schokdemper probleem

• Topicstarter Topicstarter suzukidevil
  • Startdatum Startdatum
S

suzukidevil

Guest
Heb gisteren mijn scholdempers van men fg stadium truck vernieuwd, in de shop zei men dat er standaard 3000 in zat, maar nu als ik men wagen op de grond zet en in de veren druk blijft hij gewoon met het chasi op de grond liggen, heb de stel ringen er ook al tussen uit gedaan maar auto rijd offroad voor geen meter, wie kan me helpen

Oeps dat is wel erg dikke olie voor offroad.
Dat soort olie wordt wel vaak onroad gebruikt.
Weet niet waar je de wagen gekocht Hebt?
Mischien hebben ze gedacht dat je de wagen alleen onroad ging gebruiken.
Zou offroad eerder naar 750 -850 gaan als stadium truck dan.
Anders nog dunner.
Kijk wel even of de draagarmen zonder de schokdempers wel soepel op en neer bewegen, dat wordt vaak vergeten.
Armen moeten als het ware zo naar beneden vallen als je ze optilt en los laat.

had hem 2de hands gekocht maar had maar 1 keer gedraaid.
Veerde niet meer goed dus olie veranderd, in de winkel zei men dat er standaard 3000 inzat en had nogthans gezegd dat ik licht offroad ging rijden ja zei hij dat is daar goed voor.

Heb de vering er terug onderuit gehaald, en leeg gemaakt zijn nu nog aan het uit druppen eind deze week ga ik om nieuwe olie. Zonder vering gaat alles soepel op en neer,had ook geprobeer om maar met 4 veren te rijden maar dan blijft het probleem gewoon, zou het ook kunnen dat de spiralen ni sterk genoeg zijn.
Is het dan mogelijk om deze een beeje uit te rekken

Zoals Hedibi al zei, te dikke olie waardoor de dempers zoveel weerstand geven dat de veren de auto onmogelijk kunnen liften.

Het is ook weer niet de bedoeling dat de auto volledig omhoog getild wordt, de auto moet als het ware in de vering blijven hangen...

Niet je veren gaan uitrekken, dan zijn ze namelijk niet meer hetzelfde allemaal...

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Hedibi al zei, te dikke olie waardoor de dempers zoveel weerstand geven dat de veren de auto onmogelijk kunnen liften.

Het is ook weer niet de bedoeling dat de auto volledig omhoog getild wordt, de auto moet als het ware in de vering blijven hangen...

Niet je veren gaan uitrekken, dan zijn ze namelijk niet meer hetzelfde allemaal...
Ben ik niet helemaal met je eens.Als er olie in zit,en dan maak het niet uit welke.Dan gaat als je alles goed gevuld hebt de schokbreker stang altijd een beetje uit de schokbreker .Als je de schokbreker helemaal indrukt (zonder de veren) en je laat hem los,zie je dat de stang altijd door de druk ongeveer 3 cm naar buiten gaat.
Dus als je wat je aangeeft nieuwe olie in de schokbrekers hebt gedaan en je hebt er 3000 in gedaan duurt het alleen wat langer dat de auto omhoog gaat.Denk zelf dat de schokbrekers binnen in niet goed zijn als de auto niet omhoog gaat.
Gr Carlo Huisman.

... jammer genoeg gaat die theorie niet op... Waarom niet zul je denken? Simpelweg het gewicht van de auto, te dikke demperolie en de slechte kwaliteit van de o-ringen in de standaard demper komt een MT of ST na indrukken never nooit meer omhoog.

Stap 1: o-ringen in demper vervangen door goede (oranje ipv zwart
Stap 2: goede demperolie erin, geen 3000 dus

had gevraagt aan de shop waar ik de olie vandaan of er verschil was tussen de zwarte en de orange het antwoord was neen.
Ze hebben me een volledige set zwarte meegeven maar deze had ik nog niet veranderd daar deze er nog goed uitzagen, zou ik deze mss beter toch vervangen aangezien men dempers toch terug heb moeten leeg maken in afwachting tot nieuwe olie , of zo laten als deze nog in goede staat zijn waren geen lekken te bespeuren

De rode oranje o- ringen zijn veel beter van kwaliteit.
Ik denk zelf dat deze winkel geen of nauwelijks verstand heeft van deze auto's.
Ik kan niet zeggen wat er standaard voor olie in zit.
Ik weet wel dat 1000 olie heel dicht in de buurt zit.
De auto's met dubbele schokdempers vullen wij hier altijd af met 500 olie.
Auto's met enkele schokbrekers vul ik af met 1000 of 850 olie.
Om lekken zoveel mogelijk tegen te gaan doe ik altijd de rode/oranje o-ringen in de de demperafsluiting.

Hebt zojuist nieuwe olie in de dempers gedaan 1000 en gij komt terug mooi omhoog en hangt terug iets in de veren o ringen heb ik nog niet veranderd heb zowel de zwarte als de orange liggen dat is voor volgende keer
bedankt voor de hulp

Back