Schitterend zo'n dikke prop

Ton van Munsteren

Forum veteraan
PH-SAM
Hoop van de week de onderdelen van de FIAT G50 op te halen om te starten met de bouw.

Tijd dus voor een opvolger te tekenen waar helaas niet veel foto's van zijn, maar die ik gewoon schitterend vind.

Enig idee wat het gaat worden:rolleyes:.

Hier is een plaatje:D

3948af0a4829e05.jpg

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Thunderbolt?

Jan,
Hebben P-47 Thunderbolts in China gevlogen dan?
Er zit een roundel op de vleugel van of de Chinese luchtmacht of de Flying Tigers volunteers.
Een Brewster Buffalo lijkt het me bij nader inzien ook niet.

Ton ! wat is het nou voor kist joh? :-)

Greetz,
Frank

En zijn voorganger was weer de Seversky P35 met vast onderstel in de 1e uitvoering, later kwam hier een intrekbaar landingsgestel in, affijn deze 'Seversky' is een beproeft airframe gebleken in de latere 2e WW oorlogsjaren, nieuw project Ton?

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Frank,

Een Republic P-43 Lancer klopt helamaal.

Ger,

Klopt en vind eigenlijk die hele serie voorlopers van de P47 wel mooi, hou wel van de lompe plompe kisten met zo'n bulderende stermotor.

Eerst maar eens de FIAT G50, dan een P40 Tomahawk en ja dan de P43 Lancer.

Ooit een keer een tekening van Col Art Johnson in het tijdschrift ModelBuilder gevonden van de P-43 en dacht ooit:rolleyes:.

Ben in ieder geval lekker aan het tekenen want het moet natuurlijk wel een eigenontwerp worden.

Ton

Hee Ton,

in de zomer (nou ja, wat er voor doorgaat ...) moet je vliegen hoor :)

Tekeningen en bouwen doen we toch in de winter ? Zonder gekheid, dat belooft weer wat mooi's te worden :cool: Had je nog niet genoeg omhanden ?

Ik volg het even hoor, abootje er bij !

Grtz,
Menno

Aha, ook ééntje van Col Art Johnson. Dat moet dan weerom een lichte kist worden.
Nu reeds zeer geïnteresseerd...

Luc

Luc,

Er zal niet heel veel van het ontwerp van Art Johson over blijven het is een prima ontwerp, maar volgens de 3view tekening en foto's klopt het een en ander niet helemaal.

Heb ook andere iedeen over de constructie waardoor het ontwerp flink omgegooit zal worden.

De bedoeling is wel om het gewicht zo laag mogelijk te houden.

Ton

Back