Scheeftrekken bij acceleratie

• Topicstarter Topicstarter ibizadesire
  • Startdatum Startdatum
I

ibizadesire

Guest
Sinds ik mijn tandwiel op de motor heb vervangen door een metalen exemplaar lijkt het of de auto veel sneller optrekt. Heel leuk, dat wel, maar hij trekt scheef, steeds naar de zelfde kant.
Volgens mij wijst dit op een onregelmatige overbrenging. Als ik de auto met zijn neus tegen de muur zet, en dan gas geef draaien de achterste banden goed door, maar vooraan niet echt.

Hebben hier nog mensen last van?

is het niet gewoon een rotte lager in je voorwielen?.. want als er een niet goed draait draait hij af.

en als het geen lager is. tja.. wat het dan is... durf ik niet zo te zeggen

latersss, thomas

Indien het geen lager is kunnen het je schokdempers zijn vanachter of vanvoor, gewoon de olie erin vervangen en dan zou het wel eens kunnen opgelost zijn :wink:

BlackFox zei:
Indien het geen lager is kunnen het je schokdempers zijn vanachter of vanvoor, gewoon de olie erin vervangen en dan zou het wel eens kunnen opgelost zijn :wink:

Momenteel rijd ik op de standaard schokdempers rond, en die hebben geen olie :oops: Dat kan het dus al niet zijn :lol:

ik had het laast ook weer, (laaste x dat ik er constant last van had was met 2wd), bleek me voorste diff niet goed te zitten :wink:

kun je niet gewoon je toespoor bijwerken ik weet niet hoor bij mij werkt het namelijk weet ook niet of het bij jou ook kan maar het helpt bij wel

Controleer eens of jouw bodemplaat nog wel recht is.

Kijk ook eens of de de wieldruk links en rechts wel gelijk is:
Als je je auto op de rand van de tafel zet en met de achterkant naar je toe en je tilt met het puntje van een kruiskopschroevendraaier of een priem aan de achterkant de auto heel langzaam op dan moeten de achterwielen bijna tegelijk vrijkomen van de tafel. Ditzelfde kun je herhalen voor de voorwielen.

Jock

deze tips ga ik dit weekend eens uitproberen. Bedankt allemaal !

Ik heb eenzelfde probleem gehad, bij mij bleek er een klein scheurtje in de wielophanging achter te zitten. Dit merkte ik niet bij lage snelheden (was ook niet te zien) maar als ik snel ging optrekken, ging het scheurtje uitzetten waardoor ik een afwijking naar 1 kant kreeg. Dit ontdekte ik door de wielen met mijn handen naar buiten te buigen, toen ontdekte ik het haarscheurtje.

Yo gast,

Mensen ik denk dat het probleem gewoon ligt aan de verkeerde afstelling van je CAMBER of To in of To out. Dat maakt een zeer groot verschil. Als je je camber van je banden naar binnen hebt, dan kan hij scheef trekken als je voorbanden bijvoorbeeld niet gelijk staan. Je kunt ook bijna in elke winkel wel zo'n tool kopen voor je camber. (Raadpleeg je modelbouw dealer in de buurt). Hoogstens 20 euro:D. Als dat het niet is wat ik onwaarschijnlijk vind kijk dan even naar de hoogte van je chassis. In dat geval maakt het uit hoever je vering doorzakt. Nou veel succes met het probleempje.

No-excuse

Back