schiet mij (en mijn t-rex) maar lek..

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Ik word een beetje gek van mijn t-rexje, een paar weken geleden ben ik gecrashed door een hele stomme reden. niks aan de hand, spindel (transver shaft), hoofdas, bladhouders en bladen vervangen en vandaag weer lekker vliegen met mijn nieuwe lipo dacht ik.. vliegen ja, lekker nee...

ik heb al vaker dit probleem gehad, maar zoals nu is het wel heel erg, als ik namelijk naar links of rechts stuur knalt de heli zowat de grond in. Net alsof ik vol nick down geef. ik ben alle instellingen (en mixxen) door gelopen en alles is normaal, als ik naar roll dan gaan alleen de voorste servo's bewegen. de ene duwt en ander trekt in gelijke mate als het ware. ook als ik naar de swash kijk dan gaat bij het rollen de ene kant omlaag, en de ander omhoog, ook totaal geen aansturing op de paddles als zij in de breedte staan. misschien dat ik het met heel veel mixxen wegkrijg tussen de ail en de elev, maar dat hoort nou niet echt lijkt me.

2e probleem hoort een beetje bij het bovenstaande, namelijk als ik weer roll dan gaat de staart ook helemaal heen en weer. weer totaal onlogisch want de staart servo beweegt alleen als ik met het richtingroer speel, of met de gyro.

3e probleem :roll: als ik pitch geef, dan duurt het even voordat er wat gebeurt, vooral als ik flink ga pitchen op en neer, de heli zakt gewoon 2 meter voordat er dan maar ook iets gebeurt. ik dus natuurlijk de speling nakijken op de bladhouders en de rest van de kop, bijna alles is van alluminium, en er is maar een heeel klein beetje speling te ondekken als ik de bladen probeer te draaien aan de bladhouders. het is veel erger geweest, en toen had ik nergens last van kwa pitch traagheid.

mijn setup:
430L 3550kv Align motor met 11t pinion
35A 6v BEC ESC
2200mah 17C chinees accutje
315 PRO woodies
walkera 006 gyro (deze gyro heeft zich vaak bewezen en beschikt over een goede HH funcie)
3107 futaba servo's op de swash
9gram conrad servotje op de staart

een paar vluchten geleden voor de crash deed hij het dus perfect, nu stuurt zelfs mijn aerohawk beter :|

Na een klappertje had ik ook problemen, kon het ook niet vinden

Uiteindelijk lag het aan de lagers, je voelt er niks aan tot je ze belast.

gr Remco

welke lagers zouden dat kunnnen zijn remco?
de lagers in de bladhouders zijn nieuw (kwamen samen met de allu houders).

dolle ontvanger lijkt me sterk, dan zou hij ook gek moeten doen op de grond toch?

:oops: :oops:
ik schaam mij diep.. blijkt het dat de staartriem compleet los staat, nog knap dat de heli niet was gecrashed vanmiddag 8O

1 down, 2 problems to go :)

Lagers die kapot gaan zijn de hoofdas lagers en de lagers in de staartbladhouders.
Ik heb dit zelf ook niet uitgevonden, is voor mijn gevonden :oops:

Heb je niet een gestripte servo, heb ik op de esky ook gehad, op de grond merkte je niks, onder belasting gaat hij op tilt.

gr Remco

De heli vliegt nu wel weer aardig, ik heb de pitch af gesteld zodat hij precies 0graden is bij half stick. ook zat de gyro niet goed, hij zat onder de accu, naar beneden wijzend en onder het draaipunt van de heli, daarom draaide de staart telkens weg bij het rollen.
de heli nijgt nogt steeds wat te duiken bij het rollen, maar daar zal ik maar mee moeten leven :|

in iedergeval bedankt voor de reacties en het meedenken iedereen!

is je zwaartepunt wel precies goed ?

anders trim je up uf down voor een stabiele hover, maar dat soort gein kom je tegen inverted (ook in de rol dus) als je rond 0 graden pitch komt.

aviador zei:

Hey, nog meer bling bling :wink: ? Is er nog wel iets orgineel? Is er nog veel verandert nadat ze een nieuwe baas heeft :wink: ? Leuk te horen dat ie nog steeds met plezier wordt gevlogen.

Groetjes Aldert

Gerard_nl zei:
is je zwaartepunt wel precies goed ?

anders trim je up uf down voor een stabiele hover, maar dat soort gein kom je tegen inverted (ook in de rol dus) als je rond 0 graden pitch komt.

het zwaartepunt is precies goed, hoewel ik nog wel iets meer moet bij trimmen, helaas is het de laatste tijd erg winderig en is trimmen dan niet nuttig.
ik zou nog wel kunnen proberen het zwaartepunt iets meer naar achteren te brengen, naar mijn gevoel zit het net een fractie te veel naar voren.

Aaalie zei:
aviador zei:

Hey, nog meer bling bling :wink: ? Is er nog wel iets orgineel? Is er nog veel verandert nadat ze een nieuwe baas heeft :wink: ? Leuk te horen dat ie nog steeds met plezier wordt gevlogen.

Groetjes Aldert

meer bling ja:D alleen de mixing arms, en de staart zijn nog plastic, de staart doet het goed, en ik heb nu nog een breekpunt in de kop, dus zo is het wel goed i.c.m. het STK superframe (hoewel ik jouw frame ook prachtig vond, maar dan konden mijn servo's er niet in).
ik vlieg elke dag met de t-rex, dus saai heeft ze het niet :wink:
heel erg trouwens, de SAB's zijn kapot :mad: hele stomme crash bij een inverted actie, stond hij niet in 3d mode :hammer: dat gebeurt ook nooit meer. nu vlieg ik met de 315 pro woodies, die trouwens net zo lekker vliegen vind ik :P

het kapje ziet er niet meer zo mooi uit helaas, iets te veel extra gaatjes voor de ophangpunten en losgelaten plekken verf, maarja het vliegt :wink:

niels steigenga zei:
Is je ontvanger misschien dol? Kan ook heb ik vaak zat gehad :roll:

Niels, wat is een "dolle" ontvanger, ik vlieg al 40 jaar met RC, maar dit is echt nieuw voor mij :wink:

Back