Schlüter

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Norbert kok, 6 jan 2008.

  1. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Een tijdje geleden ben ik begonnen met het ombouwen van een Dickie Fendt. Eerst maar eens begonnen met het slopen van de trekker. ook alle elektronika eruit geknipt want ik wil er normale goede servo's en snelheidregelaar in bouwen.
    Ook wordt de trekker omgebouwd van een Fendt tot een schlüter. De motorkap en de cabine met spatborden worden van messing gemaakt. Verder zal de trekker worden voorzien van een front en achter hef inrichting, stoom aansluitingen voor de machines en verlichting.
    Ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van de vorderingen en probeer er zo snel mogenlijk foto's bij te plaatsen.
     
  2. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    hier even een foto van de bouw van de cabine
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  3. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
  4. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo ik ben weer even aan het bouwen geweest . de motorkap is gemaakt van messing. De stuurservo wordt op de vooras gelijmt. Hiervoor moet er wel veel plastic uit het chassis gefreesd worden. Om toch stevigheid te behouden heb ik een messing strip om de voorkant heen gebogen en met boutjes vast gezet. Aan deze strip komt ook het scharnier voor de motorkap.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  5. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    hier zie je de versteviging en wat er is weg gefreesd in het chassis
    [​IMG]
     
  6. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    zo ik ben weer even aan het werk geweest met mijn trekker. ik heb nu vakantie dus ook lekker de tijd om flink op te schieten. vandaag heb ik de achterbrug gemaakt. deze bestaat uit messing onderdelen. het moet zeer recht en goed passen want de cabine moet hier aan scharnieren. De cabine kan dan naar achteren gekanteld worden net als bij het orgineel. ook is alles in de spuitplamuur gezet en klaar om gespoten te worden. de motorkap is al in kleur. Nu het meeste plaatwerk klaar is is het wachten op mijn nieuwe freesbank zodat ik met de hefinrichtingen verder kan.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi Norbert

    ziet er strak uit
    deze topic blijf ik zeker volgen

    groeten Erik
     
  8. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    zo ik heb weer even wat tijd gehad om weer aan mijn trekker te kunnen bouwen. De instap treden heb ik gemaakt van kunstof. de uitlaat is van messing en in elkaar gesoldeerd. De motorkap is in kleur gespoten en de roosters zijn aan gebracht in de motorkap.
    [​IMG]
     
  9. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo hoort het toch, eindelijk ziet mijn Schlüter 1500 daglicht en voelt het gras onder zijn wielen.
    [​IMG]
     
  10. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hier weer even een update van de laatste vorderingen aan mijn trekker.
    Om voldoende ruimte voor een grote accu te hebben moest dus de orginele accubak eruit gefreesd worden. dit was wel een lastig klusje maar het is goed gelukt.
    Direkt daarna wel even een nieuwe bodem erin geplakt want het geheel wordt wel een beetje slap zonder bodem.
    [​IMG]

    op de volgende foto kun je zien dat de servo vast op de vooras is gemonteerd.
    [​IMG]

    Verder heb ik het chassis en de uitlaat in kleur gespoten.
    Daarna nog even de achter spatborden in de rode verf gezet. Goed laten drogen en daarna weer alles in elkaar gezet. De hele trekker is gespoten met autolak.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ziet er mooi uit Norbert,Wanneer kun je de tuin omploegen?Ik zal dit draadje verder volgen.

    Gr.Joop
     
  12. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi Norbert

    ziet er top uit
    al aan grasmaaien gedacht

    groeten erik
     
  13. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hoi Erik,

    ja dat grasmaaien zit er aan te komen!! In het laatste weekje van mijn vakantie ben ik dus ook maar even begonnen met het maken van een front maaier. Deze komt voor aan de Schlüter te hangen en is echt werkend!!
    Het is een vrij eenvoudig principe: twee elektro motortjes graupner 400 speed. dan twee schijfjes draaien die op het asje van de motor worden gemonteerd. onder deze schijfen worden de messen bevestigd met 4 keer een M2 bout.
    ik hoop dat het een en ander duidelijk wordt op de foto.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo heb ik in de vakantie ook nog even een kipper gekocht (koopje op ebay) van Siku.
    Dit is van de junior serie en wordt helaas niet meer geproduceerd. maar de kipper past mooi achter mijn Schlüter of Fendt.
    Mijn vakantie is voorbij en de plicht roept. De volgende update gaat over het maken van de front en achter hef-inrichting.

    [​IMG]
     
  14. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Vandaag ben ik bezig geweest met het maken van de hef inrichting achter. Als eerst heb ik de hef armen gemaakt op mijn freesbank. Ik ben zelf aardig tevreden met het resultaat, het is toch al weer 17 jaar geleden dat ik voor het laatst met een freesbank heb gewerkt. Ik heb nu een nieuwe freesbank in gebruik genomen en ben er zeer content mee. ik heb nog veel te fresen voor de achterbrug en de front hef. Maar ik maak ook meteen twee servo houders uit aluminium. foto's volgen nog als ik onderdelen klaar heb.

    groeten Norbert.

    Schlüter ist wie ein Wunder, der fährt den Berg rauf wie andere runter
     
  15. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo even een kleine update met foto's over het resultaat. Zoals in mijn laatste bericht al verteld ben ik bezich geweest met het maken van de achter hefinrichting. de onderdelen zijn gefreesd. ik heb geprobeerd om de hefarmen zo echt mogenlijk na te maken.

    [​IMG]
    hier zijn de armen gefreesd

    [​IMG]
    hier is de hef samen gebouwd met de achterbrug.
     
  16. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi Norbert
    Joop mag dan snel bouwen maar dit ziet er ook prachtig uit.
    de hef ziet er echt mooi uit man.
    moet je een keer op donderdag meenemen naar de vereniging.
    en die messen voor de maaier zien er imposant uit.
    laat het gras maar groeien.

    groetjes erik
     
  17. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    De laatste tijd ben ik bezig geweest met de hef inrichting achter en heb dit weekend de front hef gemaakt. De hefarmen zijn gefreesd uit aluminium maar ook de andere ondedelen zijn van aluminium gemaakt. ik heb het nu eerst in elkaar gezet om te kijken of alles goed past. Nu wordt het even puzzelen hoe ik de fronthef beweegbaar maak door een servo. Ik dacht zelf aan een kabeltje omdat een stang eigenlijk niet kan. Als ik een stangetje gebruik kan het natuurlijk zijn dat als ik de machine te ver laat zakken de voor wielen van de grond komen.
    Als er iemand is die nog goede ideën heeft hoor ik het graag.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. gmctje

    gmctje Guest

    Hallo Norbert hier Frits in ben ook ingelogd op dit forum jou Dlutter ziet er fantastisch uit ik blijf je volgen . gmctje.
     
  19. gmctje

    gmctje Guest

    Norbert sorry voor de spellings vouten .het is een mooie Schlutter.
    gmctje blijft je volgen
    Groeten Frits
     
  20. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Norbert

    De hefinrichting kun je maken met een soort telescoop stang met binnen in een veer gemonteerd,zodra de hefinrichting de grond raakt de veer dan ingedrukt wordt,de veer moet dan wel iets zwakker zijn dan het gewicht van het front van de trekker,ik hoor wel van je over het idee.

    Gr Joop
     

Deel Deze Pagina