Schoonmaken aluminium met ingevreten zout?

• Topicstarter Topicstarter Dutch_one
  • Startdatum Startdatum
D

Dutch_one

Guest
Hallo,

Ik ben met kerst in zeeland op vakantie geweest, en heb mijn fg monstertruck meegehad.
Nu ik weer thuis ben, nouja zag ik in zeeland al, zie ik dat het aluminium in de bodemplaat en in de zijplaten is ingevreten door het zout.
is er een manier hoe ik dit eraf haal en schoonmaak, zonder het aluminium te verzwakken of door de beschermlaag(als die er al op zit) weg te halen?

Mvg. Rick en alvast bedankt voor de reactie

mijn advies strippen alles dat zout zt namenlijk niet alleen op je bodemplaat

voor de plaat heel goed schoonmaken met lauw warm water

daarna blanke lak erover

tsja vroeg of laat zullen al je servo's en contacten door het zout aangetast worden dus die moet je ook schoonmaken
mijn advies de contacten soppen in een bekertje water en daarna heel goed drogen voor je servo's weet ik zo geen oplossing

als je een brushed motor erin hebt dan kan je die eigenlijk afschrijven

voor brandstofmotoren met een tandenborstel goed de buitenkant soppen en in igg je luchtfilter vervangen en een paar keer goed warm laten draaien om de ingezogen zoutkristallen die door je filter zijn heen gegaan eruit te krijgen

is het nu niet aangetast dan komt het nog wel zout tast sneller aluminium aan dan staal

voor je accucontacten die zou ik gewoon vervangen die kan je namenlijk niet echt onderdompelen

succes

Ik behandel mijn metaal delen altijd met Balistol, een natuur vriendelijke wapenolie.
Voor zover ik weet is die het goedkoopst bij Target-master.nl. Voor zover ik weet is iedereen véél zuiniger op zijn vuurwapen dan op zijn modelbouw auto'tje :) dus kan het zijn dat ik de enige ben, maar t werkt gegarandeerd tegen roest!
Jakko

pb gerust voor vragen over wapenolie..

mijn monstertruck ligt al in 300 stukjes ofzo nu, voor de grote schoonmaak maar ik zoek alleen een manier om dat ingevreten zout uit de aluminium delen te halen
het eruit halen werkt wapenolie ook niet voor denk ik ofwel?

water, zeepsopje, schrobben.. Wil je het terug netjes, dan zul je ook moeten schuren.
Reken niet op een beschermingslaagje, tenzij geanodiseerd.
Misschien paar fotootjes?

Aluminium maakt, als je het schuurt of polijst, zelf z'n eigen beschermlaagje, aluminiumoxide.

oké bedankt alvast maar schuren vind ik ook zo sonde.

@shadesinblack, binnenkort komen er fotos in het album, voor het herbouwverslag van de fg monstertruck, want hij ligt ECHT helemaal uit elkaar.
(als ik dat ooit maar weer goed krijg)
maar ik heb nu volgende week tentamenweek, dus ik moet mijn lieve truckje nog even twee weken weg laten roesten :'(
ik zit alleen maar te leren nu:S
maarja
jullie horen nog van mij!
Rick

606324.gif_nothingbuthardware

Dit werkt ook erg goed.;)

Back