Ik heb een Team Associated 18T en begin het rijden aardig onder de knie te krijgen. Echter heb ik niet echt een terein waar veel uitdaging aan is dus wil ik zelf een schans bouwen. Nu weet ik niet goed hoe hier aan beginnen, hebben jullie tips over de bouwwijze, hoogte, lengte etc?
ik heb het zelf nog nooit gemaakt maar ik zou een freem maken en dan 2-3 dunne platen erop buigen en bouten maar hoe hoog en hoe lang moet je zelf uitzoeken
Ik heb er een gemaakt: Helaas: Na een paar keer gejumpt te zijn, heeft mijn vering het begeven Ik durf er dus niet zo goed meer op gaan wegens schrik om mijn andere vering te breken (ik had er nog 1tje liggen omdat het al de 2de keer is dat dit gebeurt) Ik heb momenteel een 1/18 auto. Als bv een 1/10 auto koop van rond de 200 euro, is deze dan sterker?
Als je plek hebt voor een 1/5 dan kun je die beter 2e hands voor dat bedrag kopen. Die gaan zo goed als niet meer stuk. ook niet bij véél grotere zandheuvels dan jou schans. Jakko
Ik heb een snelle blik op google, ebay, 2dehands en kapaza geworpen (ik woon in België) maar vind zo metten geen 1/5 auto's. Is van 1/8 bv deze goed? eBay.be: Voiture Thermique Hobao Hyper 7 Mach 28 Neuve (object 160353752707 eindtijd 12-aug-09 07:08:05 CEST) Ik weet wel niet of ik momenteel van mijn ouders (papa) zo een mag kopen, maar kerstmis is niet zo ver meer Ik weet ook niet of ik een naft mag kopen (geluid, buren...)
De overstap van 1/5 naar 1/18 is wel meteen érg groot lijkt mij. Vooral omdat je, gezien je lage aantal posts en beperkte kennis, wellicht een beginner bent. Ik heb zelf een 18t gehad en heb er jumps mee genomen die normaal voor 1/10 auto's bedoeld waren, zonder iets te breken. Ik snap niet echt goed hoe je je vering kan breken door de jumpen? Wat precies is er dan kapot gegaan? Ik zou eerder eens nakijken of je niets verkeerd hebt afgesteld of gemonteerd aan je huidige auto alvorens een nieuwe te kopen. (Daarbij; als je een grotere auto té hard en té ver laat jumpen, gaat die ook stuk hoor, dus grotere auto's zijn niet per definitie sterker. Vaak integendeel; grotere auto's hebben ook een grotere massa waardoor er meer kracht op de onderdelen komt te staan bij het landen.)
Ik rij zelf met een lrp shark buggy en truggy 1/18. Met deze maak ik ook sprongen bestemd voor 1/10. Tot nu toe nog geen schade ondervonden. Ik heb zelf ook 3 schansen gemaakt. Als je wil post ik er hier wel een foto van. Mvg, Dennis
Tja, ik had zo als gezegd een keer een veerring gebroken (zonder dat ik gejumpt had, tegen de kant gereden of getuimeld ofz) en toen heb ik er nieuwe besteld, echter had de winkelier de foute besteld want het waren lange achtervering en ik had korte voorveerring nodig. Omdat ik al 2-3 maand had moeten wachten op die veertjes (en niet kon rijden) heb ik er geen andere besteld en gewoon deze gebruikt. De eerste keer is het wel op de zelvde manier gebroken: het ijzeren buisje is tegen het plastic afgebroken (daar waar de draaiing begint)
Eerst vertel je dat de veren op zich gebroken zijn (wat me quasi onmogelijk lijkt) en dan vertel je weer dat de stalen as is afgebroken? Als je dus effectief het laatste bedoeld, dan is hier gewoon een sterker onderdeel voor te krijgen, welke niet/moeilijker kapot gaan. Het zal dan iets zijn in de aard van "stainless steel shafts".
De vering is kappot en meer bepaald de ijzeren stang ervan. Vering: RC18T Rear Shock Kit (2Pcs) Hier zie je duidelijk de ijzeren stang: FT Rear Aluminum Shock Kit Blue RC18T
En zo zien we maar weer eens wat het nut van een correcte schrijfwijze is. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als de SMS / MSN / ADHD / dyslexie-kids van tegenwoordig in het soort beroepen terecht gaat komen waar duidelijke, niet voor meerdere interpretatie vatbare communicatie essentieel is.
Sorry, ik heb idd dyslexie maar ben wel goed in wiskunde. Ook al had ik het niet, dan wist ik nog niet welk de juiste schrijfwijze was (heb ik niet geleerd op school...)
Door die verschillende schrijfwijzen wist ik inderdaad totaal niet wat je nu precies bedoelde... Erg chaotisch allemaal. Enne; je kunt toch ook gewoon deze omschrijving gebruiken: "stalen/ijzeren stang in de schokbreker"? Daar staan bij mijn weten geen moeilijke woorden in en zo weten we allemaal waarover je het hebt. (Enne, als je zo veel moeite hebt met (correct) schrijven, waarom installeer je dan geen spellingschecker in je browser? Of tik eerst je tekst in Word, laat dan de fouten verbeteren en kopiëer dan de tekst naar hier.)
Ik gebruik Google chrome met spellingcorrector maar hij rekent zowel vering als veerring goed... Ik excuseer mij voor deze fout en was er mij niet van bewust.