Hoi Martin.
De hele dame weegt met alles d'r op en d'r an 540 gram, en ligt dan mooi op de waterlijn. Wat zit er in:
1 xstandaard 2 kanaals ontvanger
1 x miniservo
1 x Conrad mini-regelaar
2 x CD-rom motortjes
3 x 2,4V accu's, 300 mAh
2 x schoefassen van Graupner met 3 blads 25mm schroefjes.
2 x roeren van ABS, enorm groot, maar anders gaat ze de bocht niet om..
schuimplastic als opvulling en in de boeg een blok piepschuim voor drijfvermogen. Stel dat ze ooit duikboot wil worden... 8O
Motorspant is een 2mm dik ABS-plaatje.
Hier wat foto's.
Van links naar rechts: onder de brug de ontvanger, in het rood, half onder de motoren de regelaar, dan de motoren, het motorspant, en de schroefassen. Als koppelingen twee dunne stukjes rubberslang.
Hier een totaaloverzicht: ik heb het achterdek doorgezaagd en aan de zijkanten van de romp een extra brede lip gemaakt. Het achterdek schuift nu van achteren naar voren op de romp en zit vast in de richels die op het model aanwezig zijn. Daarna schroef ik het met twee houtschroefjes vast, die in de rookpotten verborgen zijn. Het 'munitiekastje'ligt aan het touwtje (voor de zekerheid!!) achter het laadcontact.
Detailopname van motoren en schroefassen.
De bedrijfsschakelaar/laadschakelaar.
Een servostekkerdoosje onderdeks gelijmd. Om het dek staat een munitiekast waarin ik twee stukjes messingstaf 1/2mm heb gelijmd. Deze twee stukjes staf zijn in de munitiekast met elkaar verbonden.
Als ik ze in de bovenste twee gaatjes steek, verbinden ze de accu met de ontvanger (stand varen). In de onderste stand verbinden ze de accu met de laadcontacten op het achterdek (stand laden). Die laadcontacten zijn niets anders dan 2 M2 boutjes, wederom gecamoufleerd door de rookpotten...
De accu. Dik in (ssst....niet verder vertellen!!) militair tape. Lekker waterdicht. Schuimplastic links en rechts voor de 'klemvastheid'.