scharniertape

• Topicstarter Topicstarter AWe
  • Startdatum Startdatum
A

AWe

Guest
Newbie-vraag: Ik heb hier scharniertape, maar het plakt niet zoals gewone tape. Ook met verwarmen plakt het niet.
Hoe moet ik dit gebruiken? :oops:

Op welk spul moet het plakken?

Op hout is latig net zoals op depron en piepschuim, hiervoor de te beplakken delen een beetje verdunde houtlijm smeren en zodra dit droog is plakt het wel.

Ik poog een gecovered richtingroer aan een gecovered staartvlak te plakken. Op film dus.
Voorheen was dit als één geheel gecovered, maar daar ben ik niet echt gecharmeerd van.

gewone brede (18 mm) "huishoud" plakband gebruiken van het merk Tessa. Dit werkt normaal perfect.

Ik heb dus al scharniertape en géén huishoudplakband bij de hand!!

Waarom gebruik je gewoon geen oracover (o.i.d.) i.p.v. tape? :?

vond ie niet mooi..

om balsa aan balsa te scharnieren, na een laklaag, kan je goed schilderstape gebruiken. (goeie ervaringen mee)

Groeten
Monkey

Kan het niet zijn dat je het schutvel er nog af moet halen? Ik heb ook een tijdje geleden officieel scharniertape gehaald, en hieraan is niet te zien dat er wel degelijk een lijmlaag afgedekt met een eveneens transparant schutvel op zit.

beste scharnierband is volgens mij, nl BLENDERM VAN 3 M te koop bij de apotheker, in Nederland zal dat de drogist zijn 25 mm breed, en 5 m lang

Back