scharnieren lijmen

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
Waarmee lijmen/borgen jullie scharnieren? :?:

Heeft iemand dit spul wel eens geprobeerd :?:

paapt-55.jpg

ken ik zeker, maar het gaat niet zo vlug, ik gebruik nl. het volgende :
slow Zap ( geel ) en het scharnierpunt ( stift ) en omtrek strijk ik in met
DREFT 5 afwasmiddel ) en zo komen ze niet vasttezitten, proberen maar, kan ook met dunne seconde lijm (rose )

Aha, dreft gaat dat niet roesten dan?

Zit dat spul goed vast dan, of moet je dan nog steeds borgen met een saté prikker?

Ik lijm scharnieren met verdunde 5-minuten epoxy, gaat waarschijnlijk niet zo snel als met zap, maar het zit ook goed vast na afloop en je hoeft er geen apparte lijm voor te gaan halen

nee, zijn Uw borden roest, nee toch (grapje ) nee de dreft( afwasmiddel ) kristalizeert, en kan men daarna verwijderen, kan ook zo van die scharnierplaatjes gebruiken , deze kan men echt met vlugge zap(ca lijm) lijmen, en deze komen echt niet los, wel niet de scharniergleufjes te groot maken, met een mesje insnijden, ik heb nog nooit geborgd.

@jacques: Ik heb dat spul bij m'n laatste projekten gebruikt en ben er erg tevreden over, hecht goed op plastic en niet op het metalen gedeelte. Voor alle zekerheid borg ik ze altijd nog met tandenstokers.

Cor

Beter safe than sorry.
afb9145.gif

Ik heb het nu ook geprobeerd, en het werkt inderdaad goed.
Het hard alleen te snel uit vind ik, het is altijd wel prettig als je een tijdje kan schuiven enz.

Back