Schelde S20

WV

verslagschrijvers
Met nog een stuk of 5 modellen half afgebouwd, een veelvoud daarvan op tekening of in gedachten, diende zich gisteren een nieuw model aan. :?

Bladerend bij een vliegmaat in een van de encyclopedie-deeltjes van Hugo Hooftman, zag ik wat foto's en tekeningen van de Schelde S20.
Een geweldig maf vliegtuig, zeg maar een vw kever met vleugels en een dubbele staart, waar tussen een duwprop zit. :lol:

Met zo op het eerste gezicht goede verhoudingen voor een model op schaal. Dit vraagt dus om een nieuw project 8)

Ik zal binnenkort een fotootje posten.

Mocht er iemand (meer) info over deze kist hebben, ik houd me aanbevolen :!:

Zoals beloofd een paar plaatjes.

s20%20schuinvoor%20klein.jpg

s20%20zijkantklein.jpg

s20%20schuinachter%20klein.jpg

Is ze geen plaatje? :wink:

Ze zullen bij Fokker zeker gekeken hebben naar de S20. Deze vloog nl. al voor de oorlog.
Bij de Promotor hebben ze de motorkoeling wel slimmer aangepakt. In de S20 zit de luchtinlaat (gecombineerd met het neuswiel) in de neus. Vandaar dat gat.

Aha, ik dacht al wat een raar gat aan de voorkant.

Is het stoeltje als trapje te gebruiken, daar lijkt het wel op in foto 2?

Ik denk dat het nodig was om de achterpassagiers ruimte te geven om in te stappen en zal daarbij wel als opstapje gediend hebben.
Voor de piloot heeft dat opstapje niet zoveel zin, omdat als je ingestapt bent geen ruimte meer hebt om het stoeltje terug te klappen.

Back