schema's benzine auto

• Topicstarter Topicstarter ken536
  • Startdatum Startdatum
K

ken536

Guest
ik wil m'n eigen offroad auto op benzine gaan maken.

Heeft iemand een schema voor complete auto + zender voor ong. 30 meter.

graag ook te vermelden wat allemaal nodig is, dus ook eventuele servo's

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

@Ken, je vraag is erg onduidelijk en ik maak er dit uit op:
1. Je zoekt een elektrisch schema voor een zelfbouw zender met een bereik van 30 meter :roll: . Advies: koop een Futaba Attack 2 kanaals zender 40MHz voor een lagere prijs dan zelfbouw met een bereik van 1 km...
2. Je zoekt een bouwtekening van een Off-road benzine auto :roll: . Advies: zoek een handleiding van een auto die je leuk vindt en probeer uit de afbeeldingen de maten over te nemen. Tenzij je een kundig draaier/vrezer bent geef ik je echter weinig kans dat het zelfbouw project in de buurt komt van een fabrieksauto. Zo'n

Totaal advies: koop een complete gebruikte auto want dan werkt het meteen en ben je waarschijnlijk het goedkoopste uit...

het word toch een onroad wagentje

schema's zijn niet meer nodig.

maar! ik wil het wagentje wel zelf maken. heeft iemand hier een bouwtekening van een onroad wagentje?

dan nog ga je meer moeten kopen dan je zelf zal kunnen maken. Want je bent zoals ik zie 15 jaar, dan ben je volgens mij niet in staat om een differentieel te maken.
Op deze manier zou je alles bij elkaar meer voor je wagen kunen gaan betalen dan als je dr eentje koop.

Ook de zender, als er een beetje storing optreed en er raken mensen gewond ofzo. Allemaal gevaren die groter worden bij een zelfbouwauto/zender. Hou er ook rekening mee dat je dan ook een bijhorende ontvanger nodig hebt.

Er zal echt veel meer bij komen kijken dan je denkt hoor.

Maar toch, veel suces en hou ons op de hoogte.

m'n opa helpt mee met het maken en betaald ook alles.

de zender had ik al besloten neit zelf te bouwen, maar de auto zeker wel! daar draait het allemaal juist om.

heeft iemand nou een bouwtekening?

Koop een kit. Daar zit een bouwtekening bij en de benodigde onderdelen.

Waarschijnlijk bedoel je dat ook gewoon...

Probeer een handeiding te downloaden en bouw die na ;) Ik denk dat je daar (mits je zelf aardig wat kan uitzoeken) genoeg aan hebt. plankje met blokken met lagers voor de wielen moet je zelf ook wel kunnen bedenken ;)

....en kijk eens op het auto forum, daar staat iets over een 'zelfbouw auto'
gebruik eens de zoek knop of lees het forum eens door :)

je kan kit's kopen zoals al eerder werd gezegt, dan heb je alle onderdelen in een doos en moet je zelf alles in elkaar schroeven

als je het helemaal zelf wil maken moet je dus elk onderdeel gaan maken! moeilijker dan je denkt !
het is namelijk geen LEGO...

veel zoekgenot!

ik vind het juist top dat je zelf een auto gaat maken!! kopen kan altijd
nog!! er zijn veel verschillende modellen, maar qua basis hebben ze veelal
dezelfde opzet, twee differentiëlen met wielophanging, chassis en een
overbrenging tussen de twee diffs. maar ga inderdaad eens een handleiding
bekijken van een auto die je graag zou willen bouwen. haal daar je voordeel
uit! en moeilijk te maken dingen kun je er altijd bijkopen.

wat betreft de elektronica, dit is ook prima zelf te maken, heb er al
veel over gelezen, zal kijken of ik de links nog kan vinden. dit is
er ook in kits te krijgen, heb je alle onderdelen bij de hand, maar je
moet het wel zelf solderen... en eerst gaan testen als je alleen bent,
dan vallen de brokken ook wel mee.

dus nee geen kit kopen, lekker zelf bouwen!! succes!!

sander

Elektronica kan ik makkelijk zelf maken, want ik heb daar redelijk veel ervaring mee, toch doe ik dit niet, want een fout en je hebt zwaer klote!

wie heeft voor mij een mooie handleiding ?

veel handleidingen staan tegenwoordig gewoon online in PDF formaat!!
kijk eens bij de leveranciers/importeurs op de website, daar is veel te
vinden.

http://rcauto.pagina.nl

sander

Ter informatie,
Het is in Nederland verboden om met zelfgebouwde moldelbesturings zenders en ontvangers te werken. "Vroeger", al vele jaren geleden kon het nog wel maar dan moest je de spullen laten testen bij de RCD. De keuringseisen waren niet misselijk en zijn nu voor de fabrieks apparatuur zelfs nog strenger. Na betaling kreeg je dan een bewijs van keuring en kon je de spullen gaan gebruiken. De RCD bestaat niet meer en keuren doen ze al veel langer niet meer.
De huidige fabrieks apparatuur is zo goed en zo goedkoop dat zelfbouw niet meer lonend is. Mijn eerste zender was ook zelfbouw. Hij kostte nog niet een tiende deel van een fabriekszender. Ik vloog toen nog niet maar had wel een paar bootjes. Eén van die bootjes heeft twee keer gevaren met die zender en ontvanger. Beide keren moest ik de rubber boot erbij halen om mijn bootje weer naar de kant te krijgen. Ik heb de spullen nooit ter keuring opgestuurd en heb het project in de ijskast gezet tot ik voldoende geld gespaard had om een twee kanaals set te kopen. Die set kostte me toen (1971) het lieve vermogen van bijna zevenhonderd gulden. Daar kreeg ik een zender (27MHz AM kanaal 14) voor, een ontvanger, twee servo's, deac's en de bijbehorende lader.
Koop dus maar een besturingsset dan kan je zonder problemen aan het werk gaan aan je auto, dat zal al moeilijk genoeg zijn en volgens mij meer voldoening geven. Zelf een betere zender en ontvanger bouwen dan gekochte spullen is zeer onwaarschijnlijk en kost naar verhouding een vermogen.

Back