

Je kan het schuifgedeelte op de plaat multiplex onderaan bevestigen met 2 L profielen en bovenaan hetzelfde.

Maareuh, met een beetje creativiteit kom je er wel, dit is iets wat helemaal niet moeilijk is om te bouwen en om te verzinnen.

Ik weet nu niet veel over modelauto's (eigenlijk niets) maar kwam per ongeluk hier terecht toen ik op zoek was naar schepen.

oke bedankt voor je reactie..
denk dat het wel gaat lukken..anders met hulp van men vader want die is nogal handig :P

groetjes maarten

ik heb zelf ook en schans gemaakt om over te jumpen..
en ik heb er en paar foto‘s van

mar hij is nog niet klaar.

http://www.rcmike.tk

hij staad onder projecten/springschans

Je kan misschien ook iets van een strandstoel gebruiken of namaken. Die kan je namelijk ook verstellen in ligstand.

Het is niet lastig, je kan zelf misschien ook wat bedenken?
Anders leg ik wel wat uit, dit is wel met 2 standen, maar meer is natuurlijk ook mogelijk...
(Hij is niet verschrikkelijk hoog, maar hij wil wel omhoog als hij op ze hoogste stand staat en je er met een beetje gas overheen gaat :roll: )

Stand 1 is de lage stand, dan haakt hij mooi in op de 'bok'. Stand 2 is de hoge stand, en dan haakt hij achter de bok.
dsc01528vz9.jpg

Van de zijkant.. :wink:
dsc01529mb0.jpg

Stand 1..
dsc01530bf7.jpg

Stand 2..
dsc01532xp0.jpg

Hopelijk heb je er nog iets aan.. :wink:

In ieder geval, succes ermee! :wink:

Back