Scharnier tape, Blenderm tape.

pompebled

Forum veteraan
De Blenderm tape van 3M wordt alom geprezen als goede tape voor scharnieren, maar ik vind alleen twee groothandels die het per 12 rollen verkopen (en dan ook nog niet eens aan particulieren), waar halen jullie dat spul?
Is de z.g.n. hockey tape ook bruikbaar, of is dat weer heel ander spul?

Groeten, Jan.

Bedankt Max, die had ik natuurlijk ook al gevonden, het gaat me om een adres waar ik de tape ook daadwerkelijk kan kopen...

Groeten, Jan.

Ik haal wel eens een paar rolletjes bij een Apotheek.
Die hebben dat gewoon liggen.

Kan vast goedkoper, maar ik heb nooit veel nodig (en duur is het sowieso niet).

Ik haal wel eens een paar rolletjes bij een Apotheek.
Die hebben dat gewoon liggen.
Was dat een ziekenhuisapotheek?
Want mijn eerste stop was ook onze apotheek (die kijkt uit op het ziekenhuis, maar maakt er geen deel van uit), en die keken me aan of ze water zagen branden...

Blijkbaar heeft niet iedere apotheek deze tape.

Groeten, Jan.

Gewoon de apotheek in ons dorp (putten).
Ik hoef er niet om te vragen, het ligt gewoon in de schappen voor de balie.

Hier kun je het online bestellen; https://lashtag.nl/nl/product/3m-blenderm-tape/
Eén rol(letje) 25mm x 4,5m kost daar € 6,50 (excl belasting) en nog verzendkosten. (dan zou ik gelijk een paar rolletjes bestellen).

Lintzaagje, Stanley-mes? (om het hele rolletje te kloven).
Werkblad even stofvrij maken, tapje plakken op werkblad, liniaal en scherp mesje.. Dat is toch wel te doen? :)

Bedankt Max, ik heb een setje besteld.

Of het beter is dan Blenderm tape kom ik waarschijnlijk nooit achter, want dat heb ik ook nog nooit in handen gehad...

Groeten, Jan.

thanks, maar dat is niet te vergelijken met de Blenderm. Die is veel soepeler, vooral voor indoor modellen erg fijn...

thanks, maar dat is niet te vergelijken met de Blenderm. Die is veel soepeler, vooral voor indoor modellen erg fijn...
Ik gebruikte dit ook altijd voor mijn depron Click modellen. (ging perfect)
Maar ik denk dat de modellen van tegenwoordig iets verder doorontwikkeld zijn:P

als je dan toch gaat bestellen dan zou ik gewoon naar Topmodel gaan en echte scharniertape kopen. Dit setje is echt handig omdat er een brede tape in zit voor over het roer, en een smal rolletje voor in de naad van het roer. En zodra je het gaat gebruiken merk je meteen dat deze tape veel betere kwaliteit heeft.

https://www.topmodelcz.cz/index.php...action_back=&id_back=&set_eshop_limit_from=40

De scharniertape van Topmodel is plotterfolie waar ze plakletters voor buitengebruik van snijden. Type Oracal 751C

Het setje is vandaag binnengekomen, dus ik kan aan de slag met de scharnieren.

Volgende vraag: de 'rolroeren' zijn vrij klein en het is nog maar de vraag of ze enig effect zullen hebben, laat ik ze scharnieren aan de bovenzijde, zodat ik ze eventueel rechtop kan zetten als spoilers?
Of zet ik de scharnieren aan de onderzijde zodat ze als flaps kunnen dubbelen?

Persoonlijk denk ik dat scharnieren aan de bovenzijde (spoilers) het meest effectief/nuttig zullen zijn.

Groeten, Jan.

Back