schietende heli's

knettergek !
als ik het goed zie is dat een revolver die in zijn geheel op de heli is gemonteerd ?

stel je voor dat je moet niezen en per ongeluk je zender stick beweegt, schiet je jezelf voor de raap :D

knettergek !
als ik het goed zie is dat een revolver die in zijn geheel op de heli is gemonteerd ?

stel je voor dat je moet niezen en per ongeluk je zender stick beweegt, schiet je jezelf voor de raap :D
Geheel offtopic.

Dat is een semi-automatisch pistool.
Door de terugslag van de kogel gaat er een slede naar achteren welke de gebruikte huls ejecteerd, en de slagpin weer spant. In de weer voorwaarste beweging neemt de slede de volgende kogel, die door een veer in het magazijn de kogel naar boven duwt in het pad van de slede, mee en stopt deze in de loop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Semiautomatisch_wapen

Een revolver heeft een rond magazijn welke steeds van positie wisselt voor de loop, of in het engels revolved. De slagpin/haan wordt of met de hand weer gespannen of door het inknijpen van de trekker. http://nl.wikipedia.org/wiki/Revolver_(wapen)
08055questrevolver.jpg

Laatst bewerkt:
Het filmpje heeft me op ideeen gebracht.
Ik wil ook zoiets gaan proberen.
De heli wil echter niet van de grond los komen.
Heb ik wel voldoende hefvermogen. :confused:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is een m14 (m1a) als ik het goed heb
lijkt erg veel op de m16(ar15)
eigenlijk lijkt de m16 op de m14 lol

de m14 heeft een langere effectieve schiet afstand
en de m16 is wat nauwkeuriger ,en lichter,en iets kleiner
een van de grote voordelen van de m16 op de m14 is ook het gewicht mede door het veranderen van munitie (5.56x45mm nato)
de m14/m16 wordt door bijna alle legers in de wereld gebruikt (in verschillende versies)
als tegen hanger van de Kalasjnikov(ak47)

de geruchten gaan dat de m16 die nu veelal in gebruik is vervangen gaat worden welk wapen de vervanger is durf ik niet te zeggen

grtz lip

Het is dus een sabre defense XR15.
Vrijwel exact hetzelfde als de colt ar15.

Het NL leger gebruikt de diemaco C7 en C8, ook bijna identiek als bovenstaande geweren. Er zijn enkele kleine verschillen zoals de gebruikte richtmiddelen, vaste of verstelbare kolf en looplengte.
Een groot verschil is natuurlijk dat de militaire wapens volautomatisch kunnen vuren en civiele uitvoeringen alleen semi-auto.
De amerikanen schelden de militaire versie van de ar15 uit voor m16(met nog wat toevoegingen voor de verschillende uitvoeringen m16a1, m16a2, enz.)

Voordat de vraag komt: Ja, ik heb er de benodigde vergunning voor.;)

Het is een leuk idee om een pistool onder een heli te hangen maar natuurlijk ook levensgevaarlijk.
We weten allemaal hoe bliksemsnel een heli 180 graden kan draaien en dan is het opeens minder leuk.
Ik moet er ook niet aan denken wat er zal gebeuren bij wat storing of een crash.
Ik zal dit soort trucken dus ook nooit gaan uitproberen, buiten het feit dat het een snelle manier is om je vergunning kwijt te raken.

@Lip: sorry, maar de m14 en m16 lijken totaal niet op elkaar.

Laatst bewerkt:
Gewoon een grotere heli nemen. Kan er ook een grote kanon onder. ;) Filmpje is al vaker langs gekomen. :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Grappige spangreep heb je op je m14
Mensen hangen de vreemdste dingen onder hun heli..
Ik heb al een confetti canon eronder gezien!
Jakko

weer wat geleerd heb ff gegoogled en je heb gelijk
grappige is dat ze me dit op de schiet vereniging uitgelegd hadden beetje vreemd
mischien was het makkelijk iemand zomaar wat te vertellen die er niks van wist toen
thnx weer wat geleerd

grtz lip

Het is dus een sabre defense XR15.
Vrijwel exact hetzelfde als de colt ar15.

Het NL leger gebruikt de diemaco C7 en C8, ook bijna identiek als bovenstaande geweren. Er zijn enkele kleine verschillen zoals de gebruikte richtmiddelen, vaste of verstelbare kolf en looplengte.
Een groot verschil is natuurlijk dat de militaire wapens volautomatisch kunnen vuren en civiele uitvoeringen alleen semi-auto.
De amerikanen schelden de militaire versie van de ar15 uit voor m16(met nog wat toevoegingen voor de verschillende uitvoeringen m16a1, m16a2, enz.)

Voordat de vraag komt: Ja, ik heb er de benodigde vergunning voor.;)

Het is een leuk idee om een pistool onder een heli te hangen maar natuurlijk ook levensgevaarlijk.
We weten allemaal hoe bliksemsnel een heli 180 graden kan draaien en dan is het opeens minder leuk.
Ik moet er ook niet aan denken wat er zal gebeuren bij wat storing of een crash.
Ik zal dit soort trucken dus ook nooit gaan uitproberen, buiten het feit dat het een snelle manier is om je vergunning kwijt te raken.

@Lip: sorry, maar de m14 en m16 lijken totaal niet op elkaar.

Back