Hallo iedereen
,
Ik ben Kars, ik ben 14 jaartjes oud en zit met een probleempje aan de schokbrekers van mijn wagen. (Protech Radical) Ik weet dat er over dit onderwerp al veel topics geopend zijn, maar ik heb vooral wat specifiekere informatie nodig, die per wagen verschilt.
Namelijk, ik heb een Protech Radical xt waarbij de (achter) schokbrekers na het indrukken een behoorlijk tijdje nodig hebben om weer een stukje terug te keren. De oorspronkelijke positie wordt niet eens gehaald. Na mijn idee is een normaal 'tijdje' hooguit een dikke seconde.
Zelf denk ik dat de schokdemper-olie van mijn wagen verouderd is en daarom bijvoorbeeld klontjes vuil bevat die er voor zorgen dat het 'terugkeer-proces' niet zoals normaal verloopt.
Uit andere topics heb ik namelijk opgemaakt dat de veren aan de schokdempers er voor zorgen dat er terug geveerd word en dat de olie ervoor zorgt dat de schok gedempt word.
Na mijn bevindingen is er niets mis met de veren,maar ik weet niet precies hoe ik dit kan testen. (ze veren terug
) Dus zal het waarschijnlijk de olie zijn ?
Bij Krikke kan ik verschillende diktes siliconen schokdemper-olie krijgen. De diktes variëren van 100 tot 2500 cps.
Wie heeft een idee van welke dikte olie ik zou moeten gebruiken?
En kan iemand mij vertellen hoe ik mijn schokdempers precies moet schoonmaken? Ik neem aan dat dit gewoon met water en zeep kan...???
Iedereen alvast hartstikke bedankt!
Kars

Ik ben Kars, ik ben 14 jaartjes oud en zit met een probleempje aan de schokbrekers van mijn wagen. (Protech Radical) Ik weet dat er over dit onderwerp al veel topics geopend zijn, maar ik heb vooral wat specifiekere informatie nodig, die per wagen verschilt.

Namelijk, ik heb een Protech Radical xt waarbij de (achter) schokbrekers na het indrukken een behoorlijk tijdje nodig hebben om weer een stukje terug te keren. De oorspronkelijke positie wordt niet eens gehaald. Na mijn idee is een normaal 'tijdje' hooguit een dikke seconde.
Zelf denk ik dat de schokdemper-olie van mijn wagen verouderd is en daarom bijvoorbeeld klontjes vuil bevat die er voor zorgen dat het 'terugkeer-proces' niet zoals normaal verloopt.
Uit andere topics heb ik namelijk opgemaakt dat de veren aan de schokdempers er voor zorgen dat er terug geveerd word en dat de olie ervoor zorgt dat de schok gedempt word.
Na mijn bevindingen is er niets mis met de veren,maar ik weet niet precies hoe ik dit kan testen. (ze veren terug


Bij Krikke kan ik verschillende diktes siliconen schokdemper-olie krijgen. De diktes variëren van 100 tot 2500 cps.
Wie heeft een idee van welke dikte olie ik zou moeten gebruiken?
En kan iemand mij vertellen hoe ik mijn schokdempers precies moet schoonmaken? Ik neem aan dat dit gewoon met water en zeep kan...???
Iedereen alvast hartstikke bedankt!
Kars

Laatst bewerkt: