school project rc auto op duurzame energie

goeden dag allemaal,

voor school als afstudeer project zijn we begonnen met het aan passen van een kyosho tf 5 1/10 electro toerwagen.
de bedoeling is dat die op duurzame energie gaat rijden, denk bijvoorbeeld aan zonne energie ,wind energie of waterstof

we zijn met 6 of 7 teams die elk hun eigen versie ontwikkelen en uiteindelijk moeten de teams het tegen elkaar opnemen in een aantal races die op de ijsbaan van van flevonice gehouden zullen worden.

mijn team heeft er voor gekozen om de wagen op waterstof te laten rijden.

via dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van het project en eventueel wat vragen stellen

m.v.g. roy peters

Hier neem ik even een abonnementje op.

Erg gaaf. Zelf hebben we met een studentenproject nu een tweevoudige wereldkampioenschaps titel van de Shell Eco Marathon in handen met de zuinigste personen auto die eveneens op Waterstof rijdt. Onze Personen auto reed (omgerekend) op 1 liter Euro 95 maarliefst 834 Kilometer.

Vorig jaar:
testdagzandvoort.jpg

Afgelopen jaar
team_hydro_cruisers_auto544.gif

www.eco-marathon.nl

Dus ik ben erg benieuwd naar de vorderingen van dit project. Plaats ook even wat foto's jongens!

Groet Robert

Lijkt me heel interessant. Maken jullie de hele boel zelf? Of gebruik je een kit (zoals die op internet wel al te vinden zijn voor een TT-01)?

idem, hier wil ik ook een abo op !

@ Robert K : super wat jullie gedaan hebben, proficiat met de behaalde titels, ze zijn dubbel en dik verdient !!

Zo das nog niet makkelijk, maar gaan jullie de waterstof verbranden, of omzetten naar Energie met een Brandstof cel? Want bij dat laatste valt nog een hoop te rekenen :D

Groet Robert

de bedoeling is om de wagens op emissie loze energie te laten rijden dus ons idee is om de waterstof door middel van een brandstofcel om te zetten in elektriciteit zit idd een hoop rekenwerk in maar we hebben contacten liggen bij de tu delft die een kart op waterstof hebben ontwikkeld

bij deze dus het precieze regelement.

regelement:

alles moet op basis van het geleverde kyosho tf5 chasis zijn.
shocktowers,schokdempers en ackerman moeten zelf gefabriceerd worden.
de wagens moeten op een emmisieloze energiebron rijden.(of op waterstof)
body moet zelf ontworpen en gefabriceerd worden.
de wagens moeten op ijs gaan rijden.
alles moet binnen de body passen.
budget:500 euro verder uit te breiden met zelf te zoeken sponsoren.
alles moet netjes berekend worden zelfs de efficiëntie van de krachtbron.
en er moet een schatting gemaakt worden van de rijtijd en de afstand.
er zullen 3 races gehouden worden: 1.sprint race over ....meter 2.endurance race over 5km 3.obstakel race.
tussen de races door heeft elk team 15 min om eventueele aanpassingen/reparaties te doen aan de wagen
uiteindelijk zal er ook een jury aanwezig zijn die ook een originaliteitsprijs zal uitreiken
verder staat alles vrij en kan en mag alles zolang er maar aan de veiligheid gedacht wordt,
en het binnen het budget past.
tussen de races door heeft elk team 15 min om eventueele aanpassingen/reparaties te doen aan de wagen.

tf5plus01.jpg

Lekker incourant chassis,

shocktowers,schokdempers en ackerman moeten zelf gefabriceerd worden.
Das wel pittig, zelf schocks bouwen,
ik maak veel zelf maar daar zie ik wel wat obstakels.

Rijden op ijs ? !! ?

Voor de komende energie crisis in de 3e ijstijd ?

Maar wel leuk project, hoe veel tijd is er voor ?

we hebben tot begin januari en idd zelf shock maken zie ik ook wat problemen maar waar een probleem is is ook altijd wel een oplossing;)
het project is deels ook ter promotie van de nieuwe ijsbaan van dorhout mees genaamt flevonice

Mag k vragen waarom er voor dat chassis is gekozen?
Het lijkt me efficiënter om een shaftdrive chassis te verkiezen boven zwaar lopende snaren...

Groet Robert

kyosho_tf05_1.jpg

deze dan ?

Schiet me ineens te binnen gas gevulde dempers
met progressieve werking.

idd dat is hem en dempers zijn we nog aan het bedenken hoe we die gaan maken zoals het er nu uitziet houden we het vrij simpel (heb wel beschikking over cnc en lasersnij aparatuur)

Back