Schluter, 10CC graupner loopt niet !

• Topicstarter Topicstarter alexander19866
  • Startdatum Startdatum
A

alexander19866

Guest
[FONT='Verdana','sans-serif']Beste allemaal.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif'] [/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']5 jaar geleden ben ik begonnen met Electro zweefvliegen en altijd blijven vliegen met Electro vliegtuigen.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik wilde weer eens wat anders en heb 2 weken geleden een Schluter Heli-star gekocht in combinatie met een graupner 10 CC OS-MAX 61 FSR-H.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']moter + model zijn wat veroudert (8 jaar oud) omdat ik hem van iemand anders heb overgenomen.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']servo's , gloeiplug (R5) Plus ring ,startmotor ,ontvanger en accu's zijn nieuw.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Het motortje dus niet maar er is compressie en de 5 % nitro word aangezogen de gloeiplug werkt maar er is geen beweging in te krijgen.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']ook zie ik geen witte wolkjes uit de uitlaat komen.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Misschien de luchttoevoer?[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Het kan zijn dat de instellingen van de motor niet goed zijn, is daar een makkelijker handleiding voor?[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Heeft iemand een idee wat het probleem is ?[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']alvast bedank voor jullie hulp.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']M.V.G Alexander[/FONT]

mwslg5.jpg

25swimh.jpg

2u8ukr9.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum !!

Deze helikopter is wel iets ouder dan 8 jaar, maak er maar gerust 22 jaar van.

Ga er mee naar een club, dit beestje zal waarschijnlijk ook verouderde elektronika aan boord hebben, de houten bladen zullen na zoveel jaar krom of niet goed meer zijn (levensgevaarlijk dus) Wat voor zender zit erbij ? en geef even in je profiel aan waar je woont.
Dan krijg je sneller hulp. Ik zie ook dat de gyro ontbreekt.

Kortom, je zult flink in de buidel moeten om hem vliegend te krijgen. Onderdelen zijn er waarschijnlijk niet meer.

Hoeveel heb je hiervoor betaald ?

Laatst bewerkt:
Aan de servo's zie ik in elkaar gedraaide rood-zwart-witte draden Dat wijst op Robbe. Verder zie ik een oranje haakse steker. Die zat heel lang geleden aan een Robbe schakelaarkabel. Het betreft dus de oude robbe bekabeling met servostekkers waarbij de middelste pin uit het midden zit.

Als mijn veronderstelling juist is is hier dus sprake van heel oude (verouderde) apparatuur die ik niet graag in een heli van dit formaat zou gebruiken.

@ N.P.S. Servo`s uit die tijd waren best goed van Robbe, mits het juiste type natuurlijk. Heli servo`s waren de RS-700 of minimaal de RS-250
Verbindingstekers van Robbe worden nog steeds veel gebruikt. Daar is niks mis mee.

Het gaat mij niet om de stekker. Echter dit is een aanduiding voor de leeftijd er van. Niet alleen van de servo's maar ook van de ontvanger en eventueel ook de zender.

De techniek is in die tijd toch echt wel vooruit gegaan!

[FONT='Verdana','sans-serif']Dank voor jullie reacties[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik heb de helikopter incl. motor 10cc en de servo's gekocht voor 250 euro.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']toen ik daar was zag de helikopter er heel goed uit geen roest of kabeltjes versleten.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Doosjes en bouwtekeningen zaten er allemaal bij.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Echt een degelijk ding alleen wat ouder.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik heb een muliplex zender en ontvanger 8 ch volledig computer gestuurd zodat ik ook kan oefenen op de pc deze is 5 jaar oud.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik woon in Ouderkerk aan de Amstel das tussen Amstelveen en Amsterdam in.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']En alles werkt op dit moment servo´s en ontvanger alleen de motor niet.[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']deze was volgens die man nog goed [/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']hij heeft 5 jaar geleden voor het laatst gedraaid alleen ik krijg hem helaas niet draaiende. [/FONT]

Ik denk dat je het best op een club kan vragen wat er aan de hand is, want dit kunnen heel veel dingen zijn. Waarschijnlijk zijn ze er op een club binnen 5 minuten achter. 250 is wel erg aan de hoge kant voor zo'n oude heli, je kan er geen reserveonderdelen meer voor krijgen vermoed ik.

Sorry Alexander, je bent een beetje gen**id met die prijs :( Reserve-onderdelen niet meer te krijgen, één keer schade en je bent uitgevlogen. Nu duurde het in mijn geval één jaar voor ik schade had, Schlüter Miniboy, 6,5cc, ouder, kleiner, minder stabiel, geen gyro, er is dus hoop.

Ga eens op een zondagmiddag, dan is het doorgaans het drukst, bij een vliegclub kijken. Neem je spullen mee en vraag ze het hemd van het lijf.
Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland en België:
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina -> clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi

,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Laatst bewerkt:
Even iets heel anders, als je even die [font=' dingen weghaalt, dan leest dat een stuk makkelijker!
Succes ermee!

ik heb het geprobeerd om al die post front voor mijn berichten te verwijderen maar het lukt me helaas niet.
hier een link van een man die 3 maanden geleden gevolgen heeft met dit model ik vind het er goed uitzien.
[URL="
[/URL]
maar wat is dan het verschil tussen een nieuw en een oude heli als je deze met elkaar vergelijkt?

Laatst bewerkt door een moderator:
In de tijd van de Heli-Star waren de ontwikkelingen van modelhelies in volle gang, hij heeft blijkbaar de gyro eruitgehaald en de verouderde servo`s er in laten zitten. De heli is best vliegend te krijgen maar blijft een old-timer waarvan onderdelen schaars en duur zijn.

Je hebt er ook nogeens veel te veel voor betaald.

Je moet dus gaan investeren in iets wat helemaal uit de tijd is, of dat een goed idee is waag ik te betwijfelen.

Welliswaar zal het model prima vliegen en kun je er ook mee leren vliegen.
Ik heb vele Schluters gehad.

Als je hem terug mag geven zou ik dat meteen doen.

Just my opinion.

Back