schans maken

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door stienoo, 9 aug 2009.

  1. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Ik heb een Team Associated 18T en begin het rijden aardig onder de knie te krijgen.
    Echter heb ik niet echt een terein waar veel uitdaging aan is dus wil ik zelf een schans bouwen.

    Nu weet ik niet goed hoe hier aan beginnen, hebben jullie tips over de bouwwijze, hoogte, lengte etc?
     
  2. jorick

    jorick Guest

    ik heb het zelf nog nooit gemaakt maar ik zou een freem maken en dan 2-3 dunne platen erop buigen en bouten
    maar hoe hoog en hoe lang moet je zelf uitzoeken
     
  3. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Ik heb er een gemaakt:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Helaas:
    Na een paar keer gejumpt te zijn, heeft mijn vering het begeven
    Ik durf er dus niet zo goed meer op gaan wegens schrik om mijn andere vering te breken (ik had er nog 1tje liggen omdat het al de 2de keer is dat dit gebeurt)

    Ik heb momenteel een 1/18 auto. Als bv een 1/10 auto koop van rond de 200 euro, is deze dan sterker?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  4. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Als je plek hebt voor een 1/5 dan kun je die beter 2e hands voor dat bedrag kopen. Die gaan zo goed als niet meer stuk. ook niet bij véél grotere zandheuvels dan jou schans.
    Jakko
     
  5. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
  6. sandermt2

    sandermt2 Guest

    De overstap van 1/5 naar 1/18 is wel meteen érg groot lijkt mij. Vooral omdat je, gezien je lage aantal posts en beperkte kennis, wellicht een beginner bent.
    Ik heb zelf een 18t gehad en heb er jumps mee genomen die normaal voor 1/10 auto's bedoeld waren, zonder iets te breken.
    Ik snap niet echt goed hoe je je vering kan breken door de jumpen? Wat precies is er dan kapot gegaan? Ik zou eerder eens nakijken of je niets verkeerd hebt afgesteld of gemonteerd aan je huidige auto alvorens een nieuwe te kopen.

    (Daarbij; als je een grotere auto té hard en té ver laat jumpen, gaat die ook stuk hoor, dus grotere auto's zijn niet per definitie sterker. Vaak integendeel; grotere auto's hebben ook een grotere massa waardoor er meer kracht op de onderdelen komt te staan bij het landen.)
     
  7. Moby

    Moby

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Elst (gld)
    of je doet 't in 1 keer goed , hoef je geen verensetje tekopen :D

    [URL=" - house jump[/URL] :hammer:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Airo

    Airo

    Lid geworden:
    18 jan 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Ik rij zelf met een lrp shark buggy en truggy 1/18. Met deze maak ik ook sprongen bestemd voor 1/10. Tot nu toe nog geen schade ondervonden. Ik heb zelf ook 3 schansen gemaakt. Als je wil post ik er hier wel een foto van.

    Mvg,

    Dennis
     
  9. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Zoiets doe je ook maar een keer hoor;), en ik zag trouwens een stukje vliegen:)

    grtzzzz
     
  10. kohns

    kohns Guest

    Leuk idee... een schans bouwen.
    Deze topic ga ik volgen... als we tenminste on-topic blijven ;)
     
  11. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Tja, ik had zo als gezegd een keer een veerring gebroken (zonder dat ik gejumpt had, tegen de kant gereden of getuimeld ofz) en toen heb ik er nieuwe besteld, echter had de winkelier de foute besteld want het waren lange achtervering en ik had korte voorveerring nodig.
    Omdat ik al 2-3 maand had moeten wachten op die veertjes (en niet kon rijden) heb ik er geen andere besteld en gewoon deze gebruikt.
    De eerste keer is het wel op de zelvde manier gebroken: het ijzeren buisje is tegen het plastic afgebroken (daar waar de draaiing begint)
     
  12. jorick

    jorick Guest

    ik zou er nog een plank onder leggen
     
  13. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Eerst vertel je dat de veren op zich gebroken zijn (wat me quasi onmogelijk lijkt) en dan vertel je weer dat de stalen as is afgebroken?
    Als je dus effectief het laatste bedoeld, dan is hier gewoon een sterker onderdeel voor te krijgen, welke niet/moeilijker kapot gaan. Het zal dan iets zijn in de aard van "stainless steel shafts".
     
  14. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    En zo zien we maar weer eens wat het nut van een correcte schrijfwijze is. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als de SMS / MSN / ADHD / dyslexie-kids van tegenwoordig in het soort beroepen terecht gaat komen waar duidelijke, niet voor meerdere interpretatie vatbare communicatie essentieel is.
     
  16. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Sorry, ik heb idd dyslexie maar ben wel goed in wiskunde.
    Ook al had ik het niet, dan wist ik nog niet welk de juiste schrijfwijze was (heb ik niet geleerd op school...)
     
  17. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Door die verschillende schrijfwijzen wist ik inderdaad totaal niet wat je nu precies bedoelde... Erg chaotisch allemaal.
    Enne; je kunt toch ook gewoon deze omschrijving gebruiken: "stalen/ijzeren stang in de schokbreker"? Daar staan bij mijn weten geen moeilijke woorden in en zo weten we allemaal waarover je het hebt.

    (Enne, als je zo veel moeite hebt met (correct) schrijven, waarom installeer je dan geen spellingschecker in je browser? Of tik eerst je tekst in Word, laat dan de fouten verbeteren en kopiëer dan de tekst naar hier.)
     
  18. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Ik gebruik Google chrome met spellingcorrector maar hij rekent zowel vering als veerring goed...

    Ik excuseer mij voor deze fout en was er mij niet van bewust.
     
  19. kohns

    kohns Guest

  20. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Tja, ik durf dus niet goed meer over die schans gaan (ik ga wel nieuwe voor-vering bestellen)
     

Deel Deze Pagina