scheeven voorwielen

• Topicstarter Topicstarter romano
  • Startdatum Startdatum
R

romano

Guest
mijn wielen staan anders het is een e10 dift
een normaal wiel staat zo
I-I
mijne staat zo
/-/
naar buiten toe

wat kan ik er aan doen dan ??
Als de wielen voorheen recht gestaan hebben, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn...

- je servohevel op je stuurservo zit misschien los en is iets verdraaid
- je hebt "per ongeluk" de stuurtrim verzet...

als het goed is heb je op je zender een trimm zitten ,dat is een draaiknopje .
of 2 schakelaars.
daarmee kun je als het goed is je wielen weer in de middenstand zetten .
kom je er niet met je trim,dan het servoheveltje losmaken ,trimm recht zetten op de zender.
servoheveltje met de wielen recht er weer op zetten en klaar .

heb je er geen beschrijving bij ???????

groeten wiebe.

Laatst bewerkt:
Als je eens wat meer info zou geven over in welke richting de wielen precies scheef staan, kunnen we al veel meer. En zoals ik al eerder vroeg; formuleer eens daadwerkelijk je vraag in je startpost, zodat iedereen duidelijk kan lezen wat precies het probleem is. (Ik vermoed dat een overijverige mod die post heeft weggehaald; het was nochtans een vrij nuttige vraag lijkt mij. ;))
Als de wielen aan beide kanten even scheef staan, heb je het waarschijnlijk ook camber of toe-in. Maar je plaatst dus best wat meer info en een foto zodat we ook zien waar je het precies over hebt, want op deze manier blijft het gissen.

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn wielen staan anders het is een e10 dift
een normaal wiel staat zo
I-I
mijne staat zo
/-/
naar buiten toe
Pak de bouwhandleiding, en contrleer alles stap voor stap. Controleer de trim op je zender, kijk of de servo recht staat, en of je anders de servo hoorn een tandje moet verzetten. Kijk of alles soepel loopt, en niet klemt. Controleer de servo zelf of deze nog heel is. Test ook of de zender de servo goed aanstuurt en het nie tin je zender zit.

Het kan ok een combi zijn van deze factoren. Suc6 met zoeken...

Ik heb het hele topic geveegd. Wat een flauwekul berichten allemaal mannen. Ik snap de reactie van Wiebe, Psycho, maar ook wel van de anderen. Sommige berichten lenen zich nou eenmaal voor een uitermate lollige reactie of een sarcastische. Echter is het wel zo dat ze soms net even te vaak van dezelfde mensen komen en dat wordt niet altijd op prijs gesteld. Niet iedereen weet evenveel van modelbouw als de andere en om iemand dan vervolgens een beetje en public te kakken te zetten is jammer. Zelf lollig proberen te zijn over de rug van een ander is al helemaal triest.

Hoe dan ook. Laten we on topic gaan en de TS helpen.

Cooper is bij deze weer terug! Welkom!

Back