Hoi turbine-liefhebbers, ik heb onlangs een vol-gfk jetvleugel (Comp ARF)ter herstelling binnengekregen, de holle achterlijst van de vleugel was kapotgedrukt doordat het roer ertegen had geduwd ipv netjes in de vleugel te schuiven. De herstelling is ondertussen gebeurd maar hoe kan ik voorkomen dat dit fenomeen zich niet opnieuw voordoet? Het roer is van de fabriek uit al een beetje schuin aangezet, een oplossing is om dit nog een beetje in te korten zodat het niet meer in kontakt kan komen met de achterlijst, MAAR... dan vergroot ik wel de luchtspleet van het roer (zelfs als dit neutraal staat) en dat is iets wat ik eigenlijk niet wil doen om flutter te vermijden.
Nu is mijn vraag; bestaat er in de handel een soort stijve folie om op het roer te plakken zodat dit fungeert als een geleiding tussen roer en achterlijst en zoja waar kan ik het vinden? En moest dit niet bestaan graag een andere oplossing, alle tips zijn welkom
Nu is mijn vraag; bestaat er in de handel een soort stijve folie om op het roer te plakken zodat dit fungeert als een geleiding tussen roer en achterlijst en zoja waar kan ik het vinden? En moest dit niet bestaan graag een andere oplossing, alle tips zijn welkom